Remklauw 2 keer gebroken

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
ilianhokke015
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 6 september 2021, 11:12
Mijn mountainbike: BH Spike 2.5

Ook Peter schreef: ma 6 september 2021, 21:16
ilianhokke015 schreef: ma 6 september 2021, 20:51

Oke dan laat ik morgen bij de FM gwn een deore of deore xt bestellen
Niet doen, die gaat met deze adapter op dezelfde manier stuk. Ook als ie gebroken is hoort de remklauw recht te zitten, dat doet ie niet en dat kan de oorzaak van de breuk zijn.
Hij zit recht aleen heb hem nu stevig vast gedraaid zodat hij niet tegen mn schijf loopt
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Ik kan t verkeerd zien op de foto maar het lijkt er op dat nu je m vast hebt gedraaid de rem aan de gebroken kant lager zit, dat levert bij de montage enorme spanning op de bevestiging op. Ook bij een duurdere remklauw, vandaar mijn waarschuwing.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

ilianhokke015 schreef: ma 6 september 2021, 21:19
Ook Peter schreef: ma 6 september 2021, 21:16
Niet doen, die gaat met deze adapter op dezelfde manier stuk. Ook als ie gebroken is hoort de remklauw recht te zitten, dat doet ie niet en dat kan de oorzaak van de breuk zijn.
Hij zit recht aleen heb hem nu stevig vast gedraaid zodat hij niet tegen mn schijf loopt
Heb je daar een foto van? Op alle foto`s die ik hier zie, zit de breuk versprongen. Dat betekent dattie aan die kant los zit (mss een te lange bout of de boutjes omgedraaid, je hebt nl een lange en een korte)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Koop ook een nieuwe originele adapter.
Kost maar 5 euro on-line, bij de FM 10 euro.
Je hebt een PM 160-180 adapter nodig.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Hopelijk doet de TS'er wat met de info en adviezen , blijkbaar met " alle geweld" nieuwe remmen , maar de adapter niet :P

Plaats eens een foto van adapter gedemonteerd en liefs met de tekst erop ..., verschil van 5 euro of 200 euro ....
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Ik heb wel vaker gebroken Shimano remmen gezien op exact deze plek, maar dan wel op trials fietsen. Misschien doet de topic starter ook af en toe aan trials?
ilianhokke015
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 6 september 2021, 11:12
Mijn mountainbike: BH Spike 2.5

Snelle Buffer schreef: ma 6 september 2021, 21:56 Hopelijk doet de TS'er wat met de info en adviezen , blijkbaar met " alle geweld" nieuwe remmen , maar de adapter niet :P

Plaats eens een foto van adapter gedemonteerd en liefs met de tekst erop ..., verschil van 5 euro of 200 euro ....
Nee koop wel de goede adapter dan maar het is nu avond en ga de remklauw er nu even niet afhalen dus doe dat morgen wel
ilianhokke015
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 6 september 2021, 11:12
Mijn mountainbike: BH Spike 2.5

DaanJ schreef: ma 6 september 2021, 22:00 Ik heb wel vaker gebroken Shimano remmen gezien op exact deze plek, maar dan wel op trials fietsen. Misschien doet de topic starter ook af en toe aan trials?

Zeker maar alleen in Zeeland en Brabant dus ook niet zo heel heftig maar is niet op de trail gebeurt
ilianhokke015
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 6 september 2021, 11:12
Mijn mountainbike: BH Spike 2.5

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 6 september 2021, 21:42 Koop ook een nieuwe originele adapter.
Kost maar 5 euro on-line, bij de FM 10 euro.
Je hebt een PM 160-180 adapter nodig.
Is goed zal ik doen
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

ilianhokke015 schreef: ma 6 september 2021, 22:01
DaanJ schreef: ma 6 september 2021, 22:00 Ik heb wel vaker gebroken Shimano remmen gezien op exact deze plek, maar dan wel op trials fietsen. Misschien doet de topic starter ook af en toe aan trials?

Zeker maar alleen in Zeeland en Brabant dus ook niet zo heel heftig maar is niet op de trail gebeurt
Trial, niet trail, als in Danny Macaskill. Flink rondspringen op je achter- of voorwiel, dat werk. De huidige Shimano klauwen hebben daar een heel slechte reputatie en precies deze breuk zie je vaak. Maar dan doe je er dus wel extreme dingen mee.
ilianhokke015
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 6 september 2021, 11:12
Mijn mountainbike: BH Spike 2.5

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 6 september 2021, 20:07 Ik verdenk de adapter.
Is het wel een Shimano adapter?
Zou er duidelijk op moeten staan.
(Of heeft BH rommel ingekocht?)
Nee wel echt Shimano
ilianhokke015
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 6 september 2021, 11:12
Mijn mountainbike: BH Spike 2.5

DaanJ schreef: ma 6 september 2021, 22:06
ilianhokke015 schreef: ma 6 september 2021, 22:01


Zeker maar alleen in Zeeland en Brabant dus ook niet zo heel heftig maar is niet op de trail gebeurt
Trial, niet trail, als in Danny Macaskill. Flink rondspringen op je achter- of voorwiel, dat werk. De huidige Shimano klauwen hebben daar een heel slechte reputatie en precies deze breuk zie je vaak. Maar dan doe je er dus wel extreme dingen mee.
Nee zeker niet zoals Danny Macaskill maar over dat rondspringen ik doe vaak stoppies gwn omdat ik het leuk vind maar dat kan het ook niet zijn ?
Deze gebeurde tijdens een stoppie en de vorige ook
ilianhokke015
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 6 september 2021, 11:12
Mijn mountainbike: BH Spike 2.5

ilianhokke015 schreef: ma 6 september 2021, 22:20
DaanJ schreef: ma 6 september 2021, 22:06
Trial, niet trail, als in Danny Macaskill. Flink rondspringen op je achter- of voorwiel, dat werk. De huidige Shimano klauwen hebben daar een heel slechte reputatie en precies deze breuk zie je vaak. Maar dan doe je er dus wel extreme dingen mee.
Nee zeker niet zoals Danny Macaskill maar over dat rondspringen ik doe vaak stoppies gwn omdat ik het leuk vind maar dat kan het ook niet zijn ?
Deze gebeurde tijdens een stoppie en de vorige ook
En dan op de singel treak ook wel vaak voor rem gebruik maar dan weer niet echt extreem maar zoals ik al zij veel stoppies
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

TenZNL schreef: ma 6 september 2021, 21:10
ilianhokke015 schreef: ma 6 september 2021, 20:57
Daar zijn die holle en bolle ringetjes toch voor?
Hmm, die volgens mij zijn meer om lichtelijk scheve boorgaten te corrigeren zodat de koppen van de inbusbouten gelijkmatig aandrukken. De postmount van de vork, de adapter en de klauw liggen koud op elkaar. Als de hoek van 1 van de aansluitingen verschilt met de rest, krijg je spanning als je de boel aandraait.
Nee, de bouten zitten recht als je geen adapter gebruikt (en dan heb je de ringen niet). Een 160-180 pm adapter is scheef, dus zitten je boutkoppen scheef en moet je dat opvangen met holle-bolle zelfstellende ringen.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
HJ12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: do 11 maart 2021, 13:56

Doe ik als spuit 11 ook nog een duit in het zakje.. Misschien is het tijd voor een frees..

https://www.parktool.com/product/disc-b ... set-dt-5-2
Plaats reactie