Banden voor 35 brede velg (nukeproof scout)

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

Bedankt voor het meedenken wederom.

Ik denk dat ik t banden : wolfpack race. 29 bij 2.4 en de Wolfpack cross 2.6 bestel. Of twee dezelfde namelijk de race 2.4 .

De maxxis banden leg ik er weer op als ik in buitenland ga fietsen.
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

Heb op de site van Wolfpack de cros 29 2.4 en de race 29 2.4 besteld.
Ben erg benieuwd naar het verschil met de huidige downhill bandjes !

Dank voor jullie suggesties 👍🏻
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Moet je iets met een EXO karkas al downhill noemen?
... normaal is de aanbeveling toch om met EXO vooral bij DH weg te blijven.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

cheeta schreef: zo 28 november 2021, 21:20 Moet je iets met een EXO karkas al downhill noemen?
... normaal is de aanbeveling toch om met EXO vooral bij DH weg te blijven.
Ik zou het niet weten. Ik heb nu :
De banden van nu zijn: Front: Maxxis Assegai 29" x 2.5”, Maxx Terra, EXO, TR/ Rear: Maxxis Dissector 29" x 2.4”, Maxx Terra EXO+, TR

En op advies van velen hier heb ik, om
Sneller xc/trail te kunnen fietsen (Montferland)
De Wolfpack combi besteld. Ben erg benieuwd of dit inderdaad zoveel “lichter “ fietst
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Ik heb voor de buitenland trips een Dhf 2.5wt voor en een dissector 2.5wt achter op 35mm intern velgen (wel echt 35mm 😋) Grip ohne ende en belangrijker; het blijft ook heel..
Mijn NL-set komen ook bij Wolfpack vandaan: Trail en Race. Scheelt een kilo met de Maxxis en 't zijn erg fijne banden. Ik was nog een beetje zenuwachtig of die 2.4 niet te smal was op 35mm intern, maar dat was onterecht. Vallen erg mooi!
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Hoogtemeters schreef: zo 28 november 2021, 21:25
cheeta schreef: zo 28 november 2021, 21:20 Moet je iets met een EXO karkas al downhill noemen?
... normaal is de aanbeveling toch om met EXO vooral bij DH weg te blijven.
Ik zou het niet weten. Ik heb nu :
De banden van nu zijn: Front: Maxxis Assegai 29" x 2.5”, Maxx Terra, EXO, TR/ Rear: Maxxis Dissector 29" x 2.4”, Maxx Terra EXO+, TR

En op advies van velen hier heb ik, om
Sneller xc/trail te kunnen fietsen (Montferland)
De Wolfpack combi besteld. Ben erg benieuwd of dit inderdaad zoveel “lichter “ fietst
Op tijd remmen!
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

wamske schreef: zo 28 november 2021, 22:46 Ik heb voor de buitenland trips een Dhf 2.5wt voor en een dissector 2.5wt achter op 35mm intern velgen (wel echt 35mm 😋) Grip ohne ende en belangrijker; het blijft ook heel..
Mijn NL-set komen ook bij Wolfpack vandaan: Trail en Race. Scheelt een kilo met de Maxxis en 't zijn erg fijne banden. Ik was nog een beetje zenuwachtig of die 2.4 niet te smal was op 35mm intern, maar dat was onterecht. Vallen erg mooi!

Oké , we gaan het meemaken.

Ja, op tijd remmen 😂
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

cheeta schreef: zo 28 november 2021, 21:20 Moet je iets met een EXO karkas al downhill noemen?
Qua karkas niet, maar qua profiel wel zou ik zeggen.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Beetje late reactie maar ik heb een Stoic en ben van Magic Marry en Hans Dampf naar de Wolfpack Trail en Race gegaan, beide in 2.4! Wereld van verschil … Voor een XC rondje is de Trail nog een beetje overkill maar aan grip geen gebrek! Succes en met een Cross en Race moet het ook wel goed komen.
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

Dank voor het delen van je ervaring. Ik heb de wolfpack race achter en cross voor erop liggen en de eerste 60 km gefietst. Op de weg, op de vlakke single tracks en op flauwe afdalingen fietst het een stuk vlotter, groot verschil. Op de snelle afdalingen daarentegen moet ik enorm wennen. De grip is goed, maar echt een andere orde dan ik gewend was. Het kan tussen de oren zitten, maar de fiets lijkt ook wat minder strak, alsof de banden constant wat aan het zoeken zijn. Zou dit te maken hebben met een slapper karkas/ zijkanten van de band?

De achterband zat wel helemaal onder de tubeless vloeistof. Als ik op de wang van de band druk ontsnapt er een beetje lucht. Het lijkt erop dat de banden duidelijk meer luchtdruk nodig hebben dan de maxxis banden..
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Hoogtemeters schreef: ma 13 december 2021, 21:59 Dank voor het delen van je ervaring. Ik heb de wolfpack race achter en cross voor erop liggen en de eerste 60 km gefietst. Op de weg, op de vlakke single tracks en op flauwe afdalingen fietst het een stuk vlotter, groot verschil. Op de snelle afdalingen daarentegen moet ik enorm wennen. De grip is goed, maar echt een andere orde dan ik gewend was. Het kan tussen de oren zitten, maar de fiets lijkt ook wat minder strak, alsof de banden constant wat aan het zoeken zijn. Zou dit te maken hebben met een slapper karkas/ zijkanten van de band?

De achterband zat wel helemaal onder de tubeless vloeistof. Als ik op de wang van de band druk ontsnapt er een beetje lucht. Het lijkt erop dat de banden duidelijk meer luchtdruk nodig hebben dan de maxxis banden..
Klinkt als te weinig druk vloeistof hoort in de band te blijven... En dat zoekerige gevoel kan ook van te lage druk komen. Je hebt maar de helft rubber tov wat er eerst op lag, dan heb je wel iets meer druk nodig...
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

I_do schreef: ma 13 december 2021, 22:22
Hoogtemeters schreef: ma 13 december 2021, 21:59 Dank voor het delen van je ervaring. Ik heb de wolfpack race achter en cross voor erop liggen en de eerste 60 km gefietst. Op de weg, op de vlakke single tracks en op flauwe afdalingen fietst het een stuk vlotter, groot verschil. Op de snelle afdalingen daarentegen moet ik enorm wennen. De grip is goed, maar echt een andere orde dan ik gewend was. Het kan tussen de oren zitten, maar de fiets lijkt ook wat minder strak, alsof de banden constant wat aan het zoeken zijn. Zou dit te maken hebben met een slapper karkas/ zijkanten van de band?

De achterband zat wel helemaal onder de tubeless vloeistof. Als ik op de wang van de band druk ontsnapt er een beetje lucht. Het lijkt erop dat de banden duidelijk meer luchtdruk nodig hebben dan de maxxis banden..
Klinkt als te weinig druk vloeistof hoort in de band te blijven... En dat zoekerige gevoel kan ook van te lage druk komen. Je hebt maar de helft rubber tov wat er eerst op lag, dan heb je wel iets meer druk nodig...

Denk dat je gelijk hebt. Heb er nu ruim 1.5 in, eens kijken hoe dat gaat..
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

Helaas na een vlot ritje Montferland toch op drie plekjes wat vloeistof uit de band langs de velg.. hoop dat dit wel een keer stopt. Druk is hoog genoeg in de band, eigenlijk al harder dan ik wil.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Uit een ander topic, maar kan jou ook helpen:
ThaSingleTrackMastah schreef: vr 17 december 2021, 10:36 Een ghetto rimstrip maken van een binnenband, dan sluit het wel af.
29" wiel -> 26" binnenband om de velg trekken en aan de buitenkant openknippen.
Buitenband er omheen en dan oppompen.
Overtollig rubber voorzichtig wegknippen.
Ergens moet je dan nog latex toevoegen.
Dat kan onderin de buitenband voordat je die er omheen legt, of naderhand via het ventiel.
Dan heb je een ventiel nodig met verwijderbare kern.
Zo maak je een luchtkamer die helemaal dicht is. Dit voorkomt het "burpen" waar jij nu last van hebt.

(En wellicht is 35mm gewoon iets te breed voor jouw banden)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 17 december 2021, 16:40 (En wellicht is 35mm gewoon iets te breed voor jouw banden)
35mm is eigenlijk 31mm intern. Verder heb ik Trail/Race op 35mm intern liggen en ik herken dit iig niet (+mijn bandenspanning is een stuk lager)
Plaats reactie