Weer problemen Canyon Neuron CF - 3e keer in 2 jaar

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Supermotard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: do 11 november 2021, 21:31

Ik dacht wat vliegroest te zien.

Afbeelding

Begrijp me goed dat het een vraag is over de kwaliteit van Canyon. Het merk is niet nieuw natuurlijk maar mijn interesse hiervoor wel namelijk. Doet geen afbreuk aan jouw fiets natuurlijk, die ziet er erg dik uit.
Laatst gewijzigd door Supermotard op wo 19 januari 2022, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1122
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Dit komt ook voor bij andere merken zoals bijvoorbeeld Scott, Trek etc. Zeker als je ook in natte/modderige omstandigheden fietst.

Hier een Scott Scale van 4000+ euro staan en die had ook her en der roest. Na wat onderhoud is het zo weer weg. Persoonlijk zou ik mij daar geen zorgen om maken ;-)
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Supermotard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: do 11 november 2021, 21:31

Heb een beetje gezocht hier op het Forum, maar genoeg Canyon fans. Dus dat zal wel goed zitten. Nu nog hopen op een snelle levertijd.
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Het lijkt erop dat ik weer wat heb met de Neuron CF9, Fiets is nog geen 2 jaar oud, huidige frame 1,5 jaar met zo'n 3000 km op de klok.

Afgelopen 1,5 week uit het niets een 'knakkend/knappend' geluid bij het aanzetten van het linkerpedaal, en bij inveren.
Fiets al een tijdje niet schoongemaakt, dus eerste vermoeden was ergens een zandkorreltje rond de zadelpen.

Alles goed schoongemaakt en weer gemonteerd, niet opgelost.

Groot onderhoud stond op de agenda, dus een begin gemaakt. Dan sta je met je neus bovenop de fiets.

Werd even heel warm en koud van binnen toen ik dit zag. Heb hem maar waar aangemeld voor garantie-check :roll:
Ik merk op hoe dit mijn gemoedstoestand beïnvloed. Blijkbaar ben ik toch erg gehecht aan de fiets :cry:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

We wachten maar weer af hoe het opgelost wordt...

Meer mensen met zoveel pech met een carbon frame?
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Het is in ieder geval duidelijk waar het probleem zit :roll:

Maar wat een pech joh. Ik heb tot nu toe 1x met mijn carbon frame (MTB) een scheurtje in chainstay gehad. Laten repareren bij Unlimited aangezien Olympia niet thuis gaf ....

Sterkte er weer mee. Gelukkig weet je dat Canyon coulant is met garantie. Zo heeft een fietsmaatje van mij een nieuw frame gekregen terwijl hij de fiets 2e hands had overgekocht. Ik ontdekte een minuscuul scheurtje wat langzaam groter werd. Uiteindelijk toch een nieuw frame gekregen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2477
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Das wel weer erg zuur :cry:

Hopend dat het netjes wordt opgelost door Canyon.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Laten we hopen dat ze inmiddels een verbeterd frame hebben...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Vorig jaar bewust voor de AL7 gekozen ipv de CF8.
Frame blijft wel vele malen mooier. Maar ook beter?
Laatst gewijzigd door Giant-E op vr 17 februari 2023, 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Zou ik ook kunnen overleggen, mocht garantie toegekend worden... Scheelt dat veel in gewicht?
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

1e reactie terug van Canyon; ze willen hem graag in eindhoven ontvangen, dan kan de 'expert' er even naar kijken :-D .


Doos maar weer van zolder haalt...
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Dat is ook één van de reden geweest dat ik van Canyon ben afgestapt.
Het kan dan wel een geweldige fiets zijn maar dat heen en weer gesleep met die doos was ik zat.
Gewoon bij mijn Local een fiets aangeschaft met levenslange garantie op mijn frame.
Afspraakje maken en binnen een dag weer gefixt.

Bij jou zal garantie de oplossing zijn en hopelijk heb je hierna geen geouwehoer meer. :-q
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

RobSter schreef: ma 26 september 2022, 09:16 Gewoon bij mijn Local een fiets aangeschaft met levenslange garantie op mijn frame.
Afspraakje maken en binnen een dag weer gefixt.
welke local kan bij een gescheurd frame dat binnen een dag fiksen? En levenslange garantie maakt ook niet dat je fiets niet meer stuk kan gaan.
Ervaring is juist (en dat lees je hierboven ook) dat Canyon de garantie enorm goed geregeld heeft, wat mij reden geeft om daar weer een fiets te kopen. Moet er niet aan denken dat je weer bij zo'n LBS komt die dat dan weer met de fabriek moet afstemmen enzenz, waar hij eigenlijk geen tijd voor heeft.

Anyways, klote dat je Neuron is gescheurd, wordt vast wel weer opgelost.
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Voor beide manieren van aanpak is wat te zeggen inderdaad.

We gaan het weer meemaken, fiets zit ondertussen weer in de doos. Best puzzelen met een XL frame.

Afbeelding

Vandaag even afspraak maken met de courier...
Laatst gewijzigd door McLambo op di 27 september 2022, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

ik ga een dezer dagen voor 't eerst naar Eindhoven om de '17 Spectral te brengen vanwege een vermoedelijke scheur. 4-10 wordt hij beoordeeld.
Begin dit jaar de achterbrug onder garantie vervangen (ze stuurden zonder verdere vragen gewoon een achterbrug op, moest alleen laten zien dat ik de originele achterbrug had vernietigd). Dus vertrouw er op dat het nu weer goed gaat komen. Alleen heel benieuwd of/hoe ze 5 jaar na dato nog een eventueel vervangend frame in de juiste maat gaan hebben...
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Moet zeggen dat ik hier toch wel van schrik.
Ik ben in de markt voor een nieuwe MTB en heb de CF tot nu toe als ideale vervanger voor m'n Allu Nerve gezien. Maar met dit soort dingen vraag ik me af of een AL versie niet de betere is.
Who needs roads when there's dirt
Plaats reactie