Nieuwe auto komt eraan, beste mtb transportmogelijkheid?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 898
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ik ben het met je eens Marco, Audi is gewoon echt rommel. DSG bakken (elke VAG), 1.8/2.0 TFSI problemen, algehele bouwkwaliteit. Zielloos merk, ook qua rijden. Maar ja, er zijn schijnbaar toch veel liefhebbers van een VW rebadge.

Maar goed, als het een huurauto is zou ik hem gewoon achterin proppen op een of andere manier.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dennisvdb schreef: za 2 maart 2019, 07:57 Ik ben het met je eens Marco, Audi is gewoon echt rommel. DSG bakken (elke VAG), 1.8/2.0 TFSI problemen, algehele bouwkwaliteit. Zielloos merk, ook qua rijden. Maar ja, er zijn schijnbaar toch veel liefhebbers van een VW rebadge.

Maar goed, als het een huurauto is zou ik hem gewoon achterin proppen op een of andere manier.
Vorsprung durch Technik...
Jaja, de wet vd remmende voorsprong, zullen ze bedoelen :winkie:
Te veel, te snel geinnoveerd, en natuurlijk te goedkoop uitgevoerd/ingekocht.

Maar we zullen het weer over fietsen hebben.

Gooi die fiets maar achterin, met €600 bijtelling heb je het recht de achterbak vies te maken ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
gertjant
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1318
Lid geworden op: ma 9 januari 2006, 21:37
Mijn mountainbike: Midden van het land

Op mijn plug-in hybrid mocht van de fiscus geen trekhaak zonder de lage bijtelling te verliezen. Dus doe het nu 3,5 jaar met dwarsdragers van de fabrikant i.c.m. een Thule dakdrager. Ik vind het geen succes. Fiets op dak zetten is behelpen, zeker omdat mijn fietsen meestal net op het gootje passen (maatje XXL). Zelfs met fiets eraf veel windgeruis. Ik zou voor een aftermarket setje gaan, als je dat er na afloop van de lease er weer onderuit haalt ben je waarschijnlijk onder de EUR 500 klaar, bij 30 maanden looptijd van de lease is dat 15 euro per maand.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Ik snap overigens niet dat je er geen trekhaak op heb gedaan. Dat kost je maar een tientje per maand extra.

Als je een A5 van de baas krijgt dan moet dat er ook nog wel vanaf kunnen.
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

japie carbon schreef: za 2 maart 2019, 20:37 Ik snap overigens niet dat je er geen trekhaak op heb gedaan. Dat kost je maar een tientje per maand extra.

Als je een A5 van de baas krijgt dan moet dat er ook nog wel vanaf kunnen.

Hoe weet jij dat het maar een tientje per maand kost? Bijvoorbeeld bij mijn autoregeling moest ik het gewoon zelf in 1x betalen als er een trekhaak op moest. Zo gaat elke werkgever er weer anders mee om.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Begint een beetje als de kift te klinken heren. De keuze voor géén trekhaak is al gemaakt, de keuze voor de Audi ook. Blijft over een keuze voor een setje dakdragers :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Ik gebruik originele Audi dakdragers met T profiel. Daar op een mont blanc barracuda fietsdrager. Fiets staat erg stevig en makkelijk te bevestigen mbv het T profiel. Mijn 2,4 conti Mountainking banden passen precies in de “gleuf”
iblauw
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 30 augustus 2013, 11:45
Mijn mountainbike: Cube LTD met XT + div mods en voor op het asfalt een Sensa Giulia Di2

Xfries schreef: zo 3 maart 2019, 09:52
japie carbon schreef: za 2 maart 2019, 20:37 Ik snap overigens niet dat je er geen trekhaak op heb gedaan. Dat kost je maar een tientje per maand extra.

Als je een A5 van de baas krijgt dan moet dat er ook nog wel vanaf kunnen.

Hoe weet jij dat het maar een tientje per maand kost? Bijvoorbeeld bij mijn autoregeling moest ik het gewoon zelf in 1x betalen als er een trekhaak op moest. Zo gaat elke werkgever er weer anders mee om.

Inderdaad, dat... moet de trekhaak in 1x zelf aftikken. Ok, als ik geen automaat, S-Line, assistentiepakket of MMI plus besteld had dan had de haak bij het leasebudget ingekund. Maar dat waren zaken die ik liever heb dan een trekhaak. Voor die zaken heb ik het er wel voor over om m’n fiets af en toe op het dak te tillen. Zelf achteraf kopen, ja zou kunnen. Maar wil eigenlijk ook een nieuwe fiets. De dealer betaalt de dakdragers voor me dus enkel een thule fietsenhouder kopen en dan m’n gewenste opties op de auto én een nieuwe fiets vond ik aantrekkelijker. Verder rij ik maar kleine stukjes met m’n fiets aan/op de auto. Meestal fiets ik in de buurt van m’n huis en ca. 2x per maand wil ik eens naar een andere mtb route 30-40km verderop. Dan is een trekhaak gewoon te duur en kan ik met m’n 1,95m best af en toe een lichte hardtail op het dak tillen.
iblauw
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 30 augustus 2013, 11:45
Mijn mountainbike: Cube LTD met XT + div mods en voor op het asfalt een Sensa Giulia Di2

Toch wel bizar eigenlijk als je vraagt naar welk merk een goede/makkelijke dakdrager en fietsenhouder verkoopt, dit ontaardt in een discussie over of ik geld heb voor een trekhaak omdat ik zo’n “dure” auto bestel of bij kan tellen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Trek het je niet aan. Volgens mij heeft niemand op dit forum iets te klagen zolang we onze centjes aan luxeartikelen zoals auto's, MTB's en trekhaken of dakdragers kunnen besteden!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1006
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

iblauw schreef: zo 3 maart 2019, 11:59 Toch wel bizar eigenlijk als je vraagt naar welk merk een goede/makkelijke dakdrager en fietsenhouder verkoopt, dit ontaardt in een discussie over of ik geld heb voor een trekhaak omdat ik zo’n “dure” auto bestel of bij kan tellen.
Da's een kenmerk van een forum, 95% is min of meer off-topic. In dit geval is er vrij veel kift inderdaad.

In je startbericht geef je aan dat je keuze op dakdrager is gevallen en je vraagt om ervaringen van anderen omdat je bang bent voor gepiel.

Jouw auto heeft een glad dak. Om hun moverende redenen hebben de ontwerpers niet gekozen voor een voorbereiding voor dakdragers. Ik heb geen ervaring met de A5 maar wel met andere auto's met gladde daken. Je bent gebonden aan dragers die om de deurlijsten knellen. Die brengen vrees ik nu eenmaal wat gepiel met zich mee. Thule heeft een systeem waarbij in ieder geval de inbussleutel een handvatje heeft.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
Viperteam
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 24 januari 2018, 15:56
Mijn mountainbike: Orbea Alma M25 - 2020

Orbea Alma M25- 2020
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Ik lees met veel belangstelling dit topic en zit met hetzelfde luxe probleem.

Sinds februari een nieuwe werkgever met als lease auto een passat variant uit 2017 zonder trekhaak.
Moet het contract uitdienen en zit in dubio: trekhaak of dakdragers.

Als windsurfer heb ik zo'n beetje alle dakdragersystemen wel verzameld, dacht ik

En ja hoor weer een aanpassing van de dakrail....
Iemand ervaring met een universele set die je op alle railsystemen kunt gebruiken?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je fiets past achter in, maar die mast....
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5581
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 3 maart 2019, 15:31 Je fiets past achter in, maar die mast....

Is die er niet net zoals een dropper?

:-D
Plaats reactie