Slechte remwerking...olie IN remschijven?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Deze fiets moet nog 2 kinderen mee, dus de remmen zullen op deze fiets blijven zitten.
Een wat duurdere oplossing vind ik dus niet erg als dit de komende jaren voor meer plezier zorgt.

@MVMVML: Echt waar? Weet je zeker dat dit niet een modelletje hoger was? De Cube koste 549 euro en een Neuron kost toch wel een hoop meer centen. Ik zou daar dus wat duurdere remmen op verwachten.
Fadje104
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: za 3 december 2016, 21:16

Bij de shimano BR-M315 (overigens zelf geen ervaring met deze remmen) heb ik al vaker gehoord dat de zuiger in de hendel wel eens wil lekken. Verloop van tijd/slijtage blokken kun je geen druk meer opbouwen en verlies je bij elke rembeweging olie in het binnenwerk.
Na het bleeden is het 1 of 2 ritten goed en dan verslechterd het weer.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

awinkel schreef: vr 6 september 2019, 15:25 @MVMVML: Echt waar? Weet je zeker dat dit niet een modelletje hoger was? De Cube koste 549 euro en een Neuron kost toch wel een hoop meer centen. Ik zou daar dus wat duurdere remmen op verwachten.
Duur frame, dure voorvork, dure demper, dan maar besparen op de afmontage he. Zo doen ze dat.

Kijk hier maar: viewtopic.php?f=4&t=142790
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

awinkel schreef: vr 6 september 2019, 15:25 Deze fiets moet nog 2 kinderen mee, dus de remmen zullen op deze fiets blijven zitten.
Een wat duurdere oplossing vind ik dus niet erg als dit de komende jaren voor meer plezier zorgt.

@MVMVML: Echt waar? Weet je zeker dat dit niet een modelletje hoger was? De Cube koste 549 euro en een Neuron kost toch wel een hoop meer centen. Ik zou daar dus wat duurdere remmen op verwachten.
Suggestie: zet er mechanische schijfremmen op (bijv. Avid BB7). Die remmen uitstekend (al helemaal bij kindergewichten) en zijn per definitie nooit lek.
Gebruikersavatar
rebyte
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 418
Lid geworden op: di 25 november 2014, 09:43
Mijn mountainbike: Alkmaar

awinkel schreef: vr 6 september 2019, 10:56 Op zijn Cube zitten Shimano BR-M315 remmen met ik dacht zo uit mijn hoofd RT40 remschijfjes.
Ik heb de schijfjes al een paar keer laten verdrinken in de remmenreiniger, dus je zou verwachten dat ze dan wel ontvet zouden moeten zijn.
Inremmen doe ik voor hem, maar wellicht niet vaak genoeg. Na 10x ben ik er meestal wel klaar mee. :-D
Ik gebruik Squirt wax voor zijn ketting en bij het schoonmaken met de tuinslang heb ik er de laatste keren al opgelet dat ik niet vanaf de ketting richting de remschijf spuit.
Voor zijn fiets gebruik ik dezelfde middelen als voor de andere 2 MTB's in ons gezin en die hebben de problemen niet.
Het vage is dat het dus even een paar weken goed gaat, waarna het issue weer terugkomt. :-(
Shimano heeft een slechte serie remmen gehad, die achter de remzuigers lekken. Die olie komt dan steeds op de remblokken en veroorzaakt het piepen.

Snelle check, remblokken verwijderen en is de achterkant (bij droge omstandigheden) nat, dan zijn ze lek.

In de meeste gevallen is dit gewoon garantie en krijg je gewoon een set nieuwe remmen.
Santa Cruz! What else? Alu racebakkie van Canyon en YT gravelbike :bier:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Herkenbaar verhaal. Had op mijn Cube reaction deze in het wit. Al snel vervangen voor xt remmen. Typisch besparen op een aantal onderdelen. En laat deze remmen net een hele slechte serie zijn. De nieuwe Deore remmen zijn daarentegen van xt kwaliteit.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Geluid met remmen zijn trillingen.....dus de trillingen oplossen of dempen en weg is het geluid :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie