Hoogte stuurpen

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Wildfire
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 19:18

Beste forummers,

Nu wil ik een andere (langere) stuurpen monteren op mijn nieuwe fiets. Om de lengte uit te testen heb ik van mijn andere fiets de stuurpen gewisseld.

Nu kom ik er achter dat de stuurpen (Newmen) die ik had 43mm hoog is (klem gedeelte rond balhoofd buis) en de pen (fsa sl-k) die ik gemonteerd heb om te testen 35mm hoog is. Hierdoor zou er dus een spacer gemonteerd moeten worden of een stuk van de buis af worden gehaald.

Aan beide opties heb ik niet zoveel behoefte, dus monteer ik het liefst een pen met de zelfde hoogte als origineel. Nu zie ik veel verschillende maten staan bij de aangeboden stuurpennen/stemmen maar bijna nergens de hoogte.

Iemand die mij kan vertellen wat de hoogte is van een originele Canyon V14 stem? Of hoe het komt dat ik bijna overal die maat mis is de gegevens?

Alvast bedankt!
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Wat is er mis met een spacer? Die kan ook boven de stuurpen, veranderd er in de hoogte niets
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Zeker als je aan het uitproberen bent. Spacers geven je opties om te testen door ze boven en onder de stuurpen te gebruiken.

En als je de hoogte van een stuurpen zoekt probeer de website van de fabrikant eens, vaak meer data dan in de shop. En van de shops heeft Bike24 in fact sheets in een extra tabblad bij de producten vaak meer data dan gemiddeld.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

42
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Wildfire
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 19:18

baron062 schreef: zo 28 november 2021, 14:03 Wat is er mis met een spacer? Die kan ook boven de stuurpen, veranderd er in de hoogte niets
Klopt, enkel zat er al een spacer van een cm boven en nu nog 1 erbij! 2cm vind ik te veel van het goede en na het zagen kan je niet meer terug.
Heckler40 schreef: zo 28 november 2021, 14:14 Zeker als je aan het uitproberen bent. Spacers geven je opties om te testen door ze boven en onder de stuurpen te gebruiken.

En als je de hoogte van een stuurpen zoekt probeer de website van de fabrikant eens, vaak meer data dan in de shop. En van de shops heeft Bike24 in fact sheets in een extra tabblad bij de producten vaak meer data dan gemiddeld.

Enjoy!!
Klopt, nu met uitproberen is het ook geen probleem, het is meer als ik het straks goed heb ik gewoon wil dat het netjes is en het liefst niet ga zagen.
Lars TB schreef: zo 28 november 2021, 15:5542
Dank U, dit moet helemaal goed komen dus 😁
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Lars TB schreef: zo 28 november 2021, 15:5542
Natuurlijk!

“The answer to the ultimate question, life, the universe and everything …..”

Everything dus

:winkie: :winkie: :winkie:
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie