Waar staat dat het onder SAG moet?
Altijd afgesteld zonder SAG zonder problemen. Ook als ik de tutorial van SRAM bekijk, zie ik niet dat ze onder SAG afstellen
https://youtu.be/FBkX44-C8AM
Afstellen SRAM GX AXS
Cassette ziet er nieuw uit, maar ik zal morgen wel eens naar de tandjes kijken.
Ik word er soms wel een beetje geirriteerd door, fiets je daar met je fancy AXS geluidjes, en dan moet je 2x omlaag shiften om vervolgens 1x omhoog te shiften om in versnelling 9 te kunnen komen..
Ik merk ook dat deze setup bij die issue versnellingen iets meer geluid maakt, mijn oude 2x10 XT setup was echt bijna fluisterstil. Dat is deze setup niet.
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Wellicht dat je een scheve kooi hebt, foutje bij productie?
Mijn GX AXS is echt stil en geeft nul geklooi (tenzij ik de pad weer eens scheef heb gevallen).
Mijn GX AXS is echt stil en geeft nul geklooi (tenzij ik de pad weer eens scheef heb gevallen).
Ik wil toch mijn ketting eens gaan opmeten, kijken of die wel echt nieuw is.
Kun je een AXS 12 speed ketting opmeten met een Park Tool CC-3.2 of heb je hiervoor een Park Tool CC-4 nodig?
https://www.parktool.com/product/chain- ... tor-cc-3-2
https://www.parktool.com/product/chain-checker-cc-4
Bij de 3.2 staat:
The CC-3.2 works on most derailleur chains from 5 to 12-speed. Check with manufacturer for specific replacement instructions.
Use the CC-4 for SRAM® AXS 12 Speed Road chains
Kun je een AXS 12 speed ketting opmeten met een Park Tool CC-3.2 of heb je hiervoor een Park Tool CC-4 nodig?
https://www.parktool.com/product/chain- ... tor-cc-3-2
https://www.parktool.com/product/chain-checker-cc-4
Bij de 3.2 staat:
The CC-3.2 works on most derailleur chains from 5 to 12-speed. Check with manufacturer for specific replacement instructions.
Use the CC-4 for SRAM® AXS 12 Speed Road chains
Sinds mijn fiets service bij Canyon heeft gekregen schakelt de AXS veel beter, nu schakelt hij wel snel en altijd. Maar vooral op versnelling 10 hoor ik een tikkend geluidje. Volgens mij loopt de ketting daar te strak tegen het tandwiel in de cassette aan.
Met micro adjustments krijg ik het niet opgelost, tips?
Met micro adjustments krijg ik het niet opgelost, tips?