Fox voorvork (opgelost!)

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
BaD RiDeR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: do 16 september 2010, 15:26
Mijn mountainbike: Cube Reaction Custom/Cube ams 100 carb.

Goedemiddag Medeleden,

weet iemand van jullie hoe je precies het bouwjaar van een Fox voorvork kan achterhalen?
Ik heb het probleem dat mijn voorvork na een oliewissel niet meer dan 9cm uit gaat ipv 10cm.


Alvast dank!
Laatst gewijzigd door BaD RiDeR op di 12 maart 2019, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Where the road ends The ride begins
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike

Op deze pagina kun je een code invoeren die ergens op je vork staat. Dan krijg je volgens mij ook het jaartal te zien.
"This species has amused itself to death"
BaD RiDeR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: do 16 september 2010, 15:26
Mijn mountainbike: Cube Reaction Custom/Cube ams 100 carb.

Ik ga zo gelijk even kijken, super bedankt!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Where the road ends The ride begins
thijsgillijns
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: do 15 januari 2015, 21:16
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF pro race 2019

Als je straks een keer een goed rondje hebt gereden komt die ene cm ook weer terug. Waarschijnlijk zit er nu wat meer druk aan de negatieve zijde van de zuiger in je luchtveer kamer. Komt van zelf weer goed.

Gr Thijs.
Canyon Neuron CF9 2022
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

thijsgillijns schreef: zo 10 maart 2019, 10:33 Als je straks een keer een goed rondje hebt gereden komt die ene cm ook weer terug. Waarschijnlijk zit er nu wat meer druk aan de negatieve zijde van de zuiger in je luchtveer kamer. Komt van zelf weer goed.

Gr Thijs.
Als dit idd het probleem is kun je ook met een tierip langs de binnenpoot onder de seals komen om de druk te fixen. Staan veel filmpjes van op yt
BaD RiDeR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: do 16 september 2010, 15:26
Mijn mountainbike: Cube Reaction Custom/Cube ams 100 carb.

De druk is nu weer goed, gelukkig had ik de juiste hoeveelheid olie gebruikt, in principe klopt alles nu weer en de vork veert weer top :-q

Bedankt voor de reacties!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Where the road ends The ride begins
Plaats reactie