Garantiebepalingen? Deuk in carbonnen velg Deel 2: Scheur in achterbrug

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
JhonDr
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 21:57

Had ook een garantie geval met Reynolds en Canyon. Dit heeft Canyon prima opgepakt en wiel is opnieuw voorzien van een naaf. In de tussentijd netjes een reserve wiel ontvangen. Ik ben en blijf nog steeds heel gelukkig met mijn Canyon.

John
:-q Canyon Lux CF SLX 9.0 Pro Race
Saltire
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 5 augustus 2018, 13:10

worstkaas schreef: zo 21 april 2019, 19:49 Beste mensen,

Vandaag merkte ik een slag in mijn achterwiel.
Betreft Reynolds black label carbon achterwiel van mijn Canyon Lux 2019.

https://www.mupload.nl/img/8t2sqvfb.jpg
Buy some alloy wheels instead, carbon are a bad idea for mountain biking they crack and not bend.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Saltire schreef: ma 3 juni 2019, 19:40
worstkaas schreef: zo 21 april 2019, 19:49 Beste mensen,

Vandaag merkte ik een slag in mijn achterwiel.
Betreft Reynolds black label carbon achterwiel van mijn Canyon Lux 2019.

https://www.mupload.nl/img/8t2sqvfb.jpg
Buy some alloy wheels instead, carbon are a bad idea for mountain biking they crack and not bend.

Total bullshit
Bird Aeris 9 blurple
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

novaterra schreef: di 4 juni 2019, 06:33
Saltire schreef: ma 3 juni 2019, 19:40

Buy some alloy wheels instead, carbon are a bad idea for mountain biking they crack and not bend.

Total bullshit
Ik reageer er niet eens op. Sommige mensen denken dat carbon breekt zoals glas
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Saltire schreef: ma 3 juni 2019, 19:40
worstkaas schreef: zo 21 april 2019, 19:49 Beste mensen,

Vandaag merkte ik een slag in mijn achterwiel.
Betreft Reynolds black label carbon achterwiel van mijn Canyon Lux 2019.

https://www.mupload.nl/img/8t2sqvfb.jpg
Buy some alloy wheels instead, carbon are a bad idea for mountain biking they crack and not bend.
Awa' an bile yer heid
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

That's why i always wear an alloy hat when i bike with carbon stuff.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Het is al 25 jaar terug dat ik bij Fokker carbon composite onderdelen maakte......

Maar ben ik de enige die het plooitje net rechts van het ventielgat in het laminaat er verdacht uit vind zien?
Er lijkt hier al sprake te zijn van delaminatie als ik de gerafelde rand rechts ervan zie. Nu is vanaf daar de foto net niet meer scherp.
Wel heel toevallig dat de schade hier ontstaat bij normaal gebruik zoals TS stelt .

Afbeelding
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

worstkaas schreef: wo 1 mei 2019, 14:47 WTF

Dit is wat Canyon zegt:

Beste Marcel,

We hebben het wiel bekeken en de schade lijkt te zijn ontstaan door een impact van buitenaf. Bijvoorbeeld door met te lage bandendruk en/of te hoge snelheid over een wortel, stoeprand, putdeksel e.d. te rijden. Bij de scheur aan de buitenkant is ook de velgrand ontzet en zijn er in de lengterichting daarvan ook scheuren te zien. In de bijlage vindt je hier foto's van.

We kunnen je een nieuw wiel tegen crash replacement prijs aanbieden voor € 750,- en daarbij komt € 7,90 aan verzendkosten. Deze korting ontvang je in ruil voor het defecte wiel, deze zal daarbij worden ingenomen.

Graag vernemen we je reactie.

--------------------------------------------------------------------

Canyon zegt schade door buitenaf.
Dit lijkt me stug want de deuk zit precies op de stcker en de sticker vertoont geen enkele schade.
Mijn vertrouwen in Canyon is nu wel tot een nulpunt gedaald en dit geeft me een heel erg naar gevoel.

Reynolds geeft lifetime warranty op deze velgen "No questions asked"
Zezullen eerst alles proberen om er onderuit te komen.
Als je er niet zelf achteraan ga,lukt het hun meestal ook.

Geweldige fietsen, maar heb zelf al een aantal keren aanvaringen gehad met hun service (team) ( vooral hun arrogantie en onwilligheid om mee te denken is stuitend) en ben daarom totaal van Canyon afgestapt.

Erg jammer, want ze hebben geweldige fietsen voor goed geld, maar daar hoort m.i.ook een beetje service bij.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Even een stukje teruglezen en dan zie je dat worstkaas een nieuwe wielset heeft gekregen van Reynolds (de fabrikant) nadat Canyon moeilijk deed.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Dat heb ik gelezen ja ........maar niet omdat Canyon zo hulpzaam was en hij er zelf achteraan gegaan is.
Dus blijft het waardeloos van Canyon.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Arjan1 schreef: wo 5 juni 2019, 13:34
Erg jammer, want ze hebben geweldige fietsen voor goed geld, maar daar hoort m.i.ook een beetje service bij.
Ach er zijn (gerenommeerde) merken die `t nog slechter doen, maar ook die het beter doen.
Zelf heb ik geen klagen gehad over Canyon.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Belangrijkste les is dus dat je het niet zomaar moet opgeven :) of het nu bij Canyon is of bij een ander merk. Het is ook maar net wie je aan de andere kant van de telefoon treft en wat voor dag die persoon heeft.

Ik ben er ook van overtuigd dat dit topic heeft meegeholpen, de support bij Canyon was namelijk op de hoogte van dit topic :).

Dus als je van mening bent dat je recht hebt op garantie (wat in dit geval ook zo is vind ik) dan moet je er gewoon vol voor gaan. Aan de andere kant, je moet een merk ook niet uit gaan knijpen met onterechte claims, als je bv zelf iets kapot draait, pak je verlies, koop een nieuwe en door.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Precies, niet opgeven.
Toen ik de fotos zag was ik ook overtuigd van een externe oorzaak die schade had toegebracht aan de velg.
Canyon was blijkbaar dezelfde mening toegedaan, dus ik begrijp hun standpunt.
Maar Worstkaas wist als enige wat er gebeurd was en hield voet bij stuk. Uiteindelijk heeft de fabrikant Reynolds hem in het gelijk gesteld en de zaak opgelost.
Dus inderdaad, niet te snel opgeven :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 7 juni 2019, 14:38 Precies, niet opgeven.
Toen ik de fotos zag was ik ook overtuigd van een externe oorzaak die schade had toegebracht aan de velg.
Canyon was blijkbaar dezelfde mening toegedaan, dus ik begrijp hun standpunt.
Maar Worstkaas wist als enige wat er gebeurd was en hield voet bij stuk. Uiteindelijk heeft de fabrikant Reynolds hem in het gelijk gesteld en de zaak opgelost.
Dus inderdaad, niet te snel opgeven :-q
+1


:oops:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Saltire
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 5 augustus 2018, 13:10

novaterra wrote: ↑
Saltire wrote: ↑

Buy some alloy wheels instead, carbon is a bad idea for mountain biking they crack and not bend.

Total bullshit
I don't even respond. Some people think that carbon breaks like glass
I didn't say carbon breaks like glass. I said personally I don't think it's a good idea to have carbon rims as they tend to fracture instead of bend on impact. Carbon is a great material but you should be aware of is weaknesses and impact damage is one. I had my enduro carbon frame wrapped with inner tubes when riding certain locations with sharp rocks due to this. I've seen a few expensive carbon frames with impact damage and plenty of ride ending broken carbon rims.
While the Netherlands doesn't have any trails that really challenge bikes and the materials they are made from, other places do!

This is my opinion. You may disagree, It may be total bull in Novaterra's opinion, but it comes from riding bikes for a very long time on various tracks, including double black, in Queenstown, fort William, la bresse, morzine, Perth, mammoth, Rotorua, to mention a few. So I think I'm entitled to my opinion on the matter..
Plaats reactie