welke compressor?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Hey allemaal,

Ben op zoek naar een compressor voor thuis gebruik. Heb door enkele pagina's op dit forum gespit en vind nog niet echt mijn antwoord. Wellicht dat jullie mij kunnen adviseren.

Ik wil de compressor gebruiken voor de volgende dingen.
- Banden oppompen
- Gereedschap schoon blazen
- Fiets schoon blazen
- Moet een luchtslang van 10-15 meter aan passen zodat ik de compressor in de schuur kan laten staan.

Dat is het wel zo ongeveer. Wetende dat ik het daarvoor wil gebruiken, welke compressor raden jullie aan?

Prijs:
100-150 euro ongeveer max.

Ik hoor graag van jullie wat de do's en don't zijn en welke compressor geschikt is voor bovenstaand.

thnx
#Skraleanjers
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Pro_Shifty schreef: zo 13 juni 2021, 11:38 Hey allemaal,

Ben op zoek naar een compressor voor thuis gebruik. Heb door enkele pagina's op dit forum gespit en vind nog niet echt mijn antwoord. Wellicht dat jullie mij kunnen adviseren.

Ik wil de compressor gebruiken voor de volgende dingen.
- Banden oppompen
- Gereedschap schoon blazen
- Fiets schoon blazen
- Moet een luchtslang van 10-15 meter aan passen zodat ik de compressor in de schuur kan laten staan.

Dat is het wel zo ongeveer. Wetende dat ik het daarvoor wil gebruiken, welke compressor raden jullie aan?

Prijs:
100-150 euro ongeveer max.

Ik hoor graag van jullie wat de do's en don't zijn en welke compressor geschikt is voor bovenstaand.

thnx
In principe is elke (bouwmarkt) compressor geschikt voor jouw gebruik. Je moet in ieder geval een met een voldoende grote lucht tank hebben van 24 liter of meer. Daarnaast de keuze oliegesmeerd of olievrij. Oliegesmeerd is in mijn opinie beter zolang je geen toepassing hebt waar je olievrije lucht nodig hebt.
Een slang of slanghaspel is een accessoire en heeft dus niks met de compressor te maken.
Zelf heb ik een ABAC oliegesmeerd en een professionele haspel. Gaat al weer 20 jaar mee, maar wel een bak herrie.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

Eén waarbij de tank vertikaal staat, neemt minder ruimte in.

Afbeelding
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Een goede en lange slang is volgens mij de grootste uitdaging voor dat geld. Ik heb voor ongeveer hetzelfde geld al 3 keer (opnieuw) een bouwmarkt compressor gekocht (gevalletje goedkoop is duurkoop?) en de afdichting van de (doorgaans korte en kwalitatief niet zo beste) slang is telkens het eerste dat het begeeft. Ik dacht eerst dat ik de compressor ook voor schoon blazen zou gaan gebruiken, maar ik vind het eigenlijk altijd veel te veel moeite voor wat het oplevert. Bij een fiets je kunt overal toch al behoorlijk goed bij en plakkerig spul blaas je niet zomaar even weg.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik heb meer geluk (denk ik).
Metabo (maar ik zie dezeldfde ook van andere merken) compressor bij Gamma voor 125 (of 129) euro, incl accessories.
Luchtslang van 15m bij Aldi of Lidl.
Alles werkt nog, fingers crossed.
Maar je hebt een grote tank (25l) nodig om de boel af te spuiten, en voor hardnekkige banden tubeless te maken.
Draagbare compressors hebben vaak geen tank, of een heel kleine.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Dan moet ik die eens proberen TSTM. Mijn eerste twee waren van Powerplus, ik heb nu een Airpress van de Karwei, allebei 24 liter met goedkope aanvoelende slangenboel. Ik gebruik een compressor alleen voor tubeless monteren (had zo'n fancy Bontrager Charger gekocht om de compressor eruit te kunnen doen, maar dat werkte voor geen meter..).
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Knakker29 schreef: zo 13 juni 2021, 13:39 Dan moet ik die eens proberen TSTM. Mijn eerste twee waren van Powerplus, ik heb nu een Airpress van de Karwei, allebei 24 liter met goedkope aanvoelende slangenboel. Ik gebruik een compressor alleen voor tubeless monteren (had zo'n fancy Bontrager Charger gekocht om de compressor eruit te kunnen doen, maar dat werkte voor geen meter..).
Plaatje gevonden:
Afbeelding
Ik zie dat deze hier 138 kost.
Beetje googlen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Kijk ff bij HBM die hebben een heel breed assortiment.
100 of 129 ben je wel klaar.

Slang van 10m is iig verkrijgbaar en langer moet je misschien een koppeling gebruiken

Ik heb een Gude al 15 jaar oud denk ik, werkt nogsteeds, wel olie gevuld
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Die slangen kan je doorkoppelen, zoals een verlengsnoer, dus geen koppelstuk nodig.

Ik gebruik die lange alleen als ik de banden vd auto of aanhanger moet oppompen, verdwr kan ik me redden met de spiraal van 3m.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

Pas een beetje op met schoonblazen. Kan even slecht zijn als de hogedrukspuit.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Ik heb er 1 staan van Einhell olie compressor , 25 meter losse slang erbij , pomp voor de banden en luchtpistool , straal pistool en verf spuit ( latex) , werkt al 10 jaar , om de twee jaar olie verversen en maandelijks laat ik het " condensaat" er uit lopen , maar de fiets " ziet" hij niet ......
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Slangen en koppelingen zijn altijd troep bij die bouwmarkt compressortjes.
Maar goed, simpel genoeg toch om dat te vervangen voor goed spul?
Heb ik gedaan en dat kost dan zo ongeveer hetzelfde als wat het hele compressortjes gekost heeft.
Maar dan is 't iig wel goed. :-q

Zoals eerder gezegd, kijk eens bij HBM. Komen regelmatig leuke aanbiedingen voorbij.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
fleche
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 10 februari 2005, 11:13
Mijn mountainbike: Kona Rove St 2016, Kona Big Honzo 2017

Eentje die minder :evil: herre maakt dan de mijne (Powerplus), ze maken altijd wel lawaai maar deze is next level.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Acg Holten maakt ook prima compressors👍👍
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

fleche schreef: zo 13 juni 2021, 16:48 Eentje die minder :evil: herre maakt dan de mijne (Powerplus), ze maken altijd wel lawaai maar deze is next level.
Die is inderdaad luid, hebben ook relatief veel blaaskracht.
Dus: in de schuur (jij erbuiten) en niet om 8 uur op zondagochtend.
Plaats reactie