Ervaring sram remblokken.

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

ook gedacht aan een Bleeding Edge tool? Of heb je de oudere Guides?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Welja , hij heeft pas €150 materiaal aan deze remmen uitgegeven, dat kan er ook nog wel bij :bier:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

ThaSingleTrackMastah schreef: do 14 februari 2019, 18:07 Welja , hij heeft pas €150 materiaal aan deze remmen uitgegeven, dat kan er ook nog wel bij :bier:
Hahahahaha. Ze zien me aankomen thuis. Nee ik heb de oudere guides. Ik hoop dat het hiermee opgelost is.. zo niet dan andere voorrem.. wel guide r of rs want ik heb nog voor drie jaar remblokken.

Ik zit nog steeds te wachten op mijn bleed kit, daarna doe ik weer een update.

Doe ik ondertussen even een ander topic openen 😀
Omdraaien kan altijd nog!
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Nou daar zijn we weer. Ik heb de voorrem ontlucht. Met de lucht die er in zat kan ik een week onder water verblijven. De vloeistof was ook helemaal oranje.. ik heb 120 ml sram dot 5.1 nodig gehad om de boel weer te fiksen. Dus heel t potje leeg in alleen de voorrem. Nu nieuw potje kopen voor de achterrem..

In elk geval ook een nieuwe schijf en nieuwe blokken gestoken en alles is verholpen.. hij remt weer volop, en hij is nog niet eens volledig ingeremd.

Greetz.
Omdraaien kan altijd nog!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je mag ook DOT 5.1 uit de automaterialen handel gebruiken. Sneller en goedkoper.
En als je een fles koop die goed afsluitbaar is kan je het gerust bewaren tot de volgende keer.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 24 februari 2019, 19:33 Je mag ook DOT 5.1 uit de automaterialen handel gebruiken. Sneller en goedkoper.
En als je een fles koop die goed afsluitbaar is kan je het gerust bewaren tot de volgende keer.
Oooh dot 5.1 is gewoon universeel dan. Ik ben nog niet zo thuis in al die vloeistoffen.. maar dat zal vast wel wat geld schelen ja. Bedankt voor de tip!
Omdraaien kan altijd nog!
Plaats reactie