Kovee 30 Pro en Schwalbe Thunder Burt. Lukt niet!

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
KvdB
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 27 november 2021, 18:35

Hi,

Ik had een paar verse banden nodig en op advies een setje Schwalbe Thunder Burt's gekocht. Nu probeer ik deze om mijn Bontrager Kovee 30 Pro velgen te leggen maar...... echt zelfs grof geweld en Dr. Google heeft (tot nu toe) niet geholpen. Wie o Wie heeft de gouden tip?
- Moet ik de bondrager velgstrip (ziet er dik uit ) eruit halen en vervangen door velglint?
- Andere banden
- Stoppen met het doe het zelfen en naar de pro gaan
- iets anders?

Thanks,

Koen
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Geen flauw idee, heb weleens met Thunderburt's lopen martelen om ze er onderweg af te krijgen na lekrijden maar omleggen ging best makkelijk. Waar woon je ? Misschien dat het met 4 handen wel lukt....
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

De band naar het midden van de velgen duwen , dan heb je meeste ruimte om de andere rand er ook goed erover heen te krijgen , uiteraard ook weer zoveel mogelijk in het midden evt hulp van een " sopje"
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Thunder Burts zijn sowieso slecht advies... .


Maar dat lint vervangen zou kunnen helpen. Aan de andere kant lijken die Bontrager velgen met heel veel banden problemen te hebben... . (Inclusief de eigen Bontrager banden)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

En tegenover het ventiel beginnen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

KvdB schreef: za 27 november 2021, 18:57 Hi,

Ik had een paar verse banden nodig en op advies een setje Schwalbe Thunder Burt's gekocht. Nu probeer ik deze om mijn Bontrager Kovee 30 Pro velgen te leggen maar...... echt zelfs grof geweld en Dr. Google heeft (tot nu toe) niet geholpen. Wie o Wie heeft de gouden tip?
- Moet ik de bondrager velgstrip (ziet er dik uit ) eruit halen en vervangen door velglint?
- Andere banden
- Stoppen met het doe het zelfen en naar de pro gaan
- iets anders?

Thanks,

Koen

Ik heb het gehad met Fulcrum velgen voor de racefiets , met lint er in , zou tubeless moeten zijn. wou totaal niet , Schwalve velglint erin en plop plop , klaar. Wel met booster er bij.

De laatste set wielen ( mtb) racing ralph en ray meteen zo gedaan, zonder booster en zonder sealant , gingen er met de handpomp op en waren meteen goed dicht.

En zeepsop aan de banden en velg btw
scottpaul
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: do 14 november 2013, 12:08
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Pro

Koen, rijd je tubeless of met binnenband?
Bij tubeless zou ik het velglint eruit halen en tubeless tape gebruiken, tevens kan je de band met een bandenlichter nog op de velg krijgen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

forum schreef:Laatst actief:za 27 november 2021, 17:57
Ik denk dat hij nog steeds zit te klooien en er niet meer aan heeft gedacht de antwoorden te lezen..
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Een "velgstrip" (= rimstrip?) is toch dik, en eigenlijk bedoeld om niet tubeless velgen toch tubeless geschikt te maken?
Bij echte tubeless geschikte velgen zou een dunne tubeless tape moeten voldoen. En dan heb je echt wel meer ruimte om de band in de groef te laten zakken en zodoende aan de overkant meer speling te hebben om 'm om de velg te krijgen.

Maar ik ken die Bontrager velgen niet, dus ik weet ook niet of je daar wel een dikke rimstrip op nodig hebt.

(maar even gepost in de hoop dat ts nog wel terug komt om de antwoorden te lezen ;-)).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

Voor als de ts of iemand anders met bontrager velgen hetzelfde probleem heeft :wink:
Ik heb ook Bontrager velgen inclusief de dikke tubeless ready velgstrip. Van de zomer geprobeerd er maxxis dhf/dhr setje in downhill casing erop te leggen, maar dit was echt een onmogelijke taak. Daarna deze velgstrip eruit gehaald en er normaal tubeless tape opgeplakt. Daarna heb je veel meer ruimte in het midden van de velg waardoor het gelukkig wel lukte.
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

De eigen banden van Bontrager zijn idd een drama.

Schwalbe gaat een stukje beter.

Pirelli gaat makkelijk. Alleen één bandenlichter nodig voor demontage.

Je moet er idd voor zorgen dat de hiel van de band diep in het velgbed ligt.
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Paar maanden terug ook lopen kloten met een paar Specialized Fast Trak banden erop leggen. Bloedblaren op mijn duimen van het kracht zetten, het lukte echt van geen kanten om het laatste stukje over de velgrand te duwen.
Uiteindelijk deze gekocht, had ik veel eerder moeten doen, want daarna was het een eitje:

Afbeelding
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik had het laatst met een setje Schwalbe G-one!

Mijn god ik had 3 dagen later nog pijn in mijn vingers. Ik nog controleren of het geen 27.5 band was 😂.

Wel gelukt uiteindelijk maar wat een marteling!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Over die Bontrager velgstrip: die is bedoeld voor Bontrager - TLR-velgen, en is een niet-plakkende strip. Alternatief voor tubeless tape, dus. Prima spul maar maakt het velgbed wel minder diep inderdaad. En het is even opletten bij installeren, want voor je het weet lijnt het ventielgat niet uit met het gat in de velg, en zie het dan nog maar eens te veschuiven... (been there).
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
scottpaul
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: do 14 november 2013, 12:08
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Pro

Kapitein Iglo schreef: ma 13 december 2021, 10:24 Over die Bontrager velgstrip: die is bedoeld voor Bontrager - TLR-velgen, en is een niet-plakkende strip. Alternatief voor tubeless tape, dus. Prima spul maar maakt het velgbed wel minder diep inderdaad. En het is even opletten bij installeren, want voor je het weet lijnt het ventielgat niet uit met het gat in de velg, en zie het dan nog maar eens te veschuiven... (been there).
Had hetzelfde probleem met Aeolus velgen van Bontrager met dat klerelint erin, kreeg ze niet tubeless met hun eigen ventielen.
Velglint eruit, tubeless tape geplakt en een paar alieexpres ventielen ala Notubes met konische onderzijde gebruikt.
Zo heb ik ze wel tubeless gekregen, band ging er ook erg lastig op, dus latex via ventiel in de band gespoten en klaar was Kees.
Plaats reactie