Lager pers kopen

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Red de wereld, boycot China.
Maar dan wel echt.
Sloop alle made in china (prc) spullen uit je huis, auto en fiets.
Vergeet je tv, laptop en telefoon niet, je wifi router en je modem van Ziggo, KPN etc.
Haal je kledingkast leeg (ook de dure "Europese" merken!).
Je komt er achter dat leven zonder made in China lastiger is dan een vegan lifestyle.
Jaren geleden hebben we onze nek in een chinese strop gestoken en daar komen we niet meer uit.
Zelfs als we alles terug kunnen/willen halen lukt dat niet in de komende 10 tot 20 jaar. En dan nog betekent het een flinke stap achteruit in bijv.koopkracht.
Bijv. bouwmarkt fietsen made in EU voor de prijs van een aziarische FS.
Dus wat mij betreft is het een zinloze kreet, maar wel lekker trendy.
Een jaar of 20 te laat, zou je ook kunnen zeggen.

Lijkt me een leuke discussie voor in de lounge.
(Maar dus niet hier)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Bartvr
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 5 november 2017, 21:34

Zo was mijn post nou weer niet bedoelt :( :lol:

Maar inderdaad daar gaat het hier niet om. Als ik mijn bestelling binnen heb zal ik even posten hoe lang het heeft geduurd en hoe het bevalt :D

Je merkt pas op dit soort momenten hoe erg je verwent bent met vandaag besteld morgen in huis..
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Gerard4t schreef: zo 18 april 2021, 01:37
... Weet wat je doet als je voor goedkoop kiest.
Inderdaad, goedkoop gereedschap is meestal duurkoop.
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 18 april 2021, 13:59 Red de wereld, boycot China.
Maar dan wel echt.
Sloop alle made in china (prc) spullen uit je huis, auto en fiets.
Vergeet je tv, laptop en telefoon niet, je wifi router en je modem van Ziggo, KPN etc.
Haal je kledingkast leeg (ook de dure "Europese" merken!).
Je komt er achter dat leven zonder made in China lastiger is dan een vegan lifestyle.
Jaren geleden hebben we onze nek in een chinese strop gestoken en daar komen we niet meer uit.
Zelfs als we alles terug kunnen/willen halen lukt dat niet in de komende 10 tot 20 jaar. En dan nog betekent het een flinke stap achteruit in bijv.koopkracht.
Bijv. bouwmarkt fietsen made in EU voor de prijs van een aziarische FS.
Dus wat mij betreft is het een zinloze kreet, maar wel lekker trendy.
Een jaar of 20 te laat, zou je ook kunnen zeggen.

Lijkt me een leuke discussie voor in de lounge.
(Maar dus niet hier)
Ik denk eerder dat de Chinezen onze Hollandse (Westerse, neoliberale globalisering) mentaliteit goed hebben begrepen en ons voor dat dubbeltje de eerste rang gunnen. Het ligt gewoon aan onszelf. :-q
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Vandaag mijn set binnengekregen. -7 april besteld, 21 april bij het afhaalpunt van PostNL. Tegenvallertje: de rekening van 40euro inklaringskosten bovenop de bestelling van 130 euro. Daar had ik even niet meer aan gedacht. Bedankt brexit.

Mooi spul. Afwerking is erg netjes. Los van de simpele draadeindjes lijkt het allemaal erg hoogwaardig. Jammer dat er geen maten op de persen staan maar dat is eenvoudig zelf te regelen. Nog even geen reden om ze in te zetten :-q

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2157
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Dan is het zeer waarschijnlijk ook in Azië gemaakt.
Als het in de UK zelf gemaakt was ipv alleen designed, en tot 150,- kostte, had je als het goed is die kosten niet.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Jurf schreef: do 22 april 2021, 22:24 Dan is het zeer waarschijnlijk ook in Azië gemaakt.
Als het in de UK zelf gemaakt was ipv alleen designed, en tot 150,- kostte, had je als het goed is die kosten niet.
De UK hoort niet meer bij de EU dus betaal je tot 150 euro gewoon BTW plus admin kosten en daarboven ook nog invoerrechten... net zoals spullen uit China inderdaad.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1364
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Ik heb hem ook binnen, maar geen extra rekening.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2157
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

mfacey schreef: do 22 april 2021, 22:35 De UK hoort niet meer bij de EU dus betaal je tot 150 euro gewoon BTW plus admin kosten en daarboven ook nog invoerrechten... net zoals spullen uit China inderdaad.
Zoals ik het heb bergrepen geldt dat niet voor spullen die echt gemaakt worden in the UK.
Reden dat Chinas spul wel vol doorbelast wordt is om te vorkomen dat dat een soort gratis hub zou worden om via te verzenden, maar dat spullen die daadwerkelijk in de UK gemaakt worden zoals Hope bijv waren vrijgesteld van de invoerrechten.

https://singletrackworld.com/2021/01/co ... h-product/
https://singletrackworld.com/forum/topi ... red-bikes/
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Jurf schreef: vr 23 april 2021, 07:59
mfacey schreef: do 22 april 2021, 22:35 De UK hoort niet meer bij de EU dus betaal je tot 150 euro gewoon BTW plus admin kosten en daarboven ook nog invoerrechten... net zoals spullen uit China inderdaad.
Zoals ik het heb bergrepen geldt dat niet voor spullen die echt gemaakt worden in the UK.
Reden dat Chinas spul wel vol doorbelast wordt is om te vorkomen dat dat een soort gratis hub zou worden om via te verzenden, maar dat spullen die daadwerkelijk in de UK gemaakt worden zoals Hope bijv waren vrijgesteld van de invoerrechten.

https://singletrackworld.com/2021/01/co ... h-product/
https://singletrackworld.com/forum/topi ... red-bikes/
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -na-brexit

Er staat niks op de producten waar ze gemaakt zijn... lijkt me stug dat de douane dat allemaal gaat checken.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2157
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

"voor de invoer van uw pakket. Maar koopt u iets buiten de EU? Dan vaak wel. Hoeveel? Dat is niet zomaar te zeggen, dat verschilt per product.

In de tabel ziet u wat de invoerrechten en btw zijn voor producten die veel gekocht worden bij buitenlandse webwinkels. Bij de invoerrechten kunnen we niet altijd het exacte percentage geven. Want dat is van veel dingen afhankelijk, zoals het materiaal waarvan het product gemaakt is".

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... se-webshop

En dat is dus het ding, van in de UK geproduceerde sportgoederen is dus gesteld dat ze geen extra heffing zouden krijgen, spullen die in bijv Azië worden gemaakt en in de UK verkocht wel. De producent staat garant voor dat het made in de UK is en moet dat ook kunnen aantonen.
Ik liet er vaak boards, zeilen en vinnen maken, vandaar dat ik nogal volg.

Maar belangrijkste, het is mooi lagerspul en werkt goed.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dan moet je wel even doorlezen, want daaronder staat
Hoe berekent u de invoerrechten en btw?

De invoerrechten berekent u over de prijs van de goederen, de verzendkosten en de eventuele verzekeringskosten.

De btw berekent u over de prijs van de goederen, de verzendkosten, de eventuele verzekeringskosten én de invoerrechten.
Dus BTW (en handling kosten) betaal je wel.
Als jouw pakje via de douane gaat.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2157
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Terwijl de ervaring leert dat je over een custom-made surfplank uit de UK ter waarde van een leuke fiets WEL BTW betaald, maar omdat hij in de UK is gemaakt geen invoerrechten hoeft te betalen. Dat gaf het merkje trouwens zelf ook aan.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
EmTeeBee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 8 april 2011, 13:58

EmTeeBee schreef: ma 12 april 2021, 09:26
leguyt schreef: vr 9 april 2021, 22:35 Over deze:
https://www.bearingprotools.com/
Overzichtelijke site en de prijzen zijn netjes. :-q
Heb hier zojuist een setje besteld voor mijn Fuel EX. Ben benieuwd...
Afgelopen zaterdag heb ik het pakketje ontvangen, dat is op de 10e werkdag na bestelling. De helft van deze tijd is opgeslokt door de douaneprocedure. Op zich niet heel gek voor een bestelling uit het VK.

Tegenvaller was wel dat ik eerst EUR 27,95 aan de postbode moest betalen voordat ik het pakketje mocht aanpakken: EUR 14,95 aan BTW + EUR 13,00 aan 'afhandelingskosten'(?). De oorspronkelijke bestelling van EUR 72,49 kostte nu ineens EUR 100,44! Toch wel een heel stuk duurder! :-? Ik weet niet of ik ze besteld had als ik dit van tevoren had geweten.

Gelukkig zijn het wel hele mooie tooltjes en ze passen perfect. :-q
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

EmTeeBee schreef: ma 26 april 2021, 09:32
EmTeeBee schreef: ma 12 april 2021, 09:26
Overzichtelijke site en de prijzen zijn netjes. :-q
Heb hier zojuist een setje besteld voor mijn Fuel EX. Ben benieuwd...
Afgelopen zaterdag heb ik het pakketje ontvangen, dat is op de 10e werkdag na bestelling. De helft van deze tijd is opgeslokt door de douaneprocedure. Op zich niet heel gek voor een bestelling uit het VK.

Tegenvaller was wel dat ik eerst EUR 27,95 aan de postbode moest betalen voordat ik het pakketje mocht aanpakken: EUR 14,95 aan BTW + EUR 13,00 aan 'afhandelingskosten'(?). De oorspronkelijke bestelling van EUR 72,49 kostte nu ineens EUR 100,44! Toch wel een heel stuk duurder! :-? Ik weet niet of ik ze besteld had als ik dit van tevoren had geweten.

Gelukkig zijn het wel hele mooie tooltjes en ze passen perfect. :-q
Tja, daar had ik dus ook niet aan gedacht. Anderzijds heb ik niks anders kunnen vinden voor een prijs dat in de buurt komt afgezien van de Ali-Express setjes. Met een beetje zorgvuldigheid heb je hier heel wat jaren profijt van!
Plaats reactie