Tough Tom, Rocket Ron of Nobby Nic?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
Varttaanen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: za 3 juli 2021, 14:12
Mijn mountainbike: is old school

Geloof dat ik het antwoord op mn vraag in je andere topic al gevonden heb :)

Ik ben voor mijn 26-er gegaan voor de Rocket Rons 2.25", de goedkope maar stevige versie. Leek me perfect om mee te beginnen. Heb ze op 2 bar staan (veel beter dan de 3 bar die ik aanvankelijk probeerde :oops: )

Ben benieuwd naar je ervaringen.
Beginner met een oud beestje: '05 Gazelle Impulse 26"
Boogie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 20:41

Varttaanen schreef: vr 30 juli 2021, 13:27 Geloof dat ik het antwoord op mn vraag in je andere topic al gevonden heb :)

Ik ben voor mijn 26-er gegaan voor de Rocket Rons 2.25", de goedkope maar stevige versie. Leek me perfect om mee te beginnen. Heb ze op 2 bar staan (veel beter dan de 3 bar die ik aanvankelijk probeerde :oops: )

Ben benieuwd naar je ervaringen.
Welk type Rocket Ron heb je dan? Want de goedkope zijn volgens mij de minder stevige. Maar wellicht heb jij een bredere velg dan ik en dan is dat niet zo erg.

In de winkel deden ze het voorkomen alsof Nobby Nic vooral goed is voor modder en Rocket Ron perfect voor zand en droog, maar ik wilde toch de stevigere band.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Vanwege je smalle velg moet je zeker de stevige band kiezen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Boogie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 20:41

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 30 juli 2021, 14:45 Vanwege je smalle velg moet je zeker de stevige band kiezen.
Ze zitten er inmiddels op, ziet er solide uit! Moet nog even met de remmen klooien en dan kan ik een proefritje gaan maken.
Gebruikersavatar
Varttaanen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: za 3 juli 2021, 14:12
Mijn mountainbike: is old school

Boogie schreef: vr 30 juli 2021, 14:19 Welk type Rocket Ron heb je dan? Want de goedkope zijn volgens mij de minder stevige. Maar wellicht heb jij een bredere velg dan ik en dan is dat niet zo erg.

In de winkel deden ze het voorkomen alsof Nobby Nic vooral goed is voor modder en Rocket Ron perfect voor zand en droog, maar ik wilde toch de stevigere band.
Deze, met de steviger compound dus: https://www.mantel.com/schwalbe-rocket- ... buitenband

Er staat 'ETRTO 559x21 din' op mn velgen, het zijn Rodi Airline 1 velgen, uit 2005 dus :) Gok 21 mm binnenbreedte dus.
De nieuwste Airline 1 hebben 19 mm trouwens

Tot nu toe lekker mee aan het rijden, dus zal wel goed zijn 8)
Beginner met een oud beestje: '05 Gazelle Impulse 26"
Boogie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 20:41

Varttaanen schreef: vr 30 juli 2021, 15:01
Boogie schreef: vr 30 juli 2021, 14:19 Welk type Rocket Ron heb je dan? Want de goedkope zijn volgens mij de minder stevige. Maar wellicht heb jij een bredere velg dan ik en dan is dat niet zo erg.

In de winkel deden ze het voorkomen alsof Nobby Nic vooral goed is voor modder en Rocket Ron perfect voor zand en droog, maar ik wilde toch de stevigere band.
Deze, met de steviger compound dus: https://www.mantel.com/schwalbe-rocket- ... buitenband

Er staat 'ETRTO 559x21 din' op mn velgen, het zijn Rodi Airline 1 velgen, uit 2005 dus :) Gok 21 mm binnenbreedte dus.
De nieuwste Airline 1 hebben 19 mm trouwens

Tot nu toe lekker mee aan het rijden, dus zal wel goed zijn 8)
Precies die Rocket Rons had ik op t oog, maar zijn een stuk slapper dan de Nobby Nics. In de winkel met de banden naast elkaar merk je meteen het verschil. Maar jij hebt een 4mm bredere velg, dus dan is t vast ook helemaal geen probleem.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

aurelius schreef: do 29 juli 2021, 21:25 Tough Tom = oude model Nobby Nick.
Rapid Rob = oude Racing Ralph.
Uitstekende allround combi als V + A band!
‘Grip voor, snel achter’.
Totaal oneens. De tough tom en rapid rob hebben het profiel van die oude banden, maar niet het rubber. Ik vind ze zelf verschrikkelijk om mee te rijden door het harde weinig gripvolle rubber. Ik kan ze dus voor die 2 tientjes besparing aan niemand aanraden. Goed rubber maakt het grootste verschil op je mtb, en dat staat verder eigenlijk totaal los van de prijscategorie van de rest van de fiets. Ook op een instapfiets heb je plezier van goede banden.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Het profiel is hetzelfde, de rest van de band is de simpelste uitvoering die ze konden maken...

Ik vond de Rapid Rob eigenlijk een aardige value-for-money (achter)band:
* meer grip dan dat je op een NL route nodig zou hebben, natte Ardennen toertocht ging ook en Il Rientro (in de serie, idioot idee maar gewoon omdat het kan) in goede omstandigheden eveneens.
* tamelijk robuust (voor het soort band) en slijtvast (heeft serieus wat tijd gevraagd om ze tot gladde slicks te reduceren).
* laag geprijsd.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Klein zijspoortje: ik ken alleen de oude Nobby Nic; dat was voor mij de band voor de natte ritten in bv Ardennen en Luxemburg (natte wortels/stenen). Is de nieuwe Nobby nic daar ook nog geschikt voor of is die zoveel meer trail gericht dat het enorme overkill is? En hoe verhoudt een Nobby nic zich tot een conti mountainking in dit soort omstandigheden?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nieuwe Nobby Nick is geen overkill op natte wortels en keien. Voor natte gladde situaties is het niet snel overkill.
Maar met het profiel en gewicht vd oude Magic Mary is het wel een hele band.
Voor grote delen van NL wel overkill.

Al jaren geen Conti ervaring, dus geen idee hoe de nieuwe NN zich verhoudt tot de laatste MK.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie