Vastzetten Lefty PBR 2013

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
jwveer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 22 augustus 2005, 21:00

Even een vraagje. Ik struin al jaren rond op dit forum en vind meestal wel antwoord...

Is er een foefje (quick fix) om mijn lefty-vork definitief vast te zetten? Het is een PBR-versie uit 2013. De onderste vorkpoot is dermate versleten dat de vork olie lekt, ook als ik de vork gelockt heb. Reparatie hiervan blijkt duur en is mijn Flash niet meer waard. Mijn idee is om de vork nu definitief te locken zodat ik de lekkage met wat kit kan stoppen. Niet de meest elegante oplossing, maar zo kan ik het bestaansrecht van mijn Flash hopelijk nog een seizoentje rekken.

Alternatief is om een andere (vaste) vork te kopen, maar dan moet ik ook een nieuw wielsetje op de kop tikken. Dus vandaar mijn hoop op een quick fixje voor mijn huidig materiaal.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De vork openmaken, alles er uit en een bezemsteel er in?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Sjef
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
Contacteer:

Hoho, dan wel eentje van carbon, zonde van het gewicht anders ;-)

Maar als het kapot mag zijn er zat mogelijkheden te verzinnen.
Desnoods een bout door en door boren en vastzetten.
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

A. Einstein
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Waarschijnlijk is het de demper die lekt, gewoon flink teveel druk in de luchtkamer en hij gaat geen kant meer op. Kan dat er af en toe nog wat olie uit de demper komt maar dat houdt na verloop van tijd vanzelf op.
jwveer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 22 augustus 2005, 21:00

bartsince1975 schreef: do 13 augustus 2020, 19:40 Waarschijnlijk is het de demper die lekt, gewoon flink teveel druk in de luchtkamer en hij gaat geen kant meer op. Kan dat er af en toe nog wat olie uit de demper komt maar dat houdt na verloop van tijd vanzelf op.
Dat zou een mooie oplossing zijn. Lijkt me wat veiliger dan een bezemsteel en boor/boutfix. Dank jullie voor het meedenken!
Plaats reactie