Rockshox TK30 GOLD demper lekt intern

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

wpee schreef: do 21 maart 2019, 20:58
Lars TB schreef: do 21 maart 2019, 18:26 Dit is zelfs voor zo een eenvoudige vork niet echt acceptabel... .
Hoe bedoel je? Te veel slijtage ?
Ik heb dit ook nooit zo gezien bij andere MTB fietsen, maar ik moet er ook eerlijk bij zeggen dat ik de MTB ook overal doorheen trek. Aleen als regen van boven komt vertrek ik niet, maar als het gaat regenen onderweg ja dan moet je wel door. Ook als het nog nat is dan vertek ik gewoon. Dus deze vork heeft wel veel water en zand gezien.
Echt niet gespaard en gebruikt waar een MTB voor is.
Precies, teveel slijtage. In te korte tijd.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Ja maar daar doe ik nu niets meer aan.
Garantie is het allang niet meer.

Ik had wellicht meer/vaker kunnen onderhouden (vaker "doorsmeren": foampjes in ieder geval vaker in-olien en vet aan de bussen doen). Ik heb afgelopen jaar met injectiespuit al olie langs de afdichting gespoten maar dat helpt schijnbaar niets (eerst prikkertje ertussen friemelen, dan stompe naald). Die coating is er afgelopen winter vanaf gevlogen en daarna kom je op het zachte alu.

Canyon AL 5.9 van 1 jan 2015
Nieuwe vork RockShox RECON GOLD kost ongeveer 225 euro online.
Binnenkort nieuwe groep op en nieuwe SPD pedalen, samen 100 euro online.
Volgend jaar misschien XT 10- speed achterderrie, heeft iets speling op de as. 50 euro
Zit ik al op 375 euro.
hmm
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Foto gezien, deze vork is op.
Nieuwe uitzoeken kan ook heel leuk zijn.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Die prikker methode is ook waardeloos. Onderste vorkpoten eraf. Kijken of de foamringen nog voldoende olie hebben/nat zijn, zo nee drenken in een badje olie, de keerringen invetten en daarna de vorkpoten er terug op. Als de vorkpoten halfweg - 3/4 erop zijn, nog even +/-10cc (kijk exacte hoeveelheid na in de manual voor de specifieke vork) olie in de poten. Daarna poten terug vastzetten.
Als je dit enkele keren gedaan hebt is het een werkje van niks. Dit zorgt er voor dat alles degelijk gesmeerd is en de vork bijgevolg doet wat die moet doen.
Plaats reactie