Fox Float 34 en snelle (brake)bumps

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het gaat me niet om de tijden hoor, die houd ik niet eens bij.
Maar wel om zoveel mogelijk flow te krijgen/houden, die wordt nu wel een beetje onderbroken bij het aanrijden van bijvoorbeeld die HS-bocht en op sommige stukjes van de Snakerun. Op dat stuk naar die Tarzanbocht toe kun je die flow wel lekker vasthouden

De vork stond nog afgesteld vanuit de Banshee, onderweg heb ik er iets lucht uitgelaten en verschillende standen van de rebound geprobeerd (van open tot drie clicks).

Maar wat ik al zei, er zal rijtechnisch ook nog best wat te winnen zijn.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik doelde in dat opzicht ook niet op de tijden, alleen dat het best zou kunnen dat die starre fiets een paar seconden op de remhobbels verliest en dat dubbel en dwars weer goed maakt door volle bak te gaan op de punten waar dat wel kan.


Maar dat is typisch zo een bocht die je eigenlijk 20x achter elkaar moet nemen om de snelheid behoorlijk omhoog te krijgen. Natuurlijk moet je wel je lijn kunnen rijden en een goede vork gaat zeker helpen die lijn makkelijker te vinden. Maar stevig je stuur in de juiste richting dwingen gaat nog meer helpen.
Ondanks dat mijn vering aardig tot zeer goed afgesteld staat (ja, er zit een behoorlijk verschil tussen de diverse vorken die ik rijd, verschillen die je er met externe knoppen niet uit kunt halen!) heb ik niet het idee dat het iets meer hobbelen met de 'aardig' afgestelde vork echt de beperking is. Of dus andersom, op de beste vork dat de extra rust zorgt dat ik de lijn beter kan pakken. Mijn lijn is gewoon fout.

Bij de remknippen bij de afdaling voor de kombocht in de buurt van/richting 't Berghuis, daar merk ik inderdaad wel dat de rust vooraan zorgt dat ik me volledig op de kom focussen kan.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Zal ik mijn 2cts ook eens toevoegen :) Wel een beetje mosterd na de maaltijd, maar een soortgelijk gevoel heb ik ook met mijn 2013 Fox CTD. Daarvan is bekend dat de luchtveer ernstig sub-optimaal is. Ik heb er een Avalanche demper ingezet, maar het gevoel bleef. Dus ik vermoed dat het bij jou ook niet in de demper zit, maar in de luchtveer, of in de verkanting van de vork. Of je rijdt tegen de limiet van je hardtail aan, wat Lars zegt. Ik zou eens een rebuild van de luchtveer proberen, en dan iets van slick honey ofzo gebruiken. Aan verkanting doe je weinig helaas. Op mijn CTD heb ik een air spring upgrade gekocht (gelijk aan de NA spring van de Fox 36), en vervolgens nog een MRP dual-air ventiel zodat ik nog 1 seal kon uitsluiten. Ik moet zeggen dat ik daarop nog niet gefietst heb, maar zo los voelt de vork beter aan dan het origineel.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

CTD had een aantal series die gewoon echt ruk waren.
Ik weet dat Sabma daarom op aanvraag een ombouw naar RLC deed als garantie.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 17 juni 2019, 16:01 CTD had een aantal series die gewoon echt ruk waren.
Ik weet dat Sabma daarom op aanvraag een ombouw naar RLC deed als garantie.
Ja, maar het probleem zit aan de lucht kant niet de demper. De demper was ook minder goed, maar dat starre-vork gevoel bij korte hobbeltjes kwam bij mij van de lucht kant.
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Lars TB schreef: ma 17 juni 2019, 13:12 ..de rust vooraan zorgt dat ik me volledig op de kom focussen kan.
Dus je hebt wel Strava? :winkie:
'BUILT not Bought '
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Herman de Biker schreef: ma 17 juni 2019, 16:19
Lars TB schreef: ma 17 juni 2019, 13:12 ..de rust vooraan zorgt dat ik me volledig op de kom focussen kan.
Dus je hebt wel Strava? :winkie:
Built in Strava!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik dacht ook dat de kom bochten in de route bedoeld waren om...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 17 juni 2019, 18:09 Ik dacht ook dat de kom bochten in de route bedoeld waren om...
Ah, nu valt het kwartje... :lol:



Goeie grap Herman! :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Herman de Biker schreef: ma 13 mei 2019, 12:14 Bla bla heel verhaal ;-)

Conclusie voorlopig:
Nog wat meer bla ;-)

Het blijft gewoon een raar vorkje waar nog iets mee gedaan moet worden..
Dus ik ga dit topic nog eens helemaal doorlezen en wacht af waar BikeSuspension mee komt, dan de knoop doorhakken wat er evt aan getuned gaat worden :)
En heb je hem nog laten tunen?
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Ook dat is bij blabla gebleven :)
'BUILT not Bought '
Plaats reactie