Rs Vivid air rc2 vast

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Elvis1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 5 september 2005, 11:42

Sinds dit weekend heb ik de geweldige ervaring mogen opdoen om uit het niets, zonder enige oppomp of leegloop actie, een vast zittende Vivid air te mogen aanschouwen. (Lange zin zeg :D ).

Probleem, zeer waarschijnlijk overdruk in de negatieve kamer ontstaan. Geen idee hoe want uit het niets na een dakdrager transport van 360km was het probleem er.
Demper blijft vol in compressie zitten, druk toevoegen of weghalen met hoop op kamers die levelen geen sucses.

De demper gaat onder garantie naar sram/rs toe maar ik vroeg me af hoe je zoiets zelf zou kunnen fiksen want sleutelen aan misschien 250 psi lijkt mij niet zonder gevaar.

Het onstaan van mijn demper probleem is voor mij een raadsel, de demper is zoals het hoort netjes stapsgewijs op druk gebracht met bijbehorende level cyclusjes. Max demper druk van 275 is bekend.
Let wel de demper is geleverd in mijn in april aangekochte bike, en is pas 4 of 5 halve dagen gebruikt.
(Canyon Sender cf 9.0 team.)

Als ik youtube kijk zie ik mensen met bankschroeven en theedoeken een oplossing bieden.
Mijn vraag is, heeft iemand ervaring of kennis waarbij je zoiets zelf ter plekke kan oplossen, want als dit gebeurt op dag 1 van je tweeweekse Saalbach Hinterglemm bikepark vakantie dan ben je zuur.

De bikepark shop in Willingen hielp perfekt maar wist ook niks..

Iemand tips?
Plaats reactie