Snel sluiter voor Thru-Axle 15mm?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Weet je het zeker?
"Compatible with Pike, RS-1, Lyrik B1 and Yari forks only"
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Aan de rockshox snel sluiter zou je niet aan moeten beginnen, wanneer je één inbus sleutel al een gedoe vind :D ...ik heb 'm ook in de sid en ik vind het ingenieus onderdeel :-D (ik kan er prima mee overweg) maar voor continu gebruik is het een héél slecht onderdeel.... :-{
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

ik heb deze vork:

RockShox SID WC Brain 29, Top-Adjust Brain Fade Adjust, Solo Air, tapered carbon crown/steerer, 15x110mm Maxle® Stealth thru-axle, 100mm of travel, 42mm offset

en ik heb besloten me nog even te ergeren aan de inbus.
rammen met die bak
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Koop gewoon een mooi setje T-sleutels met goede grepen en kogelkoppen en laat die permanent in de kofferbak. Altijd handig en goedkoper dan een snelsluiter.

Zoiets: https://www.autogereedschap.com/a-21255 ... standaard/ je hebt ze bij fietswinkels ook in 4/5/6mm vaak
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik ruil de Stealth van jou zo om voor de mijne :D ....je moet blijven opletten met het vast zetten van de as :( en dan zo nu en dan ook afstellen :( met een inbussleutel :lol: en ook uit elkaar halen en alles goed schoonmaken....met alle priele ondedeeltjes :( al met al een heel gedoe....maar mooi is het wel... :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Makkelijk schreef: di 8 januari 2019, 10:04 Koop gewoon een mooi setje T-sleutels met goede grepen en kogelkoppen en laat die permanent in de kofferbak. Altijd handig en goedkoper dan een snelsluiter.
Goede tip. Ff langs de ijzerhandel.!
rammen met die bak
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Mario070 schreef: di 8 januari 2019, 10:08 Ik ruil de Stealth van jou zo om voor de mijne :D ....je moet blijven opletten met het vast zetten van de as :( en dan zo nu en dan ook afstellen :( met een inbussleutel :lol: en ook uit elkaar halen en alles goed schoonmaken....met alle priele ondedeeltjes :( al met al een heel gedoe....maar mooi is het wel... :-D :-q
wat bedoel je? Is er nog iets te verzieken aan het vastdraaien van die as dan? Gewoon 'hand-vast' toch? Schoonmaken heb ik nog nooit gedaan. Behalve modder afspuiten dan.
rammen met die bak
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

De uitsparing waar de hendel in moet vallen als je de boel vast, of los draait kan wat schuin afsluiten bij onzorgvuldig gebruik, zoals eerder al is aangegeven. Maar als het iets afgesleten is, kun je nog snel ingrijpen, door met een stiftfrees oid. De boel weer netjes in vorm te brengen.
Sneeuwmonster
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Huggiedug schreef: di 8 januari 2019, 14:26
Mario070 schreef: di 8 januari 2019, 10:08 Ik ruil de Stealth van jou zo om voor de mijne :D ....je moet blijven opletten met het vast zetten van de as :( en dan zo nu en dan ook afstellen :( met een inbussleutel :lol: en ook uit elkaar halen en alles goed schoonmaken....met alle priele ondedeeltjes :( al met al een heel gedoe....maar mooi is het wel... :-D :-q
wat bedoel je? Is er nog iets te verzieken aan het vastdraaien van die as dan? Gewoon 'hand-vast' toch? Schoonmaken heb ik nog nooit gedaan. Behalve modder afspuiten dan.
Mario wil best ruilen met jou, dat lees ik erin. Maar of het een daadwerkelijk verzoek is, vraag ik me af.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Kapitein Iglo schreef: di 8 januari 2019, 14:35 Mario wil best ruilen met jou, dat lees ik erin. Maar of het een daadwerkelijk verzoek is, vraag ik me af.
Das liev, maar van ruilen komt huilen. Ik koop eerst zo'n T-inbus dinges, dat was de tip van de dag!
rammen met die bak
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Huggiedug schreef: di 8 januari 2019, 14:26
Mario070 schreef: di 8 januari 2019, 10:08 Ik ruil de Stealth van jou zo om voor de mijne :D ....je moet blijven opletten met het vast zetten van de as :( en dan zo nu en dan ook afstellen :( met een inbussleutel :lol: en ook uit elkaar halen en alles goed schoonmaken....met alle priele ondedeeltjes :( al met al een heel gedoe....maar mooi is het wel... :-D :-q
wat bedoel je? Is er nog iets te verzieken aan het vastdraaien van die as dan? Gewoon 'hand-vast' toch? Schoonmaken heb ik nog nooit gedaan. Behalve modder afspuiten dan.
De 15mm QR draai zeker in puin (oa de moer met de 6 kant)als deze niet goed staat afgesteld en dan ook haakt de QR niet goed in de passing van de buiten as....heel gedoe allemaal... :roll: :wink:
En het ruilen is natuurlijk als grap....want dan gaan we beide huilen....ik heb geen boost.... :lol: ik bedoelde daar mee te zeggen, dat ik naar de vaste steek as had uitgekeken... :-q maar omdat ik nu niet bij mijn bike ben :(( heb ik deze nu nog niet nodig.. :-D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie