Garantiebepalingen? Deuk in carbonnen velg Deel 2: Scheur in achterbrug

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Prulleman schreef: wo 8 mei 2019, 12:06 Jammer dat Canyon eerst probeert er zo makkelijk vanaf te komen..
Lijkt wel een verzekeraar! :-{

Maar goed dat er actie in de tent is.
EmTeeBee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 8 april 2011, 13:58

worstkaas schreef: wo 8 mei 2019, 11:57 Quote Reynolds: I can see from your photos that it looks like the rim has buckled under one of the spoke holes. I will be happy to help get the rim replaced and the wheel rebuilt for you.
Dat is goed nieuws! Het lijkt erop dat Reynolds ervan uitgaat dat de beschadiging is ontstaan door een materiaalfout. Dat verklaart ook dat TS niet gemerkt heeft dat de schade is ontstaan. Wel top dat ze dit zo oppakken! :-q
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

En zo hoort het ook. :-q
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Canyon mag je wel een presentje geven, wat een ***service voor een bedrijf met normaliter zo'n prima reputatie... goed dat je er zelf ook op bent gegaan :-q
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Uiteindelijk doen ze wel de communicatie en afhandeling met Reynolds, belangrijkste les hierin is dat je niet zomaar moet opgeven en met het eerste bod akkoord moet gaan. Uiteindelijk valt het qua doorloop tijd nog wel mee.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik zou me hooguit zorgen maken dat een carbon velg zo eenvoudig kapot gaat... .


Canyon heeft het wiel in handen gehad en die hebben genoeg ervaring om te kunnen zeggen dat het een impact lijkt, Reynolds is er erg vaag over.


Maar goed, mooi dat het netjes opgelost lijkt te worden :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

worstkaas schreef: wo 8 mei 2019, 11:57 Jij ook nog bedankt voor je hulp, nee en het is geen crash replacement: :D

Quote Reynolds: I can see from your photos that it looks like the rim has buckled under one of the spoke holes. I will be happy to help get the rim replaced and the wheel rebuilt for you.
Ik neem aan dat dat ergens anders staat in de mail, dat het geen crash replacement is maar gratis? Dat valt hier niet uit op te maken namelijk. Maar mooi, dat is weer een zorg minder.
Give me little bits of / more than I can take
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Boeiende 5 pagina's........en goed te lezen dat het uiteindelijk (hoogstwaarschijnlijk) naar tevredenheid wordt opgelost :-q
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Update:

Canyon gaat me 2 nieuwe wielen sturen, morgen nog het huidige voorwiel naar hun sturen.
Na aankomst van het voorwiel sturen ze me 2 nieuwe wielen van Reynolds.
Ben benieuwd:

Beste Marcel,

Graag willen we je een update geven over de opvolging van de garantieclaim voor je Reynolds wielen.
Zoals Sam Luetters eerder met je heeft besproken wordt het wiel hersteld met een nieuwe velg. Helaas blijkt dat deze velg niet op korte termijn in het juiste spaakaantal beschikbaar is. Dit wordt opgelost door in plaats van een herstelling, het gehele wiel te vervangen door een aftermarket Reynolds wiel. Je ontvangt dus een volledig nieuw wiel ter vervanging van het defecte wiel.

Omdat het aftermarket wiel iets anders is samengesteld dan de eerste montage wielen, hebben we Reynolds overlegt hoe dit op te lossen, er is dan immers sprake van een verschil tussen beide wielen en we begrijpen dat dit niet wenselijk is. Na dit overleg mogen we je dan ook melden dat niet alleen het defecte wiel maar beide wielen geheel kosteloos vervangen zullen worden. We gaan er vanuit hiermee samen met Reynolds een passende oplossing te bieden. De nieuwe wielset wordt vanuit Reynolds zo snel mogelijk naar ons servicekantoor verstuurd, we verwachten deze later deze week al binnen en zullen je dan ook direct informeren zodra de wielen binnen zijn.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4656
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Goede service. Maar je zit dus al wel een tijdje zonder wielen? Daar zou ik dan wel weer van balen. Maar je zult vast wel een reserve setje hebben :~
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

hanjovdberg schreef: do 23 mei 2019, 17:06 Goede service. Maar je zit dus al wel een tijdje zonder wielen? Daar zou ik dan wel weer van balen. Maar je zult vast wel een reserve setje hebben :~
Dit loopt al een tijdje ja, gelukkig heb ik een reserve fiets
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1378
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Wat een ellende, mooi dat het uiteindelijk opgelost wordt, maar de route kost wel een hoop ergernis en irritatie. Scheelt dat je een extra fiets hebt
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Vandaag pakketje van Reynolds bezorgd via Canyon.
2 splinternieuwe wielen. Uitstekende service van Reynolds.

Fiets meteen even aan de weegschaal gehangen, 9.86kg schoon aan de haak.

Kan eindelijk weer rijden op deze gave fiets.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Top van Reynolds :-q

Veel plezier met je Canyon, en goed op de luchtdruk letten :tong
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Al met al goed afgelopen.
Canyon heeft er dan nog wel voor kunnen zorgen dat je een complete set kreeg i.p.v. enkel een achterwiel. Tja en de doorlooptijd, ongeveer een maand nadat je de schade had ontdekt, vind ik persoonlijk nog meevallen.
Wel is duidelijk dat de aanhouder wint.
“Old, not obsolete”
Plaats reactie