Waarvoor is de bout op mijn spaak?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

kermit schreef: za 8 augustus 2020, 18:45 Eigenlijk moet ik die nog eens testen, want het is een magneet van een niet meer in gebruik zijnde fietscomputer... :o
Testen is zeker aan te raden, want de sterkte is belangrijk.
Ik heb met die van mij getest met een andere magneet en daar gaf ie foutmeldingen op.

@Oli4K; ja zo kan je hem tunen tot 250nM :)
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Gravelmarc schreef: za 8 augustus 2020, 19:12
Oli4k schreef: za 8 augustus 2020, 19:04 Wat gebeurt er als je nog een magneet erop zet? Heb je dan 2x zoveel ondersteuning? 🙃
Nee, juist omgekeerd.
Wiel draagt dan “2x zo snel”, al lijkt dat zo, want 2x per omwenteling magneet registratie, en denkt de pc dus dat je sneller rijdt dan in werkelijkheid.
Dus zal ondersteuning ook eerder stoppen verwacht ik.
Precies, maar ik denk dat ie dat wel met een knipoog bedoelde. :)

Om die reden kan je de magneet aan de binnenkant van je crank op de as van de trapper zetten en denkt de fiets dat je langzamer fietst (in een versnelling met verhouding voor-achter > 1)
Zo kan je eenvoudig de begrenzing hoger krijgen, wat wel erg prettig is bij snelle afdalingen waar je mee trapt.
Heb ik van horen zeggen, zou het zelf uiteraard nooit doen :roll:
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

De huidige Bosch systemen zijn niet meer met verplaatsen van die wielmagneet en sensor naar de crank op te voeren. Dat lukt alleen nog maar met dongle's . En zelfs daarmee niet altijd succesvol, en dan kan het dus uitlopen op een duur grapje...
Plaats reactie