Welke fietsendrager voor op het dak, voor een 29inch XL

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Jan the Man schreef: di 26 april 2022, 12:38
MarkMeisner schreef: di 26 april 2022, 10:45 Yep. Je tilt de fiets boven je hoofd en zet dan beide wielen in de rails. Dan is het een kwestie van met één hand de fiets recht houden en met de andere hand de framebeugel klemmen en/of de beugel om het wiel klemmen. Is op zich een makkelijk klusje, mits je het gewicht wel boven je hoofd kunt tillen.
Peter Sagan lost het anders op: https://www.bing.com/videos/search?q=sa ... &FORM=VIRE

Ik heb ook 2 van die Thule dragers voor als ik de trekhaak niet kan gebruiken (of vol zit met andere fietsen) Ik vind het een fijn systeem en de fiets staat erg stevig.

Ciao
Jan
Whahahaha, wat een baas :winkie: :winkie:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

38x10 schreef: di 26 april 2022, 09:44 Koop gewoon deze
viewtopic.php?f=20&t=153368

Handig, zo'n forum :D
Echt een koopje, inclusief wielhouder. :bier:
Patrick-NH
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: do 21 mei 2015, 21:02
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7 (2014)

Ik heb de Yakima dragers. Echt fantastisch. Niet goedkoop wel goed.

Het bovenop de auto tillen is afhankelijk van de auto hoogte wel te doen. Als de fiets in het midden moet omdat je er 3 of 4 op wil zetten dan wordt het wel lastiger.

Wij hebben met de vakantie altijd de fietsen bovenop de aanhanger. Ook met bovengenoemde dragers in kombinatie met dragers van Thule (die de onderbuik vastklemmen (zijn echt minder prettig maar nodig bij fietsen met spatborden etc.)). Er gaan bij ons 5 grote fietsen mee. Wel altijd even puzzelen. (Grotere aanhanger en bredere drager balken schelen wel veel daarbij.)
Plaats reactie