Lager pers kopen

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
TMan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 2 januari 2015, 18:00

https://nl.aliexpress.com/item/40008057 ... 4c4dI9FvAt

Deze voldeed voor mij voor het netjes inpersen van een PF30.
Voor de oude BB eruit meppen een PRO Bottom Bracket Remover
Ging best zelfs met carbon frame :-D

Voor balhoofd gebruik ik een Cyclus Balhoofdcup-pers gebruikt + Cyclus uitdrijver (zo'n gespleten pipe)
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1124
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

Waarom er uit meppen? Met die aliepers trek je de lagers er ook gewoon netjes uit.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Marke schreef: do 14 oktober 2021, 14:31 Waarom er uit meppen? Met die aliepers trek je de lagers er ook gewoon netjes uit.
Idd exact mijn vraag...
Ik ben mij er eentje...
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

balboa schreef: di 12 oktober 2021, 12:49 Hoe zijn de ervaringen tot nu toe met de set van Aliexpress en die van bearingprotools? Die van wheelsmfg ziet er ook super uit, alleen die prijs is wat minder..... Ben ook in de markt voor een lagerpers en pully.
Bearingprotools nog niet gebruikt maar het is erg mooi gemaakt allemaal. Wel rekening houden met extra btw en inklaringskosten nu dat Brexit een gepasseerd station is!

Ik vond het advies dat ik kreeg ook wel erg handig. Vooral de lagers van mijn industry9 naven zijn toch nog een beetje anders dan anders qua maat. na het opsturen van de technische tekening werd er een maatwerkoplossing geboden! :-q
Gerard4t
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 21:32

Gerard4t schreef: di 12 oktober 2021, 13:55
D-man schreef: di 12 oktober 2021, 13:44

Die van Ali nog altijd perfect, ik heb dan deze:
https://nl.aliexpress.com/item/4001154664202.html
Die heb ik bij Amazon besteld, kost daar 85,35, bij Ali inclusief verzendkosten 60,94, weet niet of er dan nog invoerrechten bij komen?
Bij Amazon makkelijker terugsturen als het niet bevalt. Dat vond ik wel een prettig idee.
Inmiddels de persset van Amazon in huis. Kwaliteit valt niet tegen. Wel een paar kritische punten: er lijkt een lager te zitten aan één kant va de persdelen. Dit zijn echter ringen van hetzelfde materiaal als de rest, heeft dus geen enkel voordeel ten aanzien van de te overwinnen wrijving. Ik heb er een nylon ring tussen gezet, dat werkt wel. Verder is de schroefdraad van het type trapezium, dat is wel netjes, zit alleen wel wat veel speling op wat dan weer wat minder netjes is. Verder zit het uiteinde van de spindel niet geborgd waardoor de verkeerde kan los kan komen. Die kant krijgt borgmiddel, de spindel zelf krijgt een laag molybdeensulfidelak, dan slijt de schroefdraad in het alu niet zo hard.
Als ik val is het meestal onhandig dat ik een fiets bij me heb.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4276
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ik heb hem ook besteld!

Heb al de ali press (die blauwe) en die werkt perfect voor wiellagers.
Echt alle doppen zitten er ook bij. WMF is mooi, maar ik heb deze nog voor 40 euro twee jaar terug bij ali besteld.
Zo vaak gebruik je het ook weer niet en ik denk zelf dat het bij regelmatig gebruik ook jaren mee gaat.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik loop wat te hannesen met de DU bushings (Norglide) in de demperogen van mijn CaneCreek, plus de hardware die er doorheen gaat. Gaat zo'n ali-setje daar ook op/in passen?

Mweh, never mind, ik zie het al. Veel te grof.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Kapitein Iglo schreef: zo 14 november 2021, 11:39 Ik loop wat te hannesen met de DU bushings (Norglide) in de demperogen van mijn CaneCreek, plus de hardware die er doorheen gaat. Gaat zo'n ali-setje daar ook op/in passen?

Mweh, never mind, ik zie het al. Veel te grof.
Misschien kan je ze er met een stukje rondhout uit tikken?
Sneeuwmonster
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Is al gelukt - heb de asjes er met doppenset en wat ratelhulp- en verlengstukjes heel beheerst eruit kunnen persen. Alleen de bushings in de demperogen zelf, heb ik maar een tooltje via Ali voor laten komen. Is wel wat lang wachten helaas, maar zo lang houdt-ie het nog wel uit (fingers crossed).
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4276
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Zo die was na 8 dagen al binnen.
Gewoon voor de aliprijs, geen extra kosten oid om mijn oren gekregen. € 41 euro voor de deluxe/prof betaald.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik heb deze laten komen, ben benieuwd hoe snel die binnen is: https://nl.aliexpress.com/item/10050031 ... 1853%22%7D

Afbeelding

Stond bij: 2 januari. Ik hoop dat het wat sneller gaat.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

Zit ook te kijken naar lagerpers setje en kom die blauwe in dat koffertje voor verschillende prijzen tegen op Amazon.nl
Van 57 tot 95 euro

Zit daar nog kwaliteits of verschil in inhoud in, dat ik straks niet de goedkoopste koop en de meest gangbare maten mis ofzo 🙈

Deze kwam ik tegen.
https://www.amazon.nl/s?k=cyclus+lagerpers
Gebruikersavatar
Frenkske
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 23 december 2011, 23:14
Mijn mountainbike: Cube AMS TM

borre mtb schreef: wo 26 januari 2022, 23:38 Zit ook te kijken naar lagerpers setje en kom die blauwe in dat koffertje voor verschillende prijzen tegen op Amazon.nl
Van 57 tot 95 euro

Zit daar nog kwaliteits of verschil in inhoud in, dat ik straks niet de goedkoopste koop en de meest gangbare maten mis ofzo 🙈

Deze kwam ik tegen.
https://www.amazon.nl/s?k=cyclus+lagerpers
Via Amazon nu €66, ali kan goedkoper maar voor €15 verschil geen risico ook op extra invoerkosten.
Ik heb twee zelfbouwsets met draadstangen en moeren, maar de stangen zijn te dik voor de kleine achterbruglagers en het past niet lekker. Daarom dat ik denk deze te bestellen.

Wat is de diameter van de draadstang? m8?
Laatst gewijzigd door Frenkske op do 23 juni 2022, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
... Je zult er maar wonen! ...
Gebruikersavatar
Frenkske
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 23 december 2011, 23:14
Mijn mountainbike: Cube AMS TM

Marke schreef: do 14 oktober 2021, 14:31 Waarom er uit meppen? Met die aliepers trek je de lagers er ook gewoon netjes uit.
Hoe gebruik je deze om lagers eruit te trekken? hoe krijg je een ring aan binnenzijde van lager? :~
Ik heb wiellagers en BB al vaker zelf vervangen (eruit gemept dus) maar nu voor het eerst achterbrug en die dingen zijn klein..

Heb zelf dit trekkersetje van Ali al een tijd liggen dat ik ga gebruiken, voor het eerst:

https://nl.aliexpress.com/item/10050022 ... 6282%21sea
... Je zult er maar wonen! ...
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1124
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

Ik heb een persje als deze:
https://nl.aliexpress.com/item/10050039 ... 5899%21sea

In de overzichtsfoto zie je rechtsboven een paar metalen plaatjes. Die zijn echter uit twee helften opgedeeld die met een o-ring bij elkaar gehouden worden. Verschillende maten voor verschillende binnendiameters. De grootste diameter (bovenste) is overigens niet in tweeen gedeeld
Die kun je door het gat van het lager prutsen (omdat ze uit twee delen bestaan). Van de achterkant de metalen cilinder met "riderace" erop door het gat in het midden er door drukken en dan kun je vervolgens het hele lager gewoon uit de bb shell trekken. Dit gaat met een stuk meer beleid dan met de slagtrekker die jij hebt.
Plaats reactie