Nieuwe cassette?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
yskan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 5 juli 2019, 12:16

Mapo schreef: za 15 januari 2022, 16:47 Duurde iets langer dan gepland maar hierbij een foto van de cassette.

https://ibb.co/vZNkrB0

Ik heb inmiddels een SLX cassette met twee kettingen op voorraad voor als de handel echt op is. Nu zag ik dat je hier de kleinste 5 kransjes los van kunt vervangen. Passen deze ook op de Deore cassette of is die één geheel?

Ik zag al dat de losse kransjes nergens op voorraad zijn maar zou het nog een idee zijn om die van de SLX cassette te nemen en die later bij te bestellen als de gehele cassette vervangen wordt?
Nu kan ik het niet helemaal goed beoordelen want er lijken wat waterdruppels op te zitten maar die cassette lijkt mij nog lang niet op. Toevallig heb ik vorige week mijn 4 kleinste kransjes vervangen na + 6.000km. Ik zie een wezenlijk verschil tussen mijn versleten kransjes (zie de scherpe punten) en jouw kransjes waar nog duidelijk de "vlakken" op de tanden te zien zijn.

Afbeelding *klikbaar voor groot*
Mapo
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: wo 26 augustus 2020, 16:10

yskan schreef: di 18 januari 2022, 21:44
Mapo schreef: za 15 januari 2022, 16:47 Duurde iets langer dan gepland maar hierbij een foto van de cassette.

https://ibb.co/vZNkrB0

Ik heb inmiddels een SLX cassette met twee kettingen op voorraad voor als de handel echt op is. Nu zag ik dat je hier de kleinste 5 kransjes los van kunt vervangen. Passen deze ook op de Deore cassette of is die één geheel?

Ik zag al dat de losse kransjes nergens op voorraad zijn maar zou het nog een idee zijn om die van de SLX cassette te nemen en die later bij te bestellen als de gehele cassette vervangen wordt?
Nu kan ik het niet helemaal goed beoordelen want er lijken wat waterdruppels op te zitten maar die cassette lijkt mij nog lang niet op. Toevallig heb ik vorige week mijn 4 kleinste kransjes vervangen na + 6.000km. Ik zie een wezenlijk verschil tussen mijn versleten kransjes (zie de scherpe punten) en jouw kransjes waar nog duidelijk de "vlakken" op de tanden te zien zijn.

Afbeelding *klikbaar voor groot*
Pfoe, die van jou zijn inderdaad ook wel erg versleten. Ik heb gisteren toevallig de nieuwe 14, 16 en 18 tandwielen binnen gekregen die ik eigenlijk wilde monteren met een nieuwe ketting (of twee, om steeds te wisselen) maar als ik de jouw versleten tandwieltjes vergelijk met mijn huidige cassette is misschien alleen een nieuwe ketting nodig....... :~
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Juist bij die nieuwe ketting horen nieuwe (of goede) tandwielen :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie