Weer problemen Canyon Neuron CF - 3e keer in 2 jaar

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Voor wie zich afvraagt of ik de bike al weer terug heb:


Post van Canyon gisteren:

Hallo,
Helaas kunnen we je bestelling niet op tijd verzenden.

Helaas krijgen we soms te maken met product- en leveringsknelpunten die uitmonden in complicaties bij de productplanning en eindigen in vertragingen bij de montage en verzending. Het spijt ons dat je wat langer moet wachten.
We doen alles wat we kunnen om je zo snel mogelijk op je nieuwe fiets te krijgen en laten je direct weten wanneer je fiets klaar is voor verzending. We hopen op je begrip en geduld.
Verwachte leverdatum
 
12. - 23. Dec 2022 :roll:


Ik heb een vriendelijke mail naar support gestuurd dat de grens van mijn geduld nu toch wel bereikt is, en dat ik graag een voorstel zie voor een snelle en goede oplossing.

De fiets is sinds september in behandeling voor garantie afhandeling.

Ben benieuwd of dat wat oplevert. Geen frame = geen frame :(
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Je hebt wel pech met je Neuron. Wel herkenbaar de mails van Canyon. Belangrijkste is dat uiteindelijk opgelost wordt en (extra) tegemoetkoming ivm ongemak/wachten is wel op zijn plaats.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

nou inderdaad.

als ik zie wat jij met je neuron doet, dan moet de fiets in essentie wel tegen een stootje kunnen :-D


Zojuist bericht terug ontvangen van Canyon; het bericht over het vertraagde frame is van het 1e bestelde frame, deze bestelling is niet geannulleerd. Er staan dus momenteel 2 kleuren frames in bestelling. Wanneer het eerste geleverd wordt ontvang ik bericht :-q
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wordt je garantie ook verlengd met al die maanden dat je hebt moeten wachten?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

garantie is gekoppeld aan frame-nummer dus dat lijkt me wel ja
Papichulo
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 8 november 2021, 17:19

Hier ook een soort zelfde mail. Nieuwe fiets zou eind december geleverd worden. Dat is nu eind februari geworden.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bram87 schreef: wo 7 december 2022, 10:35 garantie is gekoppeld aan frame-nummer dus dat lijkt me wel ja
Ik bedoel:" Is een half jaar wachten ook een half jaar extra garantie?"
Normaal begint en eindigt de garantie op de datum van je kassabon
Als Canyon zolang nodig heeft om je te helpen, dan mogen ze er gerust een halfjaar bij tellen (want het nieuwe frame kan ook kapot).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Hij wacht op een frame toch? ik bedoel: zodra dat nieuwe frame is geleverd gaat er een nieuwe garantie-periode in van 6 jaar op dat frame.
tiny
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 3 september 2007, 18:41
Mijn mountainbike: een fiets

die vlieger gaat niet op.

het gaat om de datum van aankoop helaas :-{
blijf je zelf er zijn al anderen genoeg :-D
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

Dat denk ik ook ja. Maar wie weet heb je 3 maanden garantie op de reparatie. Dat zie je wel vaak. En als die 3 maanden buiten die 6 jaar valt heb je inderdaad iets langer garantie gehad :wink:
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

delete
Laatst gewijzigd door Koban op wo 29 maart 2023, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

tiny schreef: wo 7 december 2022, 13:23 die vlieger gaat niet op.

het gaat om de datum van aankoop helaas :-{
Precies.
En als je "de helft van je garantie periode" hebt zitten wachten op nieuwe frames, mogen ze best wel iets doen met de einddatum.

Andere optie, ontbinden van de koop.
Ze hebben hun kans al 3x gehad en kunnen nu niet leveren.
En dan een Radon kopen.

Ik zou er helemaal mee klaar zijn.
Zelf ook zo'n pech fiets gehad, maar Giant had telkens binnen een week een nieuw frame. Ieder jaar een ander kleurtje, dan blijft het nog enigszins leuk.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

McLambo schreef: di 11 oktober 2022, 22:16 Monstertrucken?? :D Wat moet ik me daarbij voorstellen met een fiets?
Beetje late reactie, maar met monstertrucken bedoel ik dat je overal overheen dendert, zonder een te actieve houding of je te bekommeren of dat een fiets ervoor bedoeld is. In mijn beleving is de achterdemper van een fully ook niet bedoeld als substitute van een actieve houding.
“Old, not obsolete”
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 7 december 2022, 17:14
tiny schreef: wo 7 december 2022, 13:23 die vlieger gaat niet op.

het gaat om de datum van aankoop helaas :-{
Precies.
En als je "de helft van je garantie periode" hebt zitten wachten op nieuwe frames, mogen ze best wel iets doen met de einddatum.

Andere optie, ontbinden van de koop.
Ze hebben hun kans al 3x gehad en kunnen nu niet leveren.
En dan een Radon kopen.

Ik zou er helemaal mee klaar zijn.
Zelf ook zo'n pech fiets gehad, maar Giant had telkens binnen een week een nieuw frame. Ieder jaar een ander kleurtje, dan blijft het nog enigszins leuk.
Ik heb dit gehad met een frame van Nukeproof. Garantie en recht op een nieuw frame was geen enkel probleem, maar het daadwerkelijk léveren van een frame, dat was een ander verhaal. Heb me maar laten uitkopen.

Heb er toen wel lekker een mooi stalen frame voor teruggekocht.

"Het is maar een Canyon"... is niet wat je wil horen, maar er zijn meer smaken op de markt. Veel wijsheid!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Marco79 schreef: do 8 december 2022, 10:49
McLambo schreef: di 11 oktober 2022, 22:16 Monstertrucken?? :D Wat moet ik me daarbij voorstellen met een fiets?
Beetje late reactie, maar met monstertrucken bedoel ik dat je overal overheen dendert, zonder een te actieve houding of je te bekommeren of dat een fiets ervoor bedoeld is. In mijn beleving is de achterdemper van een fully ook niet bedoeld als substitute van een actieve houding.
Bedankt voor je toelichting.

Ik moet zeggen dat ik wel degelijk en bewust nu meer kan blijven zitten (over wortels en remknippen) en doortrappen, waar ik anders had moeten gaan staan omdat je dan klappen in de onderrug krijgt. Dat is ook een van de redenen dat ik een fully heb gekocht, en dat is ook terug te zien in mijn Strava tijden voor segmenten waar dit soort ondergrond voorkomt. Maar of dat monstertrucking is? Bij mij weten is dat een van de bedoelde voordelen van een fully; meer tractie en contact met de ondergrond.
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Plaats reactie