Tire inserts als stootlekbescherming, ervaringen marathon/XC? Pepi’s Noodle?
-
- Extreme Biker
- Berichten: 686
- Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
- Mijn mountainbike: Wordt gebruikt
Zo, net een band er om gelegd waar ik een cushcore over de velg had gedaan. Die cushcore zat er zo om, maar vervolgens die band......... man man man.. Zorg voor goede bandenlichters en wat zeepsop... Bij mij brak één bandenlichter af en weet nu ook dat veel bandenlichters oplichters zijn, want het plastic is zo buigzaam als het maar kan. Troep dus. Uiteindelijk met behulp van mijn zoontje en zijn vriendje de band er om kunnen krijgen. Ben heel benieuwd verder.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10365
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
.... en ze liggen alweer een maand op zolder. Wilde snel weer kunnen rijden nadat ik mijn nieuwe wiel had teruggekregen, nou, not...
De nieuw-model roze noodle voelde als 27,5” (was 29”), lag zo in de 25mm carbonnen DT velg, maar kreeg de Wolfpack er vervolgens met geen mogelijkheid op. Die was al langer in gebruik en is normaal heel simpel tubeless te krijgen.
Ook 2 extra handen hielpen niet.
De noodle heeft 0 speling, ligt erg strak. Dus de rand van de buitenband komt niet ‘om’ de noodle heen?
Ben toen maar snel gewoon tubeless gaan fietsen.
Nieuwe poging wagen voor ik de bergen in ga tzt. Wie weet, als het warmer is en alles wat meer oprekt en plooit.
De nieuw-model roze noodle voelde als 27,5” (was 29”), lag zo in de 25mm carbonnen DT velg, maar kreeg de Wolfpack er vervolgens met geen mogelijkheid op. Die was al langer in gebruik en is normaal heel simpel tubeless te krijgen.
Ook 2 extra handen hielpen niet.
De noodle heeft 0 speling, ligt erg strak. Dus de rand van de buitenband komt niet ‘om’ de noodle heen?
Ben toen maar snel gewoon tubeless gaan fietsen.
Nieuwe poging wagen voor ik de bergen in ga tzt. Wie weet, als het warmer is en alles wat meer oprekt en plooit.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
-
- Moderator
- Berichten: 16709
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Wat is de gedachte achter die prijsstellingen van tire inserts eigenlijk... we zullen eens kijken hoe gek we ze kunnen krijgen?
Prijzen van vijf tientjes tot ver over de honderd euro voor twee stukken schuimrubber
Geen wonder dat mtb-spullen zo duur zijn geworden, als mensen bereid zijn zich met open ogen zo op te laten lichten
(nou, kom maar op met het rechtpraten van die prijzen want dat gaat natuurlijk wel gebeuren...)
Prijzen van vijf tientjes tot ver over de honderd euro voor twee stukken schuimrubber
Geen wonder dat mtb-spullen zo duur zijn geworden, als mensen bereid zijn zich met open ogen zo op te laten lichten
(nou, kom maar op met het rechtpraten van die prijzen want dat gaat natuurlijk wel gebeuren...)
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
aurelius schreef: ↑di 16 februari 2021, 09:59 .... en ze liggen alweer een maand op zolder. Wilde snel weer kunnen rijden nadat ik mijn nieuwe wiel had teruggekregen, nou, not...
De nieuw-model roze noodle voelde als 27,5” (was 29”), lag zo in de 25mm carbonnen DT velg, maar kreeg de Wolfpack er vervolgens met geen mogelijkheid op. Die was al langer in gebruik en is normaal heel simpel tubeless te krijgen.
Ook 2 extra handen hielpen niet.
De noodle heeft 0 speling, ligt erg strak. Dus de rand van de buitenband komt niet ‘om’ de noodle heen?
Ben toen maar snel gewoon tubeless gaan fietsen.
Nieuwe poging wagen voor ik de bergen in ga tzt. Wie weet, als het warmer is en alles wat meer oprekt en plooit.
Thanks voor deze update ! Zo te lezen is het precies hetzelfde euvel wat mijn FM destijds ook tegen mij vertelde, de banden zijn er (bijna) met geen mogelijkheid op te krijgen. Zij zijn er mede daarom ook mee gestopt om deze te leveren.
- Erwin25
- Mountainbike Junk
- Berichten: 206
- Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
- Mijn mountainbike: fietst wel goed
Dat geldt toch voor alles. Dat veel dingen erg veel kosten, meer dan het ons waard lijkt.
Ik heb wel eens van iemand gehoord dat diegene een E-MTB had gekocht voor meer dan 2500,- terwijl zo'n fiets aan onderdelen misschien 1000,- kost.
Wat een oplichter die fietsenmaker die hem leverde ?
Wat een gek dat die liefhebber dat ervoor betaalde?
Sommige dingen kosten meer geld dan ze ogenschijnlijk mogen kosten.
Stel je eisen bij of probeer zo te werken dat dure dingen niet meer duur zijn. Leeft denk ik een stuk makkelijker om niet steeds naar prijzen te hoeven kijken.
Ik rij met een set Cush Cores. De duurste inserts. Had ik gewoon zin in. Ik kijk altijd naar wat het meer kost t.o.v. de goedkopere alternatieven die meestal niet echt goedkoper zijn doordat omdat kwaliteit minder is.
De veel kostende ( niet persé dure) Cush Core inserts zijn fijne dingen die mij een gevoel van veiligheid geven. Ben er erg tevreden over en snap de meerprijs van deze dingen t.o.v. de goedkoper lijkende alternatieven.
Die Euro 159,- ben ik snel vergeten, de tevredenheid over de Cush Cores ervaar ik elke fietsrit weer. Misschien wel jaren lang.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29834
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ja, flesjes smeermiddel die met gemak 200 euro per liter kosten, sealant van 30 euro per liter is dan nog een koopje...kermit schreef: ↑di 16 februari 2021, 10:06 Wat is de gedachte achter die prijsstellingen van tire inserts eigenlijk... we zullen eens kijken hoe gek we ze kunnen krijgen?
Prijzen van vijf tientjes tot ver over de honderd euro voor twee stukken schuimrubber
Geen wonder dat mtb-spullen zo duur zijn geworden, als mensen bereid zijn zich met open ogen zo op te laten lichten
(nou, kom maar op met het rechtpraten van die prijzen want dat gaat natuurlijk wel gebeuren...)
De fietser betaald graag voor een goed gevoel, en de fietsenmaker helpt hem graag.
Dat is precies de reden dat ik zelf aan de slag ben gegaan met poolnoodles.
Voor een dikke AM band heb ik de halve noodle doorsnede gebruikt, voor een XC band is 1/3 of 1/4 wel genoeg.
Ik leg de noodle er in zoals je een biba er in legt. Eerst de ene kant van de band, dan de insert en dan de andere kant vd band.
Tussendoor nog een scheut latex erbij.
Rij er nu een half jaar mee. Geen probleem.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- RaMoNNeKe
- Pro Biker
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
- Mijn mountainbike: is geel
Je hoort vaak dat inserts van een "bepaald" materiaal, de latex opzuigen en je dus eigenlijk minder/niet meer beschermen tegen kleine gaatjes.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑di 16 februari 2021, 12:58Ja, flesjes smeermiddel die met gemak 200 euro per liter kosten, sealant van 30 euro per liter is dan nog een koopje...kermit schreef: ↑di 16 februari 2021, 10:06 Wat is de gedachte achter die prijsstellingen van tire inserts eigenlijk... we zullen eens kijken hoe gek we ze kunnen krijgen?
Prijzen van vijf tientjes tot ver over de honderd euro voor twee stukken schuimrubber
Geen wonder dat mtb-spullen zo duur zijn geworden, als mensen bereid zijn zich met open ogen zo op te laten lichten
(nou, kom maar op met het rechtpraten van die prijzen want dat gaat natuurlijk wel gebeuren...)
De fietser betaald graag voor een goed gevoel, en de fietsenmaker helpt hem graag.
Dat is precies de reden dat ik zelf aan de slag ben gegaan met poolnoodles.
Voor een dikke AM band heb ik de halve noodle doorsnede gebruikt, voor een XC band is 1/3 of 1/4 wel genoeg.
Ik leg de noodle er in zoals je een biba er in legt. Eerst de ene kant van de band, dan de insert en dan de andere kant vd band.
Tussendoor nog een scheut latex erbij.
Rij er nu een half jaar mee. Geen probleem.
Hoe gaat dat met die van jou TSTM?
Ride a bike!
Ik heb er geen verstand, dus als 'beste stuurman op de wal'; moet je bij de dingen niet je band er aan 1 kant opleggen, die noodle erop en dan de andere kant van de band pas? Een beetje zoals je met een biba doet?aurelius schreef: ↑di 16 februari 2021, 09:59 .... en ze liggen alweer een maand op zolder. Wilde snel weer kunnen rijden nadat ik mijn nieuwe wiel had teruggekregen, nou, not...
De nieuw-model roze noodle voelde als 27,5” (was 29”), lag zo in de 25mm carbonnen DT velg, maar kreeg de Wolfpack er vervolgens met geen mogelijkheid op. Die was al langer in gebruik en is normaal heel simpel tubeless te krijgen.
Ook 2 extra handen hielpen niet.
De noodle heeft 0 speling, ligt erg strak. Dus de rand van de buitenband komt niet ‘om’ de noodle heen?
Ben toen maar snel gewoon tubeless gaan fietsen.
Nieuwe poging wagen voor ik de bergen in ga tzt. Wie weet, als het warmer is en alles wat meer oprekt en plooit.
Als ik trouwens een band heb die echt niet makkelijk op de velg gaat, gebruik ik een vulplaatje uit de bouw (timmermannen gebruiken dat vaak om bv plafonds mooi waterpas te maken). Die dingen zijn veel harder dan de gemiddelde rubberen bandenlichter.
-
- Moderator
- Berichten: 16709
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Dan wel oppassen dat je velg het nog aankan, dun alu kun je makkelijk buigen en dun carbon wellicht zelfs breken...
@Erwin, ik begrijp dat er veel zaken duur zijn, wellicht "te duur". De tijd dat verkoopprijzen nog enigzins in verhouding tot productiekosten stonden zijn helaas voorbij, morele grenzen bestaan alleen in de fantasie van idealisten zoals ik, en uit elke scheet zoveel mogelijk geld trekken is de norm. Jammer.
Maar er zijn verschillende gradaties van "te duur", en bij twee reepjes schuimrubber van 150 euro is mijn grens al lang en breed getrokken. Voor duidelijk minder geld heb ik al een goede velg...
Volgens mij zijn inserts alleen maar nodig als je of serieus ruig over de keien gaat knotsen, of met te lichte bandjes rijdt voor wat je doet. Beide situaties zijn op mij niet van toepassing. Ik heb dan ook nog nooit een velg kapot gereden en durf de gok wel aan dat dat zo blijft
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- Erwin25
- Mountainbike Junk
- Berichten: 206
- Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
- Mijn mountainbike: fietst wel goed
@Kermit, ik kan begrijpen dat de Cush Cores veel moeten kosten, ik gok een niet al te grote oplage en hoge ontwikkeling en productie kosten waarbij de prijs erg hoog wordt. Zou kunnen dat dit zo is.
Ik werk zelf ook met onderdelen met kleine oplage en soms laat ik zelf onderdelen maken en betaal per stuk gerekend erg veel. Ook ontwerp en ontwikkelingsuren moeten betaald worden. Soms betaal ik daardoor absurde bedragen voor iets wat het helemaal niet waard lijkt te zijn.
Ik koos voor Cush Cores omdat met wortels en springen soms de band de velg raakte. Ik zie het als een soort verzekering, ik heb op die manier het maximale gedaan om velgschade te voorkomen. Ik geef dus wat geld uit en hoop daardoor de kans kleiner te maken om later heel veel geld te moeten uitgeven.
Kalmer aan doen met fietsen doe ik niet. Want dan sta ik stil.
Hogere bandenspanning liever ook niet.
Ik werk zelf ook met onderdelen met kleine oplage en soms laat ik zelf onderdelen maken en betaal per stuk gerekend erg veel. Ook ontwerp en ontwikkelingsuren moeten betaald worden. Soms betaal ik daardoor absurde bedragen voor iets wat het helemaal niet waard lijkt te zijn.
Ik koos voor Cush Cores omdat met wortels en springen soms de band de velg raakte. Ik zie het als een soort verzekering, ik heb op die manier het maximale gedaan om velgschade te voorkomen. Ik geef dus wat geld uit en hoop daardoor de kans kleiner te maken om later heel veel geld te moeten uitgeven.
Kalmer aan doen met fietsen doe ik niet. Want dan sta ik stil.
Hogere bandenspanning liever ook niet.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29834
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Poolnoodles zijn van gesloten schuim.
Ze zijn gemaakt om te drijven, zuigen dus geen water op, en ook geen latex.
Ze zijn licht. Een 27.5x2.8 exemplaar weegt 75g.
En zo'n noodle kost maar een paar euro, dus wat let je?
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Klopt... dat is het altijd. Het zure is vooral dat ik me soms wel afvraag als het thuis al ontzettend moeilijk gaat of het dan onderweg tegen het einde van de dag met vermoeidheid uberhaupt wel zou lukken.
Een insert is voor mij ook een no-go, tenzij het om een paar tientjes gaat, maar niet voor 100 euro of meer.
- RaMoNNeKe
- Pro Biker
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
- Mijn mountainbike: is geel
ThaSingleTrackMastah schreef: ↑di 16 februari 2021, 20:34Poolnoodles zijn van gesloten schuim.
Ze zijn gemaakt om te drijven, zuigen dus geen water op, en ook geen latex.
Ze zijn licht. Een 27.5x2.8 exemplaar weegt 75g.
En zo'n noodle kost maar een paar euro, dus wat let je?
Ride a bike!
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29834
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Vandaag heeft mn noodle mn velg gered.
Geen XC, maar toch blij met de noodle.
Een doffe dreun in het achterwiel, geen scherpe tik.
Band en velg zijn nog heel.
(Als ik zin en tijd heb zal ik de noodle ook ens bekijken)
Geen XC, maar toch blij met de noodle.
Een doffe dreun in het achterwiel, geen scherpe tik.
Band en velg zijn nog heel.
(Als ik zin en tijd heb zal ik de noodle ook ens bekijken)
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.