Remschijf verwijderen?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
reaver
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 13 april 2019, 14:45

Hoi,
Ik heb nieuwe velgen gekocht (2e hands) alexrims en24 disc maar nu zijn die schijven veelste groot voor mijn trak 3series met bontrager wielen.
Nu wil ik de schijven overzetten op de nieuwe velgen maar ik zie dat de bontrager schijf er met 6 boutjes makkelijk los te maken zijn maar van de alexrims niet daar zitten geen boutjes in het lijk alsof de schijf vast gehouden wordt door iets van de naaf/lagers maar dat krijg ik niet los!
Heeft iemand een iedee hoe ik dit dan los krijg?

Mvg
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

reaver schreef: za 13 april 2019, 14:57 Hoi,
Ik heb nieuwe velgen gekocht (2e hands) alexrims en24 disc maar nu zijn die schijven veelste groot voor mijn trak 3series met bontrager wielen.
Nu wil ik de schijven overzetten op de nieuwe velgen maar ik zie dat de bontrager schijf er met 6 boutjes makkelijk los te maken zijn maar van de alexrims niet daar zitten geen boutjes in het lijk alsof de schijf vast gehouden wordt door iets van de naaf/lagers maar dat krijg ik niet los!
Heeft iemand een iedee hoe ik dit dan los krijg?

Mvg
Je nieuwe velgen heeft centerlock schijfbevestiging. Je huidige schijven gaan dus niet 1 op 1 passen.
Er zijn wel convertersets om 6-bolt toch op CL te zetten.

Loshalen van de CL gaat middels ofwel bracketas tool of cassette tool.
Afhankelijk van waar de tandjes op de sluiting zit
Ride like you stole it
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Adaptertje(s) voor je remklauw kopen en de grote schijven gebruiken, kost minder en remt veel lekkerder.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1723
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

uitgebreider: je kunt beter de grotere schijven van je nieuwe/tweedehands velgen gaan gebruiken in plaats van je oude schijven op je nieuwe velg te monteren.
Grotere schijven remmen fijner en bovendien is het goedkoper en makkelijker om je remklauw op je voorvork/achterbrug iets te verhogen met een andere 'mount' , dan om een adapter aan te schaffen voor je wiel om je kleine schijven toch op je nieuwe velgen te kunnen monteren.

Als je even aangeeft welke rem(klauwen) (shimano? Sram/Avid? Magura?) je hebt en welke schijf-diameters (160/180/200/203?) je huidige en nieuwe velgen hebben kunnen we beter adviseren welke remklauwadapters je nodig gaat hebben. let op: meestal is voor een andere maat dan achter dus mogelijk heb je verschillende adapters nodig
Plaats reactie