Nieuwe achter band raakt voorderailleur

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Serofah2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: za 10 juni 2017, 12:04

Bedankt iedereen voor de input!

Het betreft een 29er en ik heb er Continental Cross King (29x2.3") in geplaatst.

Ik heb een highclamp derrie besteld. Op mijn racefietst zit er ook zoiets, alleen een downpull. Die heeft een beduidend slanker postuur, als die nieuwe hier op lijkt dan gaat het zeker goed komen.

Even afwachten totdat die binnen is. Ik hou jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

We zijn benieuwd!
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Je hebt soms wat meer ruimte nodig dan je denkt bij het alleen kijken naar hoe de fiets er schoon en stilstaand uit ziet. Hou er rekening mee dat als je een bocht doorgaat er wat flex in je wiel zit, en dan met wat modder erop heb je een mooie bandschuurmachine op je chainstay staan. Ik spreek uit ervaring.
Give me little bits of / more than I can take
Serofah2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: za 10 juni 2017, 12:04

Highclamp derrie was de oplossing! Er zit nu ongeveer een centimeter ruimte tussen de derailleur en de achterband. Vorige week vrijdag een rondje gereden en ging allemaal perfect. Band komt helemaal nergens tegen aan, ook niet bij het betere gooi en smijt werk :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

:-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie