Balhoofd probleem

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Wout23
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 23 november 2020, 13:29

Bij de afstelling van het balhoofd van mijn Canyon grand canyon 9 is een probleem ontstaan. Zodra je hem zodanig afstelt dat de fiets lekker soepel stuurt, voel je het balhoofd op elkaar tikken tijdens het fietsen en lijkt er dus te veel speling te zijn. Stel je het balhoofd strakker af, zodat de fiets meer één geheel is, dan kan je nauwelijks sturen.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
RsAp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 5 januari 2014, 19:24
Mijn mountainbike: Specialized Chisel-Ghost Lector lc7-Sensa Pordoi-Giant ATX 850

Waarschijnlijk een versleten lager.
Put something exciting between your legs!
Wout23
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 23 november 2020, 13:29

RsAp schreef: zo 19 september 2021, 15:58 Waarschijnlijk een versleten lager.
Dat zou normaal gesproken inderdaad logisch zijn, echter was dit de eerste rit nadat de lagers vervangen zijn. Ik heb de fiets meegekregen van de fietsenmaker, maar vond dat die het balhoofd niet lekker had afgesteld. Zelf aan de slag gegaan met afstellen, maar het probleem blijft.
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

Dan zou ik even controleren of de juiste maat lagers gebruikt zijn.
Zitten ze strak in het frame en sluit de conische ring op de vorkkroon goed aan, deze zijn er in verschillende hoeken
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Gewoon terug naar je FM. Die heeft het niet goed opgelost. En je weet voor de volgende keer dat je het dus net zo goed zelf kunt doen ... 8)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

hanjovdberg schreef: zo 19 september 2021, 17:18 Gewoon terug naar je FM. Die heeft het niet goed opgelost. En je weet voor de volgende keer dat je het dus net zo goed zelf kunt doen ... 8)
Het winnende antwoord !
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie