Speling balhoofd (Acros)

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

do 26 maart 2020, 00:07

Cane Creek 40 balhoofd geïnstalleerd. Onderste lager ging soepel, al moest ik het laatste stukje toch nog wel even flink aandraaien voordat het mooi aansloot bij het frame.
Maar bij het persen van het bovenste lager werd ik toch wel een beetje zenuwachtig: bij zo'n beetje elke 2e slag van de sleutel hoorde ik gekraak. Zal toch niet dat er ergens een scheur in het frame zit of erger nog: dat ik er nu zelf een scheur in draai :cry:
Eerste gedachte was dat lager er misschien scheef in werd geperst, maar alles gecontroleerd en lager zat er gewoon recht in en ik zag ook geen scheuren in het carbon. Voorzichtig doordraaien dan maar dus. Uiteindelijk gelukt, lager zit er netjes in, blijkbaar is de passing nogal nauw. Dat gold overigens ook voor de conusring: voor het eerst dat ik die niet met gewoon wat lichte tikken van een platte schroevendraaier over de vorkbuis kreeg. Dus even naar de bouwmarkt voor een stuk 50mm PVC pijp. Paar flinke klappen en hij zat goed.
Heel klein rondje gefietst en ook geen gekraak meer tijdens het rijden.
Binnenkort duurtest, het begint weer te kriebelen met dit mooie weer en nieuwe spullen vragen er ook altijd om om weer uitgetest te worden :-D
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: is rood-wit met wat maple leafs.

do 26 maart 2020, 17:33

nielsvo schreef:
do 26 maart 2020, 00:07

:-q
Plaats reactie