Hoeveel kilometer op een XT-aandrijflijn?
hoeveel km is dat? Ik sta nu op 11000
Een update vanuit mijn kant m.b.t. het smeringsverhaal.
Ik rij nu met 2 kettingen.
Ketting 1 is inmiddels aan de 2e ronde begonnen (1e ronde 350km)
Ketting 2 hangt nu te wachten (heeft 320 km gemaakt) tot ik met ketting 1 op de 700km zit.
Beide 1x ontvet na ong. 100km van het fabrieksvet om de boeshield beter te laten 'hechten'
Verder alleen met een doek afgedaan en opnieuw boeshield aangebracht.
Aangenaam verrast!
Ketting is en blijft relatief mooi schoon, geen bijgeluiden, smeert prima, vuil blijft uitstekend buiten.
Ik rij nu met 2 kettingen.
Ketting 1 is inmiddels aan de 2e ronde begonnen (1e ronde 350km)
Ketting 2 hangt nu te wachten (heeft 320 km gemaakt) tot ik met ketting 1 op de 700km zit.
Beide 1x ontvet na ong. 100km van het fabrieksvet om de boeshield beter te laten 'hechten'
Verder alleen met een doek afgedaan en opnieuw boeshield aangebracht.
Aangenaam verrast!
Ketting is en blijft relatief mooi schoon, geen bijgeluiden, smeert prima, vuil blijft uitstekend buiten.
Een oud topic weer eens leven inblazen:
Ik heb nadat ik de vorige cassette vervangen heb 2 kettingen gekocht om om te wisselen. Ik heb dit na zo’n 300km gedaan, maar vervolgens schakelde het geheel niet goed meer. Volgens de LBS omdat de ketting al op de cassette was ingesleten. Dan zou ik iedere 2 ritten moeten wisselen, is dat inderdaad beter? Ik vind het dan wel een hoop werk worden.
Ik heb nadat ik de vorige cassette vervangen heb 2 kettingen gekocht om om te wisselen. Ik heb dit na zo’n 300km gedaan, maar vervolgens schakelde het geheel niet goed meer. Volgens de LBS omdat de ketting al op de cassette was ingesleten. Dan zou ik iedere 2 ritten moeten wisselen, is dat inderdaad beter? Ik vind het dan wel een hoop werk worden.
Geen gezeik, mountainbike!
Zo vaak mogelijk is het beste, maar ik zoek dat ook niet. In de praktijk wissel ik momenteel ongeveer elke 900km (de eerste keer vergeten, toen maar het interval aangehouden). Ik zit nu op ongeveer 5000km met 3 kettingen en alles schakelt nog prima.Olieboer schreef: ↑zo 20 februari 2022, 23:14 Een oud topic weer eens leven inblazen:
Ik heb nadat ik de vorige cassette vervangen heb 2 kettingen gekocht om om te wisselen. Ik heb dit na zo’n 300km gedaan, maar vervolgens schakelde het geheel niet goed meer. Volgens de LBS omdat de ketting al op de cassette was ingesleten. Dan zou ik iedere 2 ritten moeten wisselen, is dat inderdaad beter? Ik vind het dan wel een hoop werk worden.