demontage Sram NX cassette

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Hey,

Mijn cassette is aan vervanging toe. De cassette is een Sram NX Eagle Cassette PG1230. Er zit een kt 32h (148x12mm) hub op. Ik heb nog een BBB cassette afnemer (volgens mij een BTL 12) die past. Tevens een BBB chain whip die volgens mij geschikt is voor 10 speed. Nu is mijn vraag erg simpel en misschien wel wat dom, maar kan ik die chain whip gebruiken voor de 12spd cassette? Of heb ik daar echt een speciale tool voor 12spd voor nodig?

Groetjes!
Juh!
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Die chain whips gebruik ik al jaren voor 9, 10, 11 en zelfs ook al 12sp 1x mee gedaan dus dat moet geen probleem zijn. Die dingen zijn universeel voor al dat soort cassettes. Ik heb ze bij de fietsenboer nooit gezien voor verschillende type cassettes maar misschien doe ik het ook altijd fout. Het werkt in ieder geval 100% wel :-q
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ik moest een beetje proppen, de ketting van de whip is wat dikker dan een 12sp ketting maar het past wel (zit dan ook lekker strak).
Gebruikersavatar
sanderc
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: di 12 februari 2013, 21:39
Mijn mountainbike: cube analog 27,5"

Ik heb toen ik mijn fietsje ombouwde van 9 naar 11 speed geen problemen ervaren met diezelfde kettingzweep
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Allright! Bedankt voor de reacties heren! Dan weet ik genoeg :-D :-q
Juh!
Plaats reactie