Tja, je kan er heel principieel in staan.
Dus menen dat Canyon over de brug moet komen.
En/of een Reynolds velg als eis hebben om nog gelukkig te kunnen zijn.
Maar je kan er ook wat practischer mee om gaan.
Iedereen is anders, maar ik zou liever nu fietsen op een alu velg dan lang strijden (en evt. verliezen) om een Reynolds velg.
Keuzes
Overigens blijf ik erbij dat het bod van Canyon wel erg mager is.
Garantiebepalingen? Deuk in carbonnen velg Deel 2: Scheur in achterbrug
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Moderator
- Berichten: 4130
- Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
- Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....
TSTM, niet te rationeel he!
Die nieuwe fiets, die je nog bakken met moraal geeft, moet natuurlijk geen janboel worden met 2 verschillende velgen.... moraal weg.
Op de Reynolds website is de advies verkoopprijs ca 2100 USD, dus OEM zal het eerder inkoop 600 euro zijn voor de wielset. Verdient Canyon er ook nog aan!
Die nieuwe fiets, die je nog bakken met moraal geeft, moet natuurlijk geen janboel worden met 2 verschillende velgen.... moraal weg.
Op de Reynolds website is de advies verkoopprijs ca 2100 USD, dus OEM zal het eerder inkoop 600 euro zijn voor de wielset. Verdient Canyon er ook nog aan!
-
- Moderator
- Berichten: 4130
- Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
- Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....
Of deze hut eens bellen:
REYNOLDS EU SERVICE CENTER
Dirnismaning 20 a 85748 Garching
(b. Munich) Germany
Phone: +49 89 20323745
info@reynoldscycling.com
REYNOLDS EU SERVICE CENTER
Dirnismaning 20 a 85748 Garching
(b. Munich) Germany
Phone: +49 89 20323745
info@reynoldscycling.com
Studeer je rechten?RuudRuud schreef: ↑wo 1 mei 2019, 16:25 Binnen 6 maanden na aanschafdatum gaat de wet er in Nederland vanuit dat het defect al aanwezig was. (Particuliere aanschaf)
De leverancier moet aantonen dat het defect ontstaan is door verkeerd gebruik. En dat doet Canyon hier maar heel magertjes. Ze geven wat voorbeelden waardoor het zou kunnen komen maar dat is natuurlijk heel erg makkelijk.
Of fiets je daadwerkelijk ook?
Ik denk dat het in de praktijk niet heel moeilijk aan te tonen is dat deze beschadiging er niet al in zat. Ik denk niet dat er 1 expert gaat zijn die ook maar gaat proberen te verdedigen dat dit schade is die ontstaan is door een productiefout.
Enige realiteitszin zou geen kwaad kunnen
Bij Canyon trouwens ook niet... €750,-
Misschien voorzichtig vragen of ze daar geen foutje gemaakt hebben...?
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Fietsen kan ik niet zo goed dus doe ik maar iets andersLars TB schreef: ↑wo 1 mei 2019, 19:42Studeer je rechten?RuudRuud schreef: ↑wo 1 mei 2019, 16:25 Binnen 6 maanden na aanschafdatum gaat de wet er in Nederland vanuit dat het defect al aanwezig was. (Particuliere aanschaf)
De leverancier moet aantonen dat het defect ontstaan is door verkeerd gebruik. En dat doet Canyon hier maar heel magertjes. Ze geven wat voorbeelden waardoor het zou kunnen komen maar dat is natuurlijk heel erg makkelijk.
Of fiets je daadwerkelijk ook?
Ik denk dat het in de praktijk niet heel moeilijk aan te tonen is dat deze beschadiging er niet al in zat. Ik denk niet dat er 1 expert gaat zijn die ook maar gaat proberen te verdedigen dat dit schade is die ontstaan is door een productiefout.
Enige realiteitszin zou geen kwaad kunnen
Bij Canyon trouwens ook niet... €750,-
Misschien voorzichtig vragen of ze daar geen foutje gemaakt hebben...?
Als TS niets geks heeft gedaan is het een productiefout. Ik zou een expert vragen om een second opinion en dan terug naar Canyon. Of niet als de expert ook van mening is dat er een externe oorzaak is.
Maar die externe oorzaak is er niet volgens TS.
En over realiteitszin gesproken. Je gaat toch geen nieuwe velg kopen als het ding volledig buiten jouw fout uit elkaar klapt binnen 4 maanden? Of het nou 750 of 400 euro is...
En inderdaad is het altijd de keuze of het de frustratie, tijd en energie waard is. Daarom neerleggen bij je rechtsbijstandverzekering.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 533
- Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
- Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019
Bedankt voor alle input jongens.
Ik heb deze kwestie neergelegd bij Reynolds, kijken wat zij erover te zeggen hebben.
Ik heb echt geen idee hoe die deuk erin is gekomen. Rij nooit met te lage druk. Weeg nog geen 70 kilo
Aan de buitenkant van de velg geen schade zichtbaar. De deuk zit op de sticker, dan moet de sticker ook beschadigd zijn.
Het is te gek voor woorden dat een crash replacement eur 750 kost. Een nieuw wiel kost nog geen 900 retail. En Canyon koopt deze wielen per 1000 stuks in, met een forse korting uiteraard.
Als we er niet uitkomen laat ik het wiel terugsturen. Laat ik het wiel omspaken met een nieuwe carbon velg.
Want het zijn wel fantastische wielen.
Wordt vervolgd.
Ik heb deze kwestie neergelegd bij Reynolds, kijken wat zij erover te zeggen hebben.
Ik heb echt geen idee hoe die deuk erin is gekomen. Rij nooit met te lage druk. Weeg nog geen 70 kilo
Aan de buitenkant van de velg geen schade zichtbaar. De deuk zit op de sticker, dan moet de sticker ook beschadigd zijn.
Het is te gek voor woorden dat een crash replacement eur 750 kost. Een nieuw wiel kost nog geen 900 retail. En Canyon koopt deze wielen per 1000 stuks in, met een forse korting uiteraard.
Als we er niet uitkomen laat ik het wiel terugsturen. Laat ik het wiel omspaken met een nieuwe carbon velg.
Want het zijn wel fantastische wielen.
Wordt vervolgd.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 332
- Lid geworden op: vr 11 augustus 2006, 19:36
Ik heb goede ervaring met Reynolds, maar als ik die foto bekijk dan lijkt me dit het gevolg van een impact.
Fly like a butterfly, sting like a bee
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6000
- Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
- Mijn mountainbike: is onderweg
Je ziet toch overduidelijk de schade aan de buitenkant? Er zitten flinke schaven op het carbon.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Misschien heeft Reynolds een betere regeling voor crash replacement. (want als ik de foto's zie denk ik aan een externe oorzaak)
Heb je een andere fiets, een ander wiel of veel geduld?
Heb je een andere fiets, een ander wiel of veel geduld?
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 533
- Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
- Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019
Gelukkig heb ik mijn old Skool 26 inch MTB nog van 15 jaar oud.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑wo 1 mei 2019, 22:11 Misschien heeft Reynolds een betere regeling voor crash replacement. (want als ik de foto's zie denk ik aan een externe oorzaak)
Heb je een andere fiets, een ander wiel of veel geduld?
Afgelopen zondag met deze old Skool MTB Hoge Vuursche gereden met een pr op Hoge Vuursche Noord segment.
Lachen he, oude 26 inch gewoon sneller dan de modernste Canyon lux slx pro 2019.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 501
- Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
- Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)
Te lage bandendruk?? Met de huidige bredere velgen trend, waar ligt die dan?
Ik rij bijvoorbeeld mijn Duke 25mm op 1,4 bar met 90 kilo rijdersgewicht. En volgens mij kan dat nog wel wat zachter.
Dus waar ligt die "grens" dan om het vanuit de fabrikant te laag te noemen?
Ik rij bijvoorbeeld mijn Duke 25mm op 1,4 bar met 90 kilo rijdersgewicht. En volgens mij kan dat nog wel wat zachter.
Dus waar ligt die "grens" dan om het vanuit de fabrikant te laag te noemen?
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6000
- Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
- Mijn mountainbike: is onderweg
Zo doe ik dat ook hoor. Als ik een tik op mijn velg voel ga ik bijpompen.japie carbon schreef: ↑do 2 mei 2019, 07:06Zodra je schade heb, dan zeggen ze dat de spanning te laag was....
Ik ben het trouwens eens met een aantal hierboven. Dit ziet er echt teveel uit als schade door impact om garantie te eisen. Vragen staat vrij, maar dat ze het niet geven snap ik. Maar dat bedrag is idioot als crash replacement.
Give me little bits of / more than I can take