voorwiel scheef

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
timmert26
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: di 3 september 2019, 21:42

Ik merkte tijdens mijn laatste ritje dat het voorwiel van mijn Trek X-caliber scheef in de voorvork staat. Als ik de voorrem inknijp trekt hij hem nog een stukje schever waardoor hij bijna tegen de vork aankomt. Iemand enig idee waardoor dit kan komen ?

Ik ga in Januari waarschijnlijk voor de eerste servicebeurt en laat er dan even naar kijken, maar is er iets wat ik makkelijk zelf kan checken in de tussentijd?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Zit je as of snelspanner wel vast?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
timmert26
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: di 3 september 2019, 21:42

Snelspanner zat muurvast, zal eens kijken of er nog wat rotzooi tussen zit.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Nu trekt een wiel altijd iets bij het remmen, omdat er flex zit op de vork en in het wiel. ROckshox heeft wat problemen gehad met een bepaalde serie vorken die sowieso wat scheef stonden. Maar het kan ook zijn dat de spaken wat losser zijn gaan staan.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
timmert26
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: di 3 september 2019, 21:42

bedankt voor je advies, dan wacht ik het nog wel even af tot januari en geef ik het dan even aan bij de beurt :-D
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Je moet het zelf weten, maar ik zou geen drie weken meer willen fietsen op een fiets waarvan het voorwiel scheef trekt zonder dat ik precies wist wat er aan de hand was...

Niemand met wat kennis van fietsen in je buurt, of is de fietsenwinkel zo ver weg?
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

timmert26 schreef: ma 16 december 2019, 23:28 bedankt voor je advies, dan wacht ik het nog wel even af tot januari en geef ik het dan even aan bij de beurt :-D
Het is wel het juiste seizoen voor het aanschaffen van een nieuwe helm :-q

On topic; wellicht handig om te vermelden waar je woont. Wellicht is er een handig forumlid die even naar je wiel kan kijken en kan beoordelen of het verantwoord is om er mee door te zwakken tot januari, of niet.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
timmert26
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: di 3 september 2019, 21:42

Ik woon zelf in Utrecht en heb de fiets daar bij de TREK winkel aangeschaft.
Echter ben ik de komende twee weken i.v.m. vakantie in Almelo en de fiets staat daar nu ook al een maandje(Rijssen, holten, wierden inmiddels gehad :D) . Ik kan uiteraard even langs de lokale fietsenmaker gaan om te vragen, ik weet niet in hoeverre zij kennis hebben van mountainbikes.
Laatst gewijzigd door timmert26 op di 17 december 2019, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
StefvanH
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 17 februari 2019, 16:16
Mijn mountainbike: Deventer / Enschede

timmert26 schreef: di 17 december 2019, 15:47 Ik woon zelf in Utrecht en heb de fiets daar bij de TREK winkel aangeschaft.
Echter ben ik de komende twee weken i.v.m. vakantie in Almelo en de fiets staat daar nu ook al een maandje. Ik kan uiteraard even langs de lokale fietsenmaker gaan om te vragen, ik weet niet in hoeverre zij kennis hebben van mountainbikes.
Als je in Almelo bent, kun je even naar Zwiep fietsen. Die zijn TREK dealer: viewtopic.php?f=15&t=143482&hilit=winkels
timmert26
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: di 3 september 2019, 21:42

StefvanH schreef: di 17 december 2019, 16:06
timmert26 schreef: di 17 december 2019, 15:47 Ik woon zelf in Utrecht en heb de fiets daar bij de TREK winkel aangeschaft.
Echter ben ik de komende twee weken i.v.m. vakantie in Almelo en de fiets staat daar nu ook al een maandje. Ik kan uiteraard even langs de lokale fietsenmaker gaan om te vragen, ik weet niet in hoeverre zij kennis hebben van mountainbikes.
Als je in Almelo bent, kun je even naar Zwiep fietsen. Die zijn TREK dealer: viewtopic.php?f=15&t=143482&hilit=winkels
Ik zou ook een langs biketotaal kunnen in Hengelo. Die zijn volgens mij ook TREK dealer (aangezien mijn broer daar zijn racefiets weg heeft).
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

StefvanH schreef: di 17 december 2019, 16:06
timmert26 schreef: di 17 december 2019, 15:47 Ik woon zelf in Utrecht en heb de fiets daar bij de TREK winkel aangeschaft.
Echter ben ik de komende twee weken i.v.m. vakantie in Almelo en de fiets staat daar nu ook al een maandje. Ik kan uiteraard even langs de lokale fietsenmaker gaan om te vragen, ik weet niet in hoeverre zij kennis hebben van mountainbikes.
Als je in Almelo bent, kun je even naar Zwiep fietsen. Die zijn TREK dealer: viewtopic.php?f=15&t=143482&hilit=winkels
Vraag is wel of het voor TS nog verstandig is om uberhaupt te gaan fietsen.... :winkie:
timmert26
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: di 3 september 2019, 21:42

streetracer schreef: di 17 december 2019, 16:18
StefvanH schreef: di 17 december 2019, 16:06

Als je in Almelo bent, kun je even naar Zwiep fietsen. Die zijn TREK dealer: viewtopic.php?f=15&t=143482&hilit=winkels
Vraag is wel of het voor TS nog verstandig is om uberhaupt te gaan fietsen.... :winkie:
Touche, op de fietsdrager dan :wink:
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

timmert26 schreef: di 17 december 2019, 16:24
streetracer schreef: di 17 december 2019, 16:18

Vraag is wel of het voor TS nog verstandig is om uberhaupt te gaan fietsen.... :winkie:
Touche, op de fietsdrager dan :wink:
vaak buj te bange … zouden ze in Almelo zeggen.. :D
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Mach0 schreef: di 17 december 2019, 16:27 vaak buj te bange … zouden ze in Almelo zeggen.. :D
Ze zeggen daar wel meer. Ik versta er alleen geen klap van :winkie:
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
StefvanH
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 17 februari 2019, 16:16
Mijn mountainbike: Deventer / Enschede

streetracer schreef: di 17 december 2019, 16:18
StefvanH schreef: di 17 december 2019, 16:06

Als je in Almelo bent, kun je even naar Zwiep fietsen. Die zijn TREK dealer: viewtopic.php?f=15&t=143482&hilit=winkels
Vraag is wel of het voor TS nog verstandig is om uberhaupt te gaan fietsen.... :winkie:
Wheely Almelo --> Hengelo??

Heyaa :tong
Plaats reactie