Lager pers kopen

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2434
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

8)
De heren gaan voor een goedkoop setje " over de grens" en zijn nog relatief duur uit , mijn pers setje via Duitsland was nog geen 6 tientjes incl de uitbreidingskit .... :tong
En ja ik kan lagers van de achterbrug en balhoofden en bottum brackets er gewoon meer in en uit persen ,

Maar in geen geval zal alles zeker goed werken :-q

(edit type foutje mbt de 60 tientjes was natuurlijk 6 tientjes, en ik maak er nog steeds met plezier gebruik van ...)
Laatst gewijzigd door Snelle Buffer op za 15 mei 2021, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Daan93
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 4 december 2020, 21:32

Snelle Buffer schreef: di 27 april 2021, 16:47 8)
De heren gaan voor een goedkoop setje " over de grens" en zijn nog relatief duur uit , mijn pers setje via Duitsland was nog geen 60 tientjes incl de uitbreidingskit .... :tong
En ja ik kan lagers van de achterbrug en balhoofden en bottum brackets er gewoon meer in en uit persen ,

Maar in geen geval zal alles zeker goed werken :-q
En welk setje heb jij ooit aangeschaft dan?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Zestig tientjes, ja?

Koopje!

:bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Snelle Buffer schreef: di 27 april 2021, 16:47 8)
De heren gaan voor een goedkoop setje " over de grens" en zijn nog relatief duur uit , mijn pers setje via Duitsland was nog geen 60 tientjes incl de uitbreidingskit .... :tong
En ja ik kan lagers van de achterbrug en balhoofden en bottum brackets er gewoon meer in en uit persen ,

Maar in geen geval zal alles zeker goed werken :-q
Nuttig zonder te vertellen welk setje dan.
Waar woke is, is vuur
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ach, voor €600,- zou ik ook wegkruipen in een hoekje... :tong
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2434
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Makkelijk schreef: wo 28 april 2021, 10:29

Nuttig zonder te vertellen welk setje dan.
Wheels Manufacturing, en neem ook de inflatie mee , van 4 jaar terug :bier:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Bartvr
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 5 november 2017, 21:34

Hier is hij ook binnen en geen extra rekening voor BTW of inklaring. Is dus ook een beetje willekeurig.
Daan93
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 4 december 2020, 21:32

D-man schreef: ma 29 maart 2021, 11:26
mfacey schreef: ma 29 maart 2021, 09:49 Even wat advies gezocht wat betreft het kopen van een lager pers.

Met een fully zit mij bike afgeladen met lagers die vroeger of later een keer vervangen zullen moeten worden. Ik wil eigen wel proberen om dat gewoon thuis te doen. Het persen ansich is immers geen rocketscience. Het juiste gereedschap vinden lijkt dat wel een beetje. Ik zie een beetje door de bomen het bos niet meer. Hierbij wat vragen:

1. Klopt mijn aanname dat er geen universele set bestaat waarmee je BB, balhoofd, frame en wiellagers kunt persen? Ik heb het idee dat dat redelijk gescheiden is. In ieder geval voor de grotere diameter lagers in de balhoofd en BB.

2. Je leest redelijk veel over home-made persen met een draadeind wat moren en geïmproviseerde adapters. Dat is met name omdat de a-merk setjes prijzig zijn. Ik zie ook op Amazon en Ali aanzienlijk goedkopere sets (voorbeeld:
https://a.aliexpress.com/_u8Q9Xf). Iemand ervaring met dergelijke sets?


Dank!

ik heb die van jouw link, die is echt perfect! Wil ik niet voor klooien met een home made artikel. Door de grovere draad ook meer gevoel met erin persen van lagers!
Werkt deze set dan verder ook goed om de lagers van een frame er in te persen en de lagers in de bottom bracket? Zat namelijk ook al te kijken naar deze set.
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Hoe zijn de ervaringen tot nu toe met de set van Aliexpress en die van bearingprotools? Die van wheelsmfg ziet er ook super uit, alleen die prijs is wat minder..... Ben ook in de markt voor een lagerpers en pully.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

balboa schreef: di 12 oktober 2021, 12:49 Hoe zijn de ervaringen tot nu toe met de set van Aliexpress en die van bearingprotools? Die van wheelsmfg ziet er ook super uit, alleen die prijs is wat minder..... Ben ook in de markt voor een lagerpers en pully.
Die van Ali nog altijd perfect, ik heb dan deze:
https://nl.aliexpress.com/item/4001154664202.html
Ik ben mij er eentje...
Gerard4t
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 21:32

leguyt schreef: ma 29 maart 2021, 16:19 Ik heb bij dit bedrijf een set bearing pullers en bearing press gekocht specifiek voor mijn Kona Process. Mooi spul, niet al te prijzig en werkt perfect.

https://www.bearingprotools.com/
Dat lijkt me wel een hogere kwaliteit lagergereedschap.
Als ik val is het meestal onhandig dat ik een fiets bij me heb.
Gerard4t
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 21:32

D-man schreef: di 12 oktober 2021, 13:44
balboa schreef: di 12 oktober 2021, 12:49 Hoe zijn de ervaringen tot nu toe met de set van Aliexpress en die van bearingprotools? Die van wheelsmfg ziet er ook super uit, alleen die prijs is wat minder..... Ben ook in de markt voor een lagerpers en pully.
Die van Ali nog altijd perfect, ik heb dan deze:
https://nl.aliexpress.com/item/4001154664202.html
Die heb ik bij Amazon besteld, kost daar 85,35, bij Ali inclusief verzendkosten 60,94, weet niet of er dan nog invoerrechten bij komen?
Bij Amazon makkelijker terugsturen als het niet bevalt. Dat vond ik wel een prettig idee.
Als ik val is het meestal onhandig dat ik een fiets bij me heb.
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Prima, heb die van Ali besteld. Ben benieuwd. Ook gelijk maar een lagertrekker er bij gedaan.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Gerard4t schreef: di 12 oktober 2021, 13:55
D-man schreef: di 12 oktober 2021, 13:44

Die van Ali nog altijd perfect, ik heb dan deze:
https://nl.aliexpress.com/item/4001154664202.html
Die heb ik bij Amazon besteld, kost daar 85,35, bij Ali inclusief verzendkosten 60,94, weet niet of er dan nog invoerrechten bij komen?
Bij Amazon makkelijker terugsturen als het niet bevalt. Dat vond ik wel een prettig idee.
Ik had m voor €48,- all in toen, kwam aan met scheur in koffertje. Als positieve feedback bericht gedaan dat ze het de volgende x beter iets steviger konden verpakken. Credit van €24,- zonder daar om te vragen... ik zeg goedkoper wordt t niet haha!
Ik ben mij er eentje...
Gerard4t
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 21:32

China maakt het bijna voor niets. In een uitzending van "Keuringsdienst van waarde" Bleek een product dat voor 300€ in de winkel lag voor 1 euro op een bovenkamertje in elkaargebreeën te worden. Maar het gaat veranderen, nu laat China arbeidsintensieve producten in Noord-Korea door dwangarbeiders maken.
Als ik val is het meestal onhandig dat ik een fiets bij me heb.
Plaats reactie