Ik heb een nieuwe Hope E4 set, voor gemonteerd. Ik heb de leidingen ingekort en een bleed gedaan. Pistons teruggeduwd en daarna het systeem weer gesloten. Uitlijnen lukte niet.
Vervolgens het wiel er uit gehaald en ook de remblokken verwijderd en gewoon even in de rem geknepen om te kijken wat er gebeurd. Wat blijkt, de pistons komen er alle 4 totaal ongelijk uit.
Vervolgens heb ik de pistons die er ver uit kwamen tegengehouden en krijg ik de andere er wel met een beetje moeite uit, maar tegenhouden en wel 50x terugduwen heeft niks verbeterd. Tot slot heb ik nog een keer gebleed zonder blokken en telkens de pistons die er uit kwamen teruggeduwd om eventuele lucht er uit te krijgen. Sommige pistons komen er ook gewoon niet bepaald ver uit op deze manier...
Iemand enig idee? Het is dus een ongebruikte rem
Nieuwe Hope E4, pistons komen niet gelijk?
-
- Pro Biker
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
- Mijn mountainbike: Yeti asr turq
Hoe ziet het eruit als je de remblokken monteerd, en de schijf ertussen zet en erin knijp? Dan zouden de blokken gelijkmatig verdeeld moeten zijn. Zonder belasting gebeurd dit bijna altijd namelijk.
Sneeuwmonster
Dan ben ik gewoon te perfectionistisch bezig . Ik ga nog eens een uitlijnpoging doen, het zal wel mis zijn gegaan bij mijn ogen
Waar woke is, is vuur
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
- Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016
Je moet ook blokken er uit en bleedblock er in doen dat is de basis positie voor de zuigers. Als je dan een bleed doet zou ik van onder naar boven doen. Maar denk dat je aan een quick van boven wel goed zit want nu zit er waarschijnlijk te veel olie in het systeem. GL
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2016
- Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
- Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox
op youtube is een tutorial te vinden, ik kreeg dit niet goed bij een setje V4 rij nu dus weer met Saints (maar dat helpt jou niet)..
Ik heb precies de tutorial gedaan, met hope bleed kit. Geen bleedblock, heb ik ook niet. Er zit niet teveel vloeistof in want ik heb de blokken teruggeduwd voor het afsluiten van de hendels.
Waar woke is, is vuur
Er zit misschien nog wat vuiligheid aan. Laat alle pistons er even uitkomen en smeer er wat van dit aan: https://r2-bike.com/HOPE-Silicone-Lube- ... C960-30-ml Mocht je dit niet hebben een andere smering op basis van silicone kan ook geen kwaad voor de seals.
Dat de pistons er niet gelijk uit komen is trouwens niet zo raar bij een 4 pots rem. Het uitlijnen is net dat tikkeltje omslachtiger dan bij een 2 pots rem. Als je het filmpje van hope al gevonden hebt, gewoon even de tijd nemen om de pistons die eerst komen een beetje tegenhouden - rustig in de rem knijpen zodat dan de andere kunnen komen. Zoals gezegd het is een beetje gepriegel, maar eens de rem zo uitgelijnd is moet je er niet meer aankomen. ( tot je blokjes op zijn, gelukkig gaan de originele van hope lang mee )
Dat de pistons er niet gelijk uit komen is trouwens niet zo raar bij een 4 pots rem. Het uitlijnen is net dat tikkeltje omslachtiger dan bij een 2 pots rem. Als je het filmpje van hope al gevonden hebt, gewoon even de tijd nemen om de pistons die eerst komen een beetje tegenhouden - rustig in de rem knijpen zodat dan de andere kunnen komen. Zoals gezegd het is een beetje gepriegel, maar eens de rem zo uitgelijnd is moet je er niet meer aankomen. ( tot je blokjes op zijn, gelukkig gaan de originele van hope lang mee )
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5496
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Dit dus Blokken terug duwen, klauw op het oog zo goed mogelijk centreren, rem paar keer in knijpen en dan met ingeknepen rem nog 1 maal de boutjes van je klauw los en weer vast draaien.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
-
- Pro Biker
- Berichten: 914
- Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 19:22
- Mijn mountainbike: Puffin, Mukluk, Stache9, Krampus en Swift
Heb ook dezelfde vervelende ervaring met deze 4-pots rem van Hope.
Die 4 cilinders komen er niet goed uit (evenwijdig aan elkaar.)
Alles al geprobeerd.
Zal YT eens checken voor reinigen/revisie. Heb op 3 fietsen hope x2 zitten en alleen op de 3e (Fatbike salsa tita) deze 4-pots remmen.
Maar als er iemand in de buurt van Boxtel hobby heeft om deze na te lopen/reviseren/reinigen dan laat het gerust weten.
Die 4 cilinders komen er niet goed uit (evenwijdig aan elkaar.)
Alles al geprobeerd.
Zal YT eens checken voor reinigen/revisie. Heb op 3 fietsen hope x2 zitten en alleen op de 3e (Fatbike salsa tita) deze 4-pots remmen.
Maar als er iemand in de buurt van Boxtel hobby heeft om deze na te lopen/reviseren/reinigen dan laat het gerust weten.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5496
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Zorg ervoor dat alle lucht achter je pistons weg is, vergeet dus ook niet je zuigers af en toe volledig in te drukken tijdens onluchten én voordat je de topcap er weer op doet. Centreren op het oog, paar keer knijpen (neem aan dat je zuigers dan allemaal naar buiten komen). Vervolgens nog een keer boutjes los om 100% te centreren.skidje schreef: ↑vr 28 juni 2019, 13:55 Heb ook dezelfde vervelende ervaring met deze 4-pots rem van Hope.
Die 4 cilinders komen er niet goed uit (evenwijdig aan elkaar.)
Alles al geprobeerd.
Zal YT eens checken voor reinigen/revisie. Heb op 3 fietsen hope x2 zitten en alleen op de 3e (Fatbike salsa tita) deze 4-pots remmen.
Maar als er iemand in de buurt van Boxtel hobby heeft om deze na te lopen/reviseren/reinigen dan laat het gerust weten.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
Mja in mijn geval had Sama gelijk en was het gewoon overbodig perfectionisme van mijn kant. Onder belasting / in de praktijk was er geen probleem. Zonder blokken komen de pistons niet gelijk. Het aanlopen loste zichzelf na 1 echte afdaling op en de remmen doen het superstrak
Waar woke is, is vuur
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29963
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
De oliedruk achter de pistons is exact gelijk, maar de wrijving vd seals niet, dus er is altijd ietsjes verschil.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.