Probleempje met mijn vermogensmeter.

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

Goeienavond.

Zoals de titel het al zegt zit ik met een probleempje. In december heb ik een Rotor powermeter aangeschaft omdat ik iets gerichter wil gaan trainen richting de salzgammergut trophy en alles wat ervoor komt.
Toen ik hem kocht reed ik hem in combinatie met een Garmin 1000 maar die is helaas overleden dus heb ik een Garmin 1030 gekocht.
De kalibratie waarden zijn steeds hetzelfde alleen met de 1030 geeft die waardes aan die nu twee keer zo hoog zijn. Ik maak wel stappen met trainen maar in een keer waardes die twee keer zo hoog zijn is niet echt geloofwaardig.
Ben al aan het googlen gegaan maar kan er totaal niks over vinden waar het aan kan liggen.

Dus wie weet of denkt te weten waar het misschien aan kan liggen. Ik heb hem ook al meerdere keren gekalibreerd met de Rotor software en heb er ook al een nieuwe firmware er over heen gegooid. Maar niks heeft geholpen.

Alvast bedankt, Gerdo.
Dus zak maar zegge
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Denkt je Rotor (of je Garmin) per ongeluk dat 't een eenzijdige vermogensmeter is?
Everybody bought a new bike!
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

asphaltdude schreef: do 7 februari 2019, 23:45 Denkt je Rotor (of je Garmin) per ongeluk dat 't een eenzijdige vermogensmeter is?
Het is een eenzijdige meter het is de inpower en niet de 2inpower. Dan zal het probleem misschien in de Garmin zitten.
Morgen maar eens de instellingen veranderen. Ik had namelijk wel dezelfde instellingen als op de 1000.
Mocht het zo simpel probleem zijn voel ik me nu knap onnozel. Hahaha
Dus zak maar zegge
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

Gevonden. De Rotor maakte verbinding met het bleutooth netwerk. Ik moest hem handmatig invoeren zodat hij op het ant+ netwerk komt te zitten.
Nu lijkt het goed te werken. Handleidingen goed doorlezen is nog nooit mijn sterkste kant geweest. Hahaha
Dus zak maar zegge
Plaats reactie