S ram SX4 vervangen

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

:-q ik hoop dat je probleem daarmee verholpen is.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Timvandalen schreef: wo 28 juli 2021, 09:16 Ik heb een X5 besteld. Ik ben benieuwd. Ik zal het laten weten.
Ik heb gisteravond de Woom Off5 die van de week is binnengekomen voor mijn zoon in elkaar gezet. Helaas lijken de wieltjes van de X5 derailleur die op deze fiets zit niet veel beter.... Denk dat je dus toch nog een stapje hoger moet om dit te verhelpen...
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Nu ook het onderste detailleurwieltje vervangen met die van BBB. Gek genoeg is de BB wiel 10 tands terwijl die van SRAM 11 tands is. Merk geen verschil in schakelgedrag. Het loopt allemaal marginaal soepeler maar die bovenste derailleur wiel is nu de spelbreker…
Timvandalen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 26 juli 2021, 19:43

Ik heb de derailleur SX5 erop gezet, het systeem zit wel iets beter in elkaar dan bij de SX4 als je het mij vraagt. Het geheel loopt nu zeker wel wat soepeler en het schakelt ook beter. Ben vooralsnog dus wel blij. Maar misschien moet ik er ook nog een nieuwe ketting opzetten?
Wat ik vreemd vind is dat als ik de trappers achteruit gooi, dat deze vrijwel direct stil staan. Ergens zit weerstand, maar waar? Zonder ketting erop draaien alle tandwielen en de crank zeer soepel rond..
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29962
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zonder ketting erop draaien alle tandwielen en de crank zeer soepel rond..
Dan zit de weerstand in de ketting.

Schoonmaken, smeren en nog eens proberen.
En anders een nieuwe ketting (maar dan loop je het risico dat je ook een nieuwe cassette en voorblad nodig hebt...)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie