Frame opsturen, verpakking tips?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hoi,

ik wil mijn frame weer eens een ander kleurtje laten geven bij Unlimited Colors.
Ik zit alleen met het probleem dat ik geen doos heb waar het frame in past.
Ik heb het frame eens opgemeten en ik heb toch minimaal 105x42cm nodig (small frame)

Iemand tips hoe ik aan een doos kom waar dit in past of iets anders?

De vorige keer heb ik het frame persoonlijk naar Noord Brabant gebracht, ik ben bang dat dat dit keer weer zal moeten.. :-{
rubenv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: do 26 augustus 2010, 10:08
Mijn mountainbike: santa cruz tallboy cc/ santa cruz nomad v4cc

gewoon bij een fietsenwinkel een doos gaan vragen. Hebben normaal altijd dozen genoeg
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Inderdaad fietsen winkel, liefst waar ze Koga of Giant verkopen, want die leveren de fietsen nog in een complete doos. Andere merken vaak alleen met wat karton er om heen.
Ik gebruik voor bescherming altijd van die isolatie rollen voor verwarmingsbuizen. In de lengte door snijden. De grootse maat pakken voor de drie grootste buizen, en één maat kleiner voor de chainstays.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Een fietsdoos is natuurlijk een stuk groter dan een doos van een frame (ook frames worden bij sommige winkels los geleverd).
Als dat de enige optie is..
Vind het zo lame om bij een fietsenwinkel te gaan vragen om een afgedankte doos.. :tong
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

De meeste winkels zullen blij zijn dat ze weer een doos minder in de container moeten gooien ;-) (zo werkt hij in ieder geval wel bij de winkel waar ik wat bijklus)
Let wel op de maximale grootte die je mag versturen, een volledige fietsdoos is te groot om een beetje betaalbaar te laten verzenden.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Je kunt een doos makkelijk wat kleiner maken natuurlijk ;-)
Met een scherp (afbreek)mesje heel lichtjes insnijden op de plek waar je wilt vouwen.

Met genoeg buisisolatie eromheen en de loze ruimte in de doos wat opvullen komt je frame prima over.
Bij nieuwe frames worden meestal ook verstevigingen tussen de dropouts gedaan, een speciaal plastic dingetje of een dik kartonnen buisje. Zo kunnen de achtervorken niet naar elkaar toe gedrukt worden.

Maar brengen kan natuurlijk ook, dat gaat altijd goed.
Andere fiets ook meenemen en een leuk rondje in Brabant fietsen als je je frame afgeleverd hebt :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

kermit schreef: di 21 mei 2019, 08:13 Je kunt een doos makkelijk wat kleiner maken natuurlijk ;-)
Met een scherp (afbreek)mesje heel lichtjes insnijden op de plek waar je wilt vouwen.

Met genoeg buisisolatie eromheen en de loze ruimte in de doos wat opvullen komt je frame prima over.
Bij nieuwe frames worden meestal ook verstevigingen tussen de dropouts gedaan, een speciaal plastic dingetje of een dik kartonnen buisje. Zo kunnen de achtervorken niet naar elkaar toe gedrukt worden.

Maar brengen kan natuurlijk ook, dat gaat altijd goed.
Andere fiets ook meenemen en een leuk rondje in Brabant fietsen als je je frame afgeleverd hebt :-q
:bier: da's nog best een goed idee, shipping kosten stoppen in je eigen benzine en er een dagje uit van maken (als er wat te doen valt bij het aflever adres tenminste)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

kermit schreef: di 21 mei 2019, 08:13 Je kunt een doos makkelijk wat kleiner maken natuurlijk ;-)
Met een scherp (afbreek)mesje heel lichtjes insnijden op de plek waar je wilt vouwen.
Zucht...

Uiteraard kan je alles kleiner maken, maar het leek me wel nuttige info voor ons aller Ray bij de Primera wordt weggestuurd met zijn full size fietsdoos...

Verder is de benzine van de rit naar UC een fractie van de kosten van het frame laten spuiten aldaar, dus ik zou er twee keer een leuke fietstrip van maken. :-q (Doe ik zelf eigenlijk ook altijd. Frame droppen in Goes en dan rondje Bergen op Zoom. Fiets ik ook nog eens een keertje :lol: )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Frank Z
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 21:58

Je kunt bij postnl een frame (zelfs een fiets) versturen tussen €13,25 en € 20,75. Formaat mag maximaal 176 x 78 x 58 cm bedragen! Nu nog een doos bij je LBS vragen... :-q
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Frank Z schreef: di 21 mei 2019, 20:53 Je kunt bij postnl een frame (zelfs een fiets) versturen tussen €13,25 en € 20,75. Formaat mag maximaal 176 x 78 x 58 cm bedragen! Nu nog een doos bij je LBS vragen... :-q
Dat is dan nog niet zo lang. Een jaar geleden ofzo was dat formaat geen optie. Top!
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

En je achterpatten met elkaar verbinden, bv zo'n plastic afstandhouderdinges of zelf wat fabrieken
Zou beetje jammer zijn als je gespoten Boost frame bij terugkomst ineens een 135mm standaard heeft (of kleiner..) :tong
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

suravida schreef: di 21 mei 2019, 17:32
kermit schreef: di 21 mei 2019, 08:13 Je kunt een doos makkelijk wat kleiner maken natuurlijk ;-)
Met een scherp (afbreek)mesje heel lichtjes insnijden op de plek waar je wilt vouwen.
Zucht...

Uiteraard kan je alles kleiner maken, maar het leek me wel nuttige info voor ons aller Ray bij de Primera wordt weggestuurd met zijn full size fietsdoos...
Mijn reactie was op de post van Ray:
Rayb81 schreef: di 21 mei 2019, 01:13 Een fietsdoos is natuurlijk een stuk groter dan een doos van een frame...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

In dat geval heb ik niks gezegd :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik hoorde ook niks??? :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie