Dynamic Fork Grease MTB

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
johnniesu123
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 10 januari 2018, 19:43

Ik heb laatst dit product bestelt, omdat mijn dropper post niet meer goed zakte, zag ergens online dat je het best een Fork grease kon gebruiken.
Nu is mijn vraag, hoe gebruik je het? Gewoon er op smeren en afvegen? Geld dit ook voor de fork en achterdemper?
Het spul is namelijk best dik.
Hoop dat ik het niet fout heb gebruikt :~
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Wat voor dropper praten we over?

Ik heb een Crankbrothers Highline en daar zit ook redelijk dik vet bij. Daar smeer je het onder de kraag, die kan je met de hand verwijderen (zelfs op de trail). Iets wat bij m`n Reverb niet lukt.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Het spul moet in ieder geval in je vork, demper of dropper om bijvoorbeeld een keerring te smeren. En die keerring zorgt er dan ook meteen voor dat het binnenin blijft zitten. Aan de buitenkant kleeft er alleen maar troep aan en werkt het al snel averechts met mogelijk slijtage van coating tot gevolg. (is technisch total loss)
johnniesu123
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 10 januari 2018, 19:43

TenZNL schreef: vr 31 mei 2019, 20:11 Wat voor dropper praten we over?

Ik heb een Crankbrothers Highline en daar zit ook redelijk dik vet bij. Daar smeer je het onder de kraag, die kan je met de hand verwijderen (zelfs op de trail). Iets wat bij m`n Reverb niet lukt.
Ik heb een ExaForm
JAGi Integra . Bij het naar beneden drukken lijkt het alsof ijzer tegen elkaar krast.
johnniesu123
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 10 januari 2018, 19:43

Hoe gebruik ik dit product dan op mijn Fox 34 uit 2016?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Aan de binnenkant.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
johnniesu123
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 10 januari 2018, 19:43

ThaSingleTrackMastah schreef: za 19 oktober 2019, 19:05 Aan de binnenkant.
waar precies, heb net een simpele service gedaan en er is geen speciale kamer er voor, er loopt neem ik aan olie binnendoor toch? kan dat fork grease mengen met olie van de foek?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je smeert het aan de poten, aan de bushings en de seals bij montage.
Als je de handleiding van je vorkfabrikant (*) volgt, dan geeft die aan waar precies en hoeveel.
Geeft die handleiding niets aan, dan heb je het voor niks aangeschaft, maar geen nood het komt altijd van pas.

*)Liever geen YT handleiding, tenzij vd fabrikant zelf, iedere klojo kan verkeerd advies op YT pleuren.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
johnniesu123
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 10 januari 2018, 19:43

ThaSingleTrackMastah schreef: za 19 oktober 2019, 19:33 Je smeert het aan de poten, aan de bushings en de seals bij montage.
Als je de handleiding van je vorkfabrikant (*) volgt, dan geeft die aan waar precies en hoeveel.
Geeft die handleiding niets aan, dan heb je het voor niks aangeschaft, maar geen nood het komt altijd van pas.

*)Liever geen YT handleiding, tenzij vd fabrikant zelf, iedere klojo kan verkeerd advies op YT pleuren.
Bedankt, ik heb de fork nieuw op marktplaats gekocht, dus had geen handleiding, op het internet kon ik ook niets vinden.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
johnniesu123
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 10 januari 2018, 19:43

Niet te vinden als in hoe je dat spul moet gebruiken.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

https://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike

Als het goed is staat er een viercijferig /letterige code op jouw vork die op bovenstaande link kan invullen en dan heb je alle info die je nodig hebt :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, zoiets dus.
Maar een nieuwe vork uit 2016 op MP ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie