Slijtage XX1 cassette - kale kransjes na nog geen 80km

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gerard4t
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 21:32

TIN-coating is een uiterst dun, opgedampt laagje dat erg hard is. Bij verspanende toepassingen zoals boren en frezen in metaal kan zo'n coating de standtijd van het verspanend gereedschap aanzienlijk verlengen, met name doordat het de frictie vermindert, waardoor het gereedschap koeler blijft en zijn hardheid beter behoudt. Bij toepassing in vuile omstandigheden is zo'n coating tamelijk zinloos, immers een vette ketting neemt zand aan en zo begint er een slijpproces. Smeren met een smeermiddel dat zo min mogelijk kleeft is een goede oplossing om zand van de ketting te houden. Een eigen ontwikkeling laat zien dat dit effectief werkt, echter spoelt het er bij nattigheid sneller van af.
Zo groot mogelijke tandwielen vind ik ook een beter idee dan de huidige trend met maar één voorblad. Op mijn ATB zitten nog drie voorbladen en dat blijft ook zo. Dames die moeite hebben met schakelen met zo'n systeem: koop een Daf! :winkie:
Als ik val is het meestal onhandig dat ik een fiets bij me heb.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1364
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Al reactie van Sram gehad?
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Gerard4t schreef: di 31 augustus 2021, 03:56 Op mijn ATB zitten nog drie voorbladen en dat blijft ook zo. Dames die moeite hebben met schakelen met zo'n systeem: koop een Daf! :winkie:
En je start je auto ook nog met een zwengel?? :winkie:
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gerard4t
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 21:32

Azurri schreef: wo 15 september 2021, 22:42
Gerard4t schreef: di 31 augustus 2021, 03:56 Op mijn ATB zitten nog drie voorbladen en dat blijft ook zo. Dames die moeite hebben met schakelen met zo'n systeem: koop een Daf! :winkie:
En je start je auto ook nog met een zwengel?? :winkie:
Nou d'r zit wel een zwengel bij mijn auto, maar die is om de krik aan te drijven. Het is zo'n krik die je in een gat in de bumper steekt en dan de hele auto aan de achter- of voorkant optilt. Onderaan de krik zit een voetplaat van 35 x 18 cm om ook ba zachte ondergronden de auto op te kunne krikken. Als je klaar bent met je eigen zwengel mag je raden wat het merk van de auto is. :winkie: :winkie: :winkie: :winkie:
Als ik val is het meestal onhandig dat ik een fiets bij me heb.
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

ook classic dus, de auto's van tegenwoordig zit een pomp en slurrie,

ik ken niemand die van de 1x terug is gegaan naar de 3x speed , alleen maar omdat je het niet kan of wil betalen wil niet zeggen dat het niet werkt.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Gerard4t schreef: do 16 september 2021, 18:06
Azurri schreef: wo 15 september 2021, 22:42
En je start je auto ook nog met een zwengel?? :winkie:
Nou d'r zit wel een zwengel bij mijn auto, maar die is om de krik aan te drijven. Het is zo'n krik die je in een gat in de bumper steekt en dan de hele auto aan de achter- of voorkant optilt. Onderaan de krik zit een voetplaat van 35 x 18 cm om ook ba zachte ondergronden de auto op te kunne krikken. Als je klaar bent met je eigen zwengel mag je raden wat het merk van de auto is. :winkie: :winkie: :winkie: :winkie:
Zal wel een Renault zijn dan, die hebben niet voor niets een krik-scharnier als logo :winkie:
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

hwpaints schreef: do 16 september 2021, 18:58 ook classic dus, de auto's van tegenwoordig zit een pomp en slurrie,

ik ken niemand die van de 1x terug is gegaan naar de 3x speed , alleen maar omdat je het niet kan of wil betalen wil niet zeggen dat het niet werkt.
12 speed is toch goedkoper, scheelt 1a 2 bladen en 1 derailleur,shifter en Kabel! En wat er niet op zit kan ook niet kapot!! :D
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Azurri schreef: vr 17 september 2021, 14:12
Gerard4t schreef: do 16 september 2021, 18:06
Nou d'r zit wel een zwengel bij mijn auto, maar die is om de krik aan te drijven. Het is zo'n krik die je in een gat in de bumper steekt en dan de hele auto aan de achter- of voorkant optilt. Onderaan de krik zit een voetplaat van 35 x 18 cm om ook ba zachte ondergronden de auto op te kunne krikken. Als je klaar bent met je eigen zwengel mag je raden wat het merk van de auto is. :winkie: :winkie: :winkie: :winkie:
Zal wel een Renault zijn dan, die hebben niet voor niets een krik-scharnier als logo :winkie:
:lol: idd!

Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd
Ik ben mij er eentje...
Gerard4t
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 21:32

Azurri schreef: vr 17 september 2021, 14:12
Gerard4t schreef: do 16 september 2021, 18:06
Nou d'r zit wel een zwengel bij mijn auto, maar die is om de krik aan te drijven. Het is zo'n krik die je in een gat in de bumper steekt en dan de hele auto aan de achter- of voorkant optilt. Onderaan de krik zit een voetplaat van 35 x 18 cm om ook ba zachte ondergronden de auto op te kunne krikken. Als je klaar bent met je eigen zwengel mag je raden wat het merk van de auto is. :winkie: :winkie: :winkie: :winkie:
Zal wel een Renault zijn dan, die hebben niet voor niets een krik-scharnier als logo :winkie:
Renault, is dat een automerk? Kijk, d'r is maar één echte auto die er nog als echte auto uitziet, tenminste, het ding doet altijd koppies van kinderen draaien als je langsrijdt. Het dinges is ongeveer een halve eeuw bijna ongewijzigd qua model, sinds kort is de productie gestopt.
Laatst gewijzigd door Gerard4t op zo 26 september 2021, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Als ik val is het meestal onhandig dat ik een fiets bij me heb.
jmdp
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: za 21 augustus 2021, 20:45
Mijn mountainbike: 429

[/quote]
Het dinges is ongeveer een halve eeuw bijna ongewijzigd qua model, sinds kort is de productie gestopt.
[/quote]

Kan alleen maar een Defender zijn... :-D 90, 110 of 130?
Strong, light, cheap: pick two.
Gerard4t
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 21:32

jmdp schreef: zo 26 september 2021, 11:40
Het dinges is ongeveer een halve eeuw bijna ongewijzigd qua model, sinds kort is de productie gestopt.
[/quote]

Kan alleen maar een Defender zijn... :-D 90, 110 of 130?
[/quote]
Precies, gek op dikke banden en modder! 110, kan je ook achterin slapen, lekker zo'n simpele camper. :)
Als ik val is het meestal onhandig dat ik een fiets bij me heb.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik heb veel Defenders gereden, heerlijke karakterbak, past wel met de voorliefde voor een triple. Zoals de Defender zich verhoudt tot een moderne auto zo verhoudt de triple zich tot een moderne aandrijving.

Different strokes for different folks

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De nieuwe is het in ieder geval niet.
Of ik moet er aan wennen :~
Heel lang aan wennen...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Slijt daar de coating ook zo snel van de
tandwielen?? :bier:
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Daar komt het water via de ventilator naar binnen :lol:
Plaats reactie