Garantie trek frame

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Hans v o
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 4 september 2018, 20:38

Ik heb bericht gehad van trek
Ze leveren alleen een mat zwart met wit frame
Zelfs als je nu een model 2019 voor garantie stuurt krijg je niet de kleur die je hebt
Dat vind ik toch wel erg raar want dat model is nog tekoop in allebei de kleuren
Ik vind dit niet egt service van trek
Dus voor mij nooit geen nieuwe trek meer
Bij een fiets van 2500 euro en 9 maanden oud verwacht je toch op zn minst een beetje een schappelijk voorstel
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Moet je een Scott kopen die maken het nog bonter.
Dan krijg je het laagste model uit de serie bij garantie...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Hans v o schreef: do 18 april 2019, 17:56 Ik heb bericht gehad van Trek.
Ze leveren alleen een matzwart met wit frame.
Zelfs als je nu een model 2019 voor garantie stuurt, krijg je niet de kleur die je hebt.
Dat vind ik toch wel erg raar, want dat model is nog te koop in allebei de kleuren.
Ik vind dit niet echt service van Trek.
Dus voor mij nooit meer een nieuwe Trek.
Bij een fiets van 2500 euro en 9 maanden oud verwacht je toch op zijn minst een beetje schappelijk voorstel.
Dan blijven er maar erg weinig merken voor je over... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Hans v o
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 4 september 2018, 20:38

De dealer had ook nog naar trek gebeld voor een model 2019 maar daar doen ze helemaal niets mee
Ik had toch wel iets meer service verwacht binnen her jaar
macB
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: do 7 april 2005, 20:45

Als het niet anders is dan zou ik me er bij neerleggen. Probeer er de kosten van eventueel nieuwe stickers van de vork en misschien wielset bij te krijgen.

Ik denk dat het voor iedere fabrikant, hoe groot ook, financieel onhaalbaar is om alle kleuren van alle modellen van meerdere jaren op voorraad te hebben.

Ik heb 2 jaar geleden eenzelfde kleurstelling Superfly frame gekregen voor mijn glanzende zwart/volt green kleurstelling als welke jij nu krijgt. Heb nieuwe decals op de vork geplakt en de wielen met dezelfde kleur behouden. Smoelde best ok vond ik en ik kon weer rijden.

Succes in ieder geval.
Shit happens
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4125
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

macB schreef: do 18 april 2019, 19:04 Als het niet anders is dan zou ik me er bij neerleggen. Probeer er de kosten van eventueel nieuwe stickers van de vork en misschien wielset bij te krijgen.
Dat is wel het minste wat je dealer kan regelen.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Hans v o schreef: do 18 april 2019, 18:18 De dealer had ook nog naar trek gebeld voor een model 2019 maar daar doen ze helemaal niets mee
Ik had toch wel iets meer service verwacht binnen her jaar
Trek is niet het probleem. Je dealer verschuilt zich achter Trek en dáár zit het probleem. Je dealer kan je gerust een 2019 frame leveren maar wil dat niet. Hij speelt nu doorgeefluik en komt daar nog mee weg ook als ik je posts zo lees.

Als jij hard kunt maken dat je dealer het probleem, dat buiten jouw schuld ontstaan is, niet op kan lossen kun je de koop laten ontbinden.

Maar bij zoiets, pick your battles. Het is de frustratie al snel niet meer waard.
Hans v o
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 4 september 2018, 20:38

Oké ja ik ga morgen nog even met trek bellen en kijken of ze iets willen doen
Met met het model 2019
Ik denk dat als ik zelf een paar goede argumenten heb ik meer kans maak als een dealer die vraagt : wil je het model 2019 leveren
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Hans v o schreef: do 18 april 2019, 20:37 Oké ja ik ga morgen nog even met trek bellen en kijken of ze iets willen doen
Met met het model 2019
Ik denk dat als ik zelf een paar goede argumenten heb ik meer kans maak als een dealer die vraagt : wil je het model 2019 leveren
Je moet bij je dealer zijn. Niet bij Trek zelf :)

Als je zelf naar Trek gaat kan je dealer er zijn handen mooi vanaf trekken. Want je hebt hem niet voldoende de kans gegeven het op te lossen. (advocaat van de duivel)
Hans v o
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 4 september 2018, 20:38

Mijn dealer vertelde mij dat hij er niets aan kan veranderen en dus zal ik daar ook niets meer kunnen bereiken
Mijn gedachten was dat als ik een paar goede argumenten bij trek neerleg wel verder kom
Anders word het hopen dat het garantie model van komend jaar wel mooier is want kapot zal hij wel weer gaan gezien de hoeveelheid garantie gevallen mijn dealer al heeft
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4317
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

ThaSingleTrackMastah schreef: do 18 april 2019, 17:59 Moet je een Scott kopen die maken het nog bonter.
Dan krijg je het laagste model uit de serie bij garantie...
Nou ik niet..... ik kreeg het gelijke model of kon tegen geringe bijbetaling zelf een HMX krijgen IPV een HMF.
Niet gedaan omdat ik die niet mooi vond.

Ik kreeg excat dezelfde HMF complete frameset met alle bijbehorende onderdelen. heb zelf met dubbele onderdelen mogen houden, stuurpen, spacers, balhoofd, zadel(pen) klemmen, steekassen, kleine onderdelen.

Na het sturen van een foto van een heel klein (paintcrack) scheurtje stond er na vijf dagen een nieuw frame voor me klaar.

Zelfde ervaringen heb ik bij Cube, ook meerder malen top geregeld.
Miinder met Argon, zeer slecht alle lak van een chainstay en zeggen dat het gebruikerschade is binnen 3 maanden.

Veel hangt af van je dealer, hoe bereid zijn die en hoe is het contact met de leverancier.

In dit geval vind je de kleur echt niets vind ga iets met je dealer regelen, mijn ervaring is dat het altijd wel goed komt. In jouw geval helaas nog niet, succes iig
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Lastige aan garantie is het feit dat het product vervangen moet worden door een gelijkwaardig of beter product. (Of iets van die strekking)

Kleuren of materiaal van het nieuwe frame zijn dan niet altijd aan de orde.

In het verleden een keer een computer monitor opgestuurd voor garantie, en kreeg het type wat ik bewust niet had gekocht er voor weer. Echter was dit een beter product dan mijn garantie monitor.

Garantie is wat dat betreft erg mooi en over het algemeen goed geregeld. Echter als je een bepaald model of kleur koopt is het soms wel een teleurstelling.
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Hans v o schreef: do 18 april 2019, 21:10 Mijn dealer vertelde mij dat hij er niets aan kan veranderen en dus zal ik daar ook niets meer kunnen bereiken
Mijn gedachten was dat als ik een paar goede argumenten bij trek neerleg wel verder kom
Anders word het hopen dat het garantie model van komend jaar wel mooier is want kapot zal hij wel weer gaan gezien de hoeveelheid garantie gevallen mijn dealer al heeft
Je dealer verschuilt zich achter Trek. Niets mis mee, je kunt dat gewoon zakelijk benaderen. Dat doet hij namelijk ook. Het wordt alleen mooi verpakt zodat Trek nu de zwarte piet toebedeeld krijgt. En jij gaat daar gewoon in mee.

Dus ga met je argumenten naar de dealer. Hij is degene die moet zorgen dat jij een gelijkwaardig product krijgt. En blijkbaar is de oplossing die hij wil bieden niet gelijkwaardig voor je. Als je dat juridisch hard kunt maken zal hij met een beter voorstel moeten komen.

Maar juridisch zal het best lastig worden, dat ben ik eens met overige posters. Dus Trek bellen lijkt de beste optie.

Maar wees wel eerlijk naar jezelf en Trek toe. Nogmaals, je dealer is het probleem. Trek is geen partij voor je.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4073
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Trek bellen zal zeker kunnen helpen als je de sitiatie uitlegt. Zij zullen waarschijnlijk de dealer benaderen en druk zetten om jouw situatie op te lossen. Trek heeft uiteindelijk het grootste (commerciele) belang in goede afhandeling van de service.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

RuudRuud schreef: vr 19 april 2019, 07:24
Hans v o schreef: do 18 april 2019, 21:10 Mijn dealer vertelde mij dat hij er niets aan kan veranderen en dus zal ik daar ook niets meer kunnen bereiken
Mijn gedachten was dat als ik een paar goede argumenten bij trek neerleg wel verder kom
Anders word het hopen dat het garantie model van komend jaar wel mooier is want kapot zal hij wel weer gaan gezien de hoeveelheid garantie gevallen mijn dealer al heeft
Je dealer verschuilt zich achter Trek. Niets mis mee, je kunt dat gewoon zakelijk benaderen. Dat doet hij namelijk ook. Het wordt alleen mooi verpakt zodat Trek nu de zwarte piet toebedeeld krijgt. En jij gaat daar gewoon in mee.

Dus ga met je argumenten naar de dealer. Hij is degene die moet zorgen dat jij een gelijkwaardig product krijgt. En blijkbaar is de oplossing die hij wil bieden niet gelijkwaardig voor je. Als je dat juridisch hard kunt maken zal hij met een beter voorstel moeten komen.

Maar juridisch zal het best lastig worden, dat ben ik eens met overige posters. Dus Trek bellen lijkt de beste optie.

Maar wees wel eerlijk naar jezelf en Trek toe. Nogmaals, je dealer is het probleem. Trek is geen partij voor je.
Het erge is dat het in de praktijk wel werkt als je als consument rechtstreeks contact opneemt met de importeur of fabrikant... .

En feitelijk is er geen dealer die garantie geeft, die laten dat allemaal bepalen door de importeur/fabrikant...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie