XT M8000 1x11 44 tands kettingblad

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Ik heb een vraagje. Ik overweeg met een 1x11 setup te gaan rijden (op het strand) met een XT M8000 crank en derailleur. Ik wil dan een single 44t voorblad hebben maar kan niet vinden welke daarop zou passen.

Iemand een idee?
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Los van de passing op je crank, heb je genoeg ruimte bij de chainstays? Met brede banden, boost, ... Blijft er meestal niet meer ruimte over dan voor een 36 of zo, of je moet je kettinglijn echt naar buiten brengen
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Dank je, goed punt. Ik denk dat dit niet gaat lukken met een XT crank. Mogelijk past zo’n blad wel met een grx crank (voor gravel). Daarvoor zijn voldoende grote bladen beschikbaar. Blijft wel de vraag of het blad niet tegen het frame komt. Bij een dubbel gaat dat goed maar met een single zou het krapper worden...
Gebruikersavatar
Jouke74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 489
Lid geworden op: di 21 oktober 2014, 21:23
Mijn mountainbike: Giant XTC advanced

https://www.garbaruk.com/96-bcd-shimano ... round.html

Garbaruk heeft max een 42 die aangepast moet zijn voor de ketting lijn. Of ie gaat passen met het frame is een goede vraag, maar dat is te proberen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Jouke74 schreef: zo 3 november 2019, 23:12 https://www.garbaruk.com/96-bcd-shimano ... round.html

Garbaruk heeft max een 42 die aangepast moet zijn voor de ketting lijn. Of ie gaat passen met het frame is een goede vraag, maar dat is te proberen.
Heb je je spec aangeklikt :-? dan kom helaas niet verder dan 38t :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Mario070 schreef: zo 3 november 2019, 23:33
Jouke74 schreef: zo 3 november 2019, 23:12 https://www.garbaruk.com/96-bcd-shimano ... round.html

Garbaruk heeft max een 42 die aangepast moet zijn voor de ketting lijn. Of ie gaat passen met het frame is een goede vraag, maar dat is te proberen.
Heb je je spec aangeklikt :-? dan kom helaas niet verder dan 38t :-q
Maar wanneer je gaat bestellen, dan kun je je 'm wel weer (een 42t) bestellen :-?
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Jouke74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 489
Lid geworden op: di 21 oktober 2014, 21:23
Mijn mountainbike: Giant XTC advanced

Ik had op idd op opties bij verkoop gekeken. Had deze een keer gezien op r2 bike toen ik zocht naar een 40er, en dus ook toen de 42 zag. Scheelt weer een crank kopen en verschil tussen 42 en 44 is misschien geen groot probleem. Maar dat laat ik aan TS over.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

En een crankstel voor een cyclocrosser?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Qua blad gaat dat lukken (grx crank) maar de vraag is of een 44t dan wel in het frame past (omdat ie met een single weer iets dichter er tegen aan komt dan met een dubbel lijkt me). Zie ook mijn eerdere post.
Plaats reactie