Tandwielen voor vervangen?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Ik deed eigenlijk altijd wat Kermit aangaf: nieuwe crank. Dan past het altijd en heb je geen gedoe door half versleten bladen die je niet vervangt.

De boel oprijden en als het klaar is: nieuwe crank, nieuwe kettingen, nieuwe cassette en nieuwe derriewieltjes.
ejdb
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 26 juli 2010, 09:20
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 29Plus 2015

Mooi duidelijk verhaal.
Kettingbladen zijn besteld, waarschijnlijk net niet dit weekend binnen.....

En ja ik ben me al aan het verdiepen in balhoofdlagers en trapaslager...das inderdaad ook een gepuzzel waar ik nog niet uit ben.....ik weet dat ik pressfit lager nodig heb maar nu nog welke.....
ejdb
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 26 juli 2010, 09:20
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 29Plus 2015

markje schreef: vr 3 december 2021, 10:52 Ik deed eigenlijk altijd wat Kermit aangaf: nieuwe crank. Dan past het altijd en heb je geen gedoe door half versleten bladen die je niet vervangt.

De boel oprijden en als het klaar is: nieuwe crank, nieuwe kettingen, nieuwe cassette en nieuwe derriewieltjes.
Nieuwe crank is me veel te duur....nu wel nieuwe bladen besteld voor €75,- . Rest van crank is nog prima. Daar wacht ik op voor ik met m'n nieuwe ketting cassette en derailleurwieltjes ga rijden......
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

https://www.cnc-bike.de/shimano-deore-k ... 20658.html
Beter zoeken ;-)
(Deore crank met 40/30/22 voor €60,-)

Nee, geintje. Nieuwe bladen voor je XT is natuurlijk prima.
Moet zeggen dat cranks ook duur geworden zijn in relatief korte tijd, maar zo af en toe kom je nog een leuk aanbiedinkje tegen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
ejdb
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 26 juli 2010, 09:20
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 29Plus 2015

Ja inderdaad...onderdelen zijn ontzettend duur geworden en vaak moeilijk verkrijgbaar.

Als het goed is krijg ik morgen de kettingbladen binnen. Ik heb de crank vast uitelkaar gehaald en waar ik al bang voor was is waar: trapaslager is aan 1 zijde ook aan zijn einde.....had ik dat maar eerder gecheckt.....het is een pressfit lager 92mmen ik heb dan de keuze uit:

bb-mt800 €27,95
Sm-bb94 xtr €34,95
Sm-bb71 €26,95

Prijzen ontlopen elkaar niet veel, zal er veel kwaliteitsverschil zijn?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De 800 is de opvolger vd 71
Ik had veel problemen met de 71, voornamelijk kraken na een korte tijd.
Toen de 91 gekocht (is nu opgevolgd door de 94) en daar rij ik nu al minstens 5 jaar mee.
De 9x heeft een rubber flapje aan de binnenkant, dat voor extra afdichting zorgt.
Meer verschil heb ik niet kunnen ontdekken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
ejdb
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 26 juli 2010, 09:20
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 29Plus 2015

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 5 december 2021, 01:18 De 800 is de opvolger vd 71
Ik had veel problemen met de 71, voornamelijk kraken na een korte tijd.
Toen de 91 gekocht (is nu opgevolgd door de 94) en daar rij ik nu al minstens 5 jaar mee.
De 9x heeft een rubber flapje aan de binnenkant, dat voor extra afdichting zorgt.
Meer verschil heb ik niet kunnen ontdekken.
ja de 71 heb ik er nu in zitten en die heb ik al 2 leer vervangen......nu dus maar de 94 bestellen en hopen dat die langer meegaat.
ejdb
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 26 juli 2010, 09:20
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 29Plus 2015

Nou dat is nog eens service van bike components. DHL levering op zondag! Netjes hoor! En....nu hoef ik niet in de tuin te gaan werken :D

Afbeelding


Ondertussen mn bb lager verwijderd....en ja het was nodig.....Mijn eerder gefabriceerde CV leiding-Bottombracketlagerverwijderaar werkte prima :-D
Afbeelding
Plaats reactie