Pike RC charger apart servicen

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
The Grim Ripper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: is opzichtig rood

di 10 november 2020, 11:44

Maand terug voor de eerste keer de full 200hr service uitgevoerd op mijn Rockshox Pike RC soloair vork. Door tijdgebrek (had een fiets date :P ) halverwege de service de vork weer in elkaar gezet. Geen tijd meer om de charger nog te doen.

Vraag: Kan de charger assembly uit de vork worden genomen, zonder de vork weer helemaal te demonteren? Na het verwijderen van de reboundknop zou ik denken dat de hele unit naar boven toe valt te verwijderen? Graag jullie advies en tips. Ik laat me graag leiden door de echte maintenance cracks :-D
60+ broekie die boomwortels en drops opzoekt op een fluor rode Felt Decree 2018 carbon 1*12 trail bike 27.5" :bier:

RIP Felt Decree 2016 27.5"
RIP Rose Dr Z black edition 26"
Mad Wally
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

di 10 november 2020, 12:00

The Grim Ripper schreef:
di 10 november 2020, 11:44
Maand terug voor de eerste keer de full 200hr service uitgevoerd op mijn Rockshox Pike RC soloair vork. Door tijdgebrek (had een fiets date :P ) halverwege de service de vork weer in elkaar gezet. Geen tijd meer om de charger nog te doen.

Vraag: Kan de charger assembly uit de vork worden genomen, zonder de vork weer helemaal te demonteren? Na het verwijderen van de reboundknop zou ik denken dat de hele unit naar boven toe valt te verwijderen? Graag jullie advies en tips. Ik laat me graag leiden door de echte maintenance cracks :-D
Ja dat is geen enkel probleem. Gewoon onder de knop van de rebound verwijderen en de inbus losdraaien en lostikken. Hierna aan de bovenkant de knop verwijderen en met een tool de demper er uit draaien.
crapforbrains
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

di 10 november 2020, 12:12

Hou er wel rekening mee dat de cartridgekant ook een oliebad heeft die je weer moet aanvullen als je de cartridge gemonteerd hebt. Op zich geen probleem, desnoods even de fiets op z'n kop als je klaar bent en er 10cc in gieten. Voor de rest zoals Mad Wally al omschreef.
The Grim Ripper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: is opzichtig rood

di 10 november 2020, 12:17

crapforbrains schreef:
di 10 november 2020, 12:12
Hou er wel rekening mee dat de cartridgekant ook een oliebad heeft die je weer moet aanvullen als je de cartridge gemonteerd hebt. Op zich geen probleem, desnoods even de fiets op z'n kop als je klaar bent en er 10cc in gieten. Voor de rest zoals Mad Wally al omschreef.
Ja, dat vroeg ik me ook al af. Heb mezelf een praktische standaard cadeau gedaan waar ik de fiets zo kan draaien dat de vork horizontaal komt te liggen.
60+ broekie die boomwortels en drops opzoekt op een fluor rode Felt Decree 2018 carbon 1*12 trail bike 27.5" :bier:

RIP Felt Decree 2016 27.5"
RIP Rose Dr Z black edition 26"
Plaats reactie