Derailleur afgebroken

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Hoieh123 schreef: do 2 april 2020, 23:16 Een Cube ghost 29er frame 2 3 jaar oud volgens mij
Het was gisteren 1 april, he?
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1067
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Hoieh123 schreef: do 2 april 2020, 23:20 Derailleur pad zit vast aan het frame is een geheel
Heb je je wiel al uit je frame gehaald?
Hoieh123
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 2 april 2020, 22:13

Nee moet dat dan?
Hoieh123
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 2 april 2020, 22:13

TenZNL schreef: do 2 april 2020, 23:22
Hoieh123 schreef: do 2 april 2020, 23:16 Een Cube ghost 29er frame 2 3 jaar oud volgens mij
Het was gisteren 1 april, he?
Het is een ghost met een xl frame 185/200
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1067
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Hoieh123 schreef: do 2 april 2020, 23:25 Nee moet dat dan?
Als ik je berichten zo lees zou ik gewoon even bij de fietsenmaker langsgaan. Die weet wat hij moet bestellen. En kan het dan ook voor je maken. Kost denk ik euro of 35-45 in totaal.

Kan goedkoper. Maar als je al zo reageert op het wiel eruit halen, dan zou ik mij daar niet aan wagen :)
Hoieh123
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 2 april 2020, 22:13

maaf2 schreef: do 2 april 2020, 23:46
Hoieh123 schreef: do 2 april 2020, 23:25 Nee moet dat dan?
Als ik je berichten zo lees zou ik gewoon even bij de fietsenmaker langsgaan. Die weet wat hij moet bestellen. En kan het dan ook voor je maken. Kost denk ik euro of 35-45 in totaal.

Kan goedkoper. Maar als je al zo reageert op het wiel eruit halen, dan zou ik mij daar niet aan wagen :)
Dat zou me vader dan misschien wel kunnen die is daar handig mee. Maar het is echt van het frame afgeknapt moet dat dan vast gelast worden?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nee hoor, er hoeft niet gelast te worden, jij hoeft alleen maar te luisteren. :bier:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Afbeelding

Afbeelding
Dit zou 'm zomaar kunnen zijn.

Hier staan er genoeg, maar een Cube dealer moet ze ook kunnen leveren.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 3 april 2020, 02:42 Nee hoor, er hoeft niet gelast te worden, jij hoeft alleen maar te luisteren. :bier:
Wellicht is het handig om eerst uit te leggen dat de derailleur hanger (of pad) een speciaal ontworpen zwakker stukje is wat aan het frame bevestigd is en dus verwisselbaar is (en altijd geklemd met het wiel) en waar de derailleur aan bevestigd wordt. En dat het doel hiervan is dat wanneer de derailleur een klap krijgt de zwakste schakel , de hanger/pad breekt en je verder geen schade hebt.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Mad Wally schreef: vr 3 april 2020, 08:15
Wellicht is het handig om eerst uit te leggen dat de derailleur hanger (of pad) een speciaal ontworpen zwakker stukje is wat aan het frame bevestigd is en dus verwisselbaar is (en altijd geklemd met het wiel) en waar de derailleur aan bevestigd wordt. En dat het doel hiervan is dat wanneer de derailleur een klap krijgt de zwakste schakel , de hanger/pad breekt en je verder geen schade hebt.
Wellicht had jij even de eerdere post in dit topic moeten lezen , wordt wel degelijk aangegeven wat er kapot is en hoe te fixen .

Dus zoals TSTM al aan gaf ....
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Snelle Buffer schreef: vr 3 april 2020, 08:33
Mad Wally schreef: vr 3 april 2020, 08:15
Wellicht is het handig om eerst uit te leggen dat de derailleur hanger (of pad) een speciaal ontworpen zwakker stukje is wat aan het frame bevestigd is en dus verwisselbaar is (en altijd geklemd met het wiel) en waar de derailleur aan bevestigd wordt. En dat het doel hiervan is dat wanneer de derailleur een klap krijgt de zwakste schakel , de hanger/pad breekt en je verder geen schade hebt.
Wellicht had jij even de eerdere post in dit topic moeten lezen , wordt wel degelijk aangegeven wat er kapot is en hoe te fixen .

Dus zoals TSTM al aan gaf ....
Dat heb ik. En nergens wordt dat duidelijk uitgelegd (mijn mening).
Verkeerde been...?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Mad Wally schreef: vr 3 april 2020, 08:43
Snelle Buffer schreef: vr 3 april 2020, 08:33

Wellicht had jij even de eerdere post in dit topic moeten lezen , wordt wel degelijk aangegeven wat er kapot is en hoe te fixen .

Dus zoals TSTM al aan gaf ....
Dat heb ik. En nergens wordt dat duidelijk uitgelegd (mijn mening).
Verkeerde been...?
Oh ja nu weet ik het weer ..... :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1067
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Als je vader handig is: laat hem je achterwiel uit je frame halen. Dan kun je zien dat hetgeen afgebroken is een los onderdeeltje is. Neem het afgebroken stukje en het stukje dat nog aan je frame zit mee naar de fietsenmaker. Die kan dan het onderdeel (derailleurpad) bestellen (beetje grote fietsenzaak die cube verkoopt heeft 'm misschien op voorraad) Je vader kan 'm dan vast wel weer op je fiets vastzetten.
Derailleurpad kost rond de 20 euro gok ik.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik begrijp alleen niet waarom hij bij een Cube dealer langs zou moeten gaan... :~
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1067
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Dacht gelezen te hebben dat het om cube ging. Zie nu verderop dat het om een Ghost gaat. In dat geval Ghost dealer...

(Maar kan me niet aan de indruk onttrekken dat Lars dat prima snapt en gewoon even bijdehand wil doen)
Plaats reactie