CUBE ZX20, 32H, Disc tubeless
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29966
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Prima, dat gaat goed komen.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Nadat ik gisterochtend beide wielen heb bij kunnen vullen tot het aantal ml vloeistof wat het in eerste instantie had moeten zijn kon ik gisterochtend een mooie testrit maken. Ik merkte wel verschil waar ik vooraf nogal nuchter over was!
erg blij met de upgrade en voor de hulp in dit topic!
erg blij met de upgrade en voor de hulp in dit topic!
Hallo,
Ik was benieuwd hoe je er achter bent gekomen dat je velgen TL ready zijn.
Ik heb een Cube Attention SL 2018 met ook de Alex rims ZX20 velgen.
Kon op de velgen als op het web nergens vinden dat ze TL ready zijn. Ook mij FM zijn zei van niet.
Hoor graag hoe je er achter bent gekomen en of je banden nog steeds hard zijn;-)
Groet Rob
Ik was benieuwd hoe je er achter bent gekomen dat je velgen TL ready zijn.
Ik heb een Cube Attention SL 2018 met ook de Alex rims ZX20 velgen.
Kon op de velgen als op het web nergens vinden dat ze TL ready zijn. Ook mij FM zijn zei van niet.
Hoor graag hoe je er achter bent gekomen en of je banden nog steeds hard zijn;-)
Groet Rob
Alle velgen zijn tubeless-ready. Alleen gaat het bij de ene velg een stuk makkelijker dan bij de andere velg. Maar er is genoeg spul wat door de fabrikant als TR-ready aangeprezen wordt, dat extreem moeilijk TL te maken is.Rob90Cube schreef: ↑wo 13 maart 2019, 11:52 Hallo,
Ik was benieuwd hoe je er achter bent gekomen dat je velgen TL ready zijn.
Ik heb een Cube Attention SL 2018 met ook de Alex rims ZX20 velgen.
Kon op de velgen als op het web nergens vinden dat ze TL ready zijn. Ook mij FM zijn zei van niet.
Hoor graag hoe je er achter bent gekomen en of je banden nog steeds hard zijn;-)
Groet Rob
Meestal een kwestie van een paar lagen extra tape en een compressor gebruiken, dan lukt het vrijwel altijd.
Maar een setje andere wielen met lichtere en vooral bredere velgen gaat stukken meer voordeel brengen dan deze setup tubeless maken
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- Prulleman
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1946
- Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
- Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
- Contacteer:
Meer wat voor banden je normaal gesproken erop zet (wat weer afhankelijk is wat je met je bike doet).
Brede banden vallen beter op brede velgen, maar ook "normale" banden (zeg maar waar de gemiddelde xc fiets mee uit de fabriek komt: 2.25") vallen mooier op een 25mm velg dan op een 21mm velg. Je hebt wat meer volume, waardoor je lager in druk kan zonder doorslaan of dat je band van je velg rolt als je hard door de bocht gaat.
Dus eigenlijk is een 25-30mm velg eigenlijk altijd een upgrade tov smallere stock velgen, tenzij je echt smalle banden gebruikt. (maar dan ga je meer naar gravel banden)
Ik heb een 29er met Alexrims24. Ik heb tubeless banden gekocht. Ventiel vervangen, getapet maar op het zicht sluiten ze niet aan de velgrand. Is dat met nieuwe banden zo? Is het een kwestie van een compressor erop en volhouden maar?
- Prulleman
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1946
- Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
- Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
- Contacteer:
De meeste velgen kunnen niet meer dan 4 bar aan. Nu zullen ze niet gelijk kapot gaan als je er niet op fietst, maar meer zou niet nodig moeten zijn om de band in de velgrand te laten ploppen. Als dit bij 4 bar nog niet gelukt is zou ik met zeepsop aan de slag gaan. Als dat niet lukt misschien met een binnenband op zijn plek duwen (welke je daarna weer kan verwijderen, maar je band is dan wellicht wat opgerekt)
Je omschrijving is wat onduidelijk. Zitten de banden dan al gevuld met lucht min of meer op hun plaats? In dat geval inderdaad zeepsop en wt wrikken.
Zit er nog geen lucht en wil die er niet in, dan zou een compressor uitkomst kunnen bieden. Maar waarschijnlijk moet er wat meer tape in om de boel beter af te sluiten, zie ook een aantal berichten terug (hierboven).
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"