Ik deed eigenlijk altijd wat Kermit aangaf: nieuwe crank. Dan past het altijd en heb je geen gedoe door half versleten bladen die je niet vervangt.
De boel oprijden en als het klaar is: nieuwe crank, nieuwe kettingen, nieuwe cassette en nieuwe derriewieltjes.
Tandwielen voor vervangen?
-
- All rounder
- Berichten: 56
- Lid geworden op: ma 26 juli 2010, 09:20
- Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 29Plus 2015
Mooi duidelijk verhaal.
Kettingbladen zijn besteld, waarschijnlijk net niet dit weekend binnen.....
En ja ik ben me al aan het verdiepen in balhoofdlagers en trapaslager...das inderdaad ook een gepuzzel waar ik nog niet uit ben.....ik weet dat ik pressfit lager nodig heb maar nu nog welke.....
Kettingbladen zijn besteld, waarschijnlijk net niet dit weekend binnen.....
En ja ik ben me al aan het verdiepen in balhoofdlagers en trapaslager...das inderdaad ook een gepuzzel waar ik nog niet uit ben.....ik weet dat ik pressfit lager nodig heb maar nu nog welke.....
-
- All rounder
- Berichten: 56
- Lid geworden op: ma 26 juli 2010, 09:20
- Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 29Plus 2015
Nieuwe crank is me veel te duur....nu wel nieuwe bladen besteld voor €75,- . Rest van crank is nog prima. Daar wacht ik op voor ik met m'n nieuwe ketting cassette en derailleurwieltjes ga rijden......markje schreef: ↑vr 3 december 2021, 10:52 Ik deed eigenlijk altijd wat Kermit aangaf: nieuwe crank. Dan past het altijd en heb je geen gedoe door half versleten bladen die je niet vervangt.
De boel oprijden en als het klaar is: nieuwe crank, nieuwe kettingen, nieuwe cassette en nieuwe derriewieltjes.
-
- Moderator
- Berichten: 16789
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
https://www.cnc-bike.de/shimano-deore-k ... 20658.html
Beter zoeken
(Deore crank met 40/30/22 voor €60,-)
Nee, geintje. Nieuwe bladen voor je XT is natuurlijk prima.
Moet zeggen dat cranks ook duur geworden zijn in relatief korte tijd, maar zo af en toe kom je nog een leuk aanbiedinkje tegen.
Beter zoeken
(Deore crank met 40/30/22 voor €60,-)
Nee, geintje. Nieuwe bladen voor je XT is natuurlijk prima.
Moet zeggen dat cranks ook duur geworden zijn in relatief korte tijd, maar zo af en toe kom je nog een leuk aanbiedinkje tegen.
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- All rounder
- Berichten: 56
- Lid geworden op: ma 26 juli 2010, 09:20
- Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 29Plus 2015
Ja inderdaad...onderdelen zijn ontzettend duur geworden en vaak moeilijk verkrijgbaar.
Als het goed is krijg ik morgen de kettingbladen binnen. Ik heb de crank vast uitelkaar gehaald en waar ik al bang voor was is waar: trapaslager is aan 1 zijde ook aan zijn einde.....had ik dat maar eerder gecheckt.....het is een pressfit lager 92mmen ik heb dan de keuze uit:
bb-mt800 €27,95
Sm-bb94 xtr €34,95
Sm-bb71 €26,95
Prijzen ontlopen elkaar niet veel, zal er veel kwaliteitsverschil zijn?
Als het goed is krijg ik morgen de kettingbladen binnen. Ik heb de crank vast uitelkaar gehaald en waar ik al bang voor was is waar: trapaslager is aan 1 zijde ook aan zijn einde.....had ik dat maar eerder gecheckt.....het is een pressfit lager 92mmen ik heb dan de keuze uit:
bb-mt800 €27,95
Sm-bb94 xtr €34,95
Sm-bb71 €26,95
Prijzen ontlopen elkaar niet veel, zal er veel kwaliteitsverschil zijn?
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29960
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
De 800 is de opvolger vd 71
Ik had veel problemen met de 71, voornamelijk kraken na een korte tijd.
Toen de 91 gekocht (is nu opgevolgd door de 94) en daar rij ik nu al minstens 5 jaar mee.
De 9x heeft een rubber flapje aan de binnenkant, dat voor extra afdichting zorgt.
Meer verschil heb ik niet kunnen ontdekken.
Ik had veel problemen met de 71, voornamelijk kraken na een korte tijd.
Toen de 91 gekocht (is nu opgevolgd door de 94) en daar rij ik nu al minstens 5 jaar mee.
De 9x heeft een rubber flapje aan de binnenkant, dat voor extra afdichting zorgt.
Meer verschil heb ik niet kunnen ontdekken.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- All rounder
- Berichten: 56
- Lid geworden op: ma 26 juli 2010, 09:20
- Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 29Plus 2015
ja de 71 heb ik er nu in zitten en die heb ik al 2 leer vervangen......nu dus maar de 94 bestellen en hopen dat die langer meegaat.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑zo 5 december 2021, 01:18 De 800 is de opvolger vd 71
Ik had veel problemen met de 71, voornamelijk kraken na een korte tijd.
Toen de 91 gekocht (is nu opgevolgd door de 94) en daar rij ik nu al minstens 5 jaar mee.
De 9x heeft een rubber flapje aan de binnenkant, dat voor extra afdichting zorgt.
Meer verschil heb ik niet kunnen ontdekken.
-
- All rounder
- Berichten: 56
- Lid geworden op: ma 26 juli 2010, 09:20
- Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 29Plus 2015
Nou dat is nog eens service van bike components. DHL levering op zondag! Netjes hoor! En....nu hoef ik niet in de tuin te gaan werken
Ondertussen mn bb lager verwijderd....en ja het was nodig.....Mijn eerder gefabriceerde CV leiding-Bottombracketlagerverwijderaar werkte prima
Ondertussen mn bb lager verwijderd....en ja het was nodig.....Mijn eerder gefabriceerde CV leiding-Bottombracketlagerverwijderaar werkte prima