Wolf Tooth ReMote IS-AB clamp

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Ik heb een Wolf Tooth ReMote IS-AB aangeschaft voor de bediening van mijn OneUp dropper. Aangezien de remote van Wolf tooth net zo duur is als het orgineel van OneUp leek me dit een goeie aanschaf.
Volgens de website van Wolf Tooth is de remote compatible met Hope Tech 3, welke ik heb als rem.

Het probleem:
Ik heb alles geïnstalleerd, echter zit de remote gewoon niet vast aan de rem. Heeft iemand dezelfde ervaring als mij?



Meer informatie:
Ik heb een dit gevonden:
https://forums.mtbr.com/components/wolf ... 42138.html
Hier hebben mensen exact dezelfde problemen.

Ik heb contact opgenomen met Wolf Tooth, zei geven aan dat je ander spare onderdelen kan kopen om het op te lossen. Of het gat van de koppeling uit te boren (Wolf Tooth gebruikt een M4 op een T-nut barrel, Hope gebruik een M5).

Op de website van Wolf Tooth staat letterlijk dat mijn rem compatible is:
Compatibility
•Compatible with ALL CABLE ACTUATED DROPPER POSTS!
•Mounting and Standard versus Light Action recommendation charts are below.
•If your post is not listed in the charts below, measure the pivot center to end of your current lever. If it is greater than 52mm the Light Action will work best. If it is less than 52mm, the Standard Remote will work best.
•Works with dropper posts that have the barrel end of the cable at the remote and those that have the barrel end at the post.
•If the barrel is normally at the remote, simply clip the barrel off and the cable will be "pinched" at both the post and the remote (no barrel needed)
•See picture carousel for comparison of the ReMote IS-II vs ReMote LA IS-II.

ReMote IS-AB for Shimano works for some Hope Brakes. See details here

• Contact us for question on other post compatibility.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Ik ben aan het kijken voor dezelfde remote als jij hebt en heb ook de Hope Tech 3 remhendels.
Volgens mij zijn de remhendels van Hope volgens het I-spec A principe: een bout vanuit de shifter en een moer in de remhendel.
Hier meer info over de verschillende I-Spec standaarden.

De instructies van Wolf Tooth laten volgens mij vrij duidelijk zien hoe het gemonteerd moet worden. Wordt het boutje en het ''moertje'' meegeleverd?
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Kabookie schreef: vr 30 november 2018, 10:35 Ik ben aan het kijken voor dezelfde remote als jij hebt en heb ook de Hope Tech 3 remhendels.
Volgens mij zijn de remhendels van Hope volgens het I-spec A principe: een bout vanuit de shifter en een moer in de remhendel.
Hier meer info over de verschillende I-Spec standaarden.

De instructies van Wolf Tooth laten volgens mij vrij duidelijk zien hoe het gemonteerd moet worden. Wordt het boutje en het ''moertje'' meegeleverd?
Inderdaad, het is duidelijk omschreven en wordt ook genoemd op de website van Wolf Tooth.

Je kan het boutje en 'moertje' wel vastdraaien alleen sluit de remote niet aan op de remhendel. Die zit dan gewoon niet vast en je kan de remote bewegen. Exact wat hier https://forums.mtbr.com/components/wolf ... 42138.html beschreven word. Er zijn blijkbaar verschillende maten 'moer'/ T-nut barrel. Ik was benieuwd of andere mensen dit probleem al hebben opgelost of geconstateerd.
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Heb ik ook gehad, oplossing was om dat tonnetje wat in de klem van de remhendel gaat iets af te vijlen, stak nl in mijn geval iets uit waardoor de hendel niet goed vastgeklemd werd.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

de lachende derde schreef: vr 30 november 2018, 14:51 Heb ik ook gehad, oplossing was om dat tonnetje wat in de klem van de remhendel gaat iets af te vijlen, stak nl in mijn geval iets uit waardoor de hendel niet goed vastgeklemd werd.
Dank u, de t-nut was 11mm in lengte. Ik heb hem afgevijld tot 9mm, hierna paste hij. Ik heb nog mail contact met Wolf Tooth hierover, probleem is iig opgelost.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Wolftooth schreef:Thanks for getting back to us and sorry for the issue. It sounds like you did receive one of the longer t-nuts. Our t-nuts measure 7.9 mm. If you can shoot me your address we can one sent to you.

In the interim you can carefully sand or file yours so that it is shorter. If necessary you can run a bolt or tap through the back side to cleanup the threads.
Is opgestuurd en geregeld, hierbij de goede maat 7.9mm.
Plaats reactie