Ja ook omdat het er gaver uit ziet maar ik kom wel remkracht tekort
Prima toch ?,
Als je dat een beter gevoel geeft , kan je nog meer genieten van de sport
( soms geeft het veranderen van onderdelen ook voldoening )
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein) Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Vervelend dit soort dingen, maar ook altijd weer leerzaam, op meerdere gebieden. Als je een beetje technische aanleg hebt kan je zaterdag veel leren en dus ook meer inzicht krijgen. Uiteindelijk is zelf doen en weten wat je doet wel erg fijn.
Als ik val is het meestal onhandig dat ik een fiets bij me heb.
Maar niet alles wat kan,hoeft.
Op mijn vorige fiets had ik met 2 gelijke schijven vaak t gevoel dat bij het het remmen mijn 'achterkant voor bij kwam' dwz. harder remde dan voor, met achter een kleinere schijf was dat gevoel voorbij. Overigens heb ik dat gevoel op mijn huidige fiets met 2 gelijk grote schijven niet.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
HJ12 schreef: ↑wo 8 september 2021, 12:16
als achter harder remt dan voor, dan kan die nooit de voorkant inhalen... en hoe hard het remt is toch afhankelijk van hoe hard je dr in knijpt
Weet ook niet goed hoe ik t anders moet verklaren/omschrijven, voelde gewoon zo (niet fijn in elk geval), bedoel ook dat achter daardoor eerder blokkeerde en daardoor uitbrak,met name in snelle korte bochten waar je ff je achterrem aanraakt om je fiets de bocht om te krijgen. Maar ben ook linkshandig en daardoor waarschijnlijk minder sensitief op m'n achterrem??
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
Voordeel van voor en achter gelijk, is dat je met één reserveschijf toe kan. Of dat in de rugzak of thuis in de onderdelenlade is, hangt van de omstandigheden af.
HJ12 schreef: ↑wo 8 september 2021, 12:16
als achter harder remt dan voor, dan kan die nooit de voorkant inhalen... en hoe hard het remt is toch afhankelijk van hoe hard je dr in knijpt
Juist wel. Wanneer een wiel blokkeert verliest deze de grip waardoor deze kan uitbreken.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Alien schreef: ↑wo 8 september 2021, 12:43
Voordeel van voor en achter gelijk, is dat je met één reserveschijf toe kan. Of dat in de rugzak of thuis in de onderdelenlade is, hangt van de omstandigheden af.
Ja, daar kan ik mee inkomen, heb zelf alleen nog nooit een defecte schijf gehad, en in de loop der jaren zeker al een stuk of 6-8 'reserve'-schijven verzameld
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
HJ12 schreef: ↑wo 8 september 2021, 12:16
als achter harder remt dan voor, dan kan die nooit de voorkant inhalen... en hoe hard het remt is toch afhankelijk van hoe hard je dr in knijpt
Juist wel. Wanneer een wiel blokkeert verliest deze de grip waardoor deze kan uitbreken.
Precies dat bedoelde ik
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
HJ12 schreef: ↑wo 8 september 2021, 12:16
als achter harder remt dan voor, dan kan die nooit de voorkant inhalen... en hoe hard het remt is toch afhankelijk van hoe hard je dr in knijpt
Juist wel. Wanneer een wiel blokkeert verliest deze de grip waardoor deze kan uitbreken.
Ah ja, zo daar heb je ook wel weer een punt..
Heeft TS inmiddels al een reactie van de fietsenmaker?
Juist wel. Wanneer een wiel blokkeert verliest deze de grip waardoor deze kan uitbreken.
Ah ja, zo daar heb je ook wel weer een punt..
Heeft TS inmiddels al een reactie van de fietsenmaker?
Ja al lang had het ook al neer gezet maar mijn plannen zijn ook best wel veranderd
Ik laat het morgen fixen maar
Zaterdag 25 sep gaat er een rockshox recon silver op en daar kan volgens de specificaties wel een 203 remschijf op dus rond die tijd zet ik er voor een 203 mm voor op en dan gaat de 180 naar achteren
Heeft TS inmiddels al een reactie van de fietsenmaker?
Ja al lang had het ook al neer gezet maar mijn plannen zijn ook best wel veranderd
Ik laat het morgen fixen maar
Zaterdag 25 sep gaat er een rockshox recon silver op en daar kan volgens de specificaties wel een 203 remschijf op dus rond die tijd zet ik er voor een 203 mm voor op en dan gaat de 180 naar achteren
Waar ga je rijden dat je dit formaat remschijven nodig hebt?
Ja al lang had het ook al neer gezet maar mijn plannen zijn ook best wel veranderd
Ik laat het morgen fixen maar
Zaterdag 25 sep gaat er een rockshox recon silver op en daar kan volgens de specificaties wel een 203 remschijf op dus rond die tijd zet ik er voor een 203 mm voor op en dan gaat de 180 naar achteren
Waar ga je rijden dat je dit formaat remschijven nodig hebt?